Hoe herken je Hersentumor?

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen weken best veel hoofdpijn rondom het gehele hoofd, ook voel me hoofd en oren warm aan en denk je vaak dat je koorts hebt maar dat is niet het geval, moet er wel bij vermelden dat ik me de afgelopen 6 weken erg druk en nerveus hebt gemaakt vanwege een later geconstateerde buikinfectie, waar van ik dacht dat het misschien kanker kon zijn, gelukkig was alles goed,

Maar om terug te komen op de hoofdpijn, is dit spanningshoofdpijn, want het ook last gehad van duizelingen en vermoeide ogen maar dat kwam door de stress zij de dokter, moet ik me verder zorgen maken !!

Reactie

Dat zal ongetwijfeld spanningshoofdpijn zijn.

Reactie

ik werd blind aan 1 oog, en moeite met lopen, etc etc. daarna diagnose gekregen van ms. symptomen kunenn allerlei aandoeningen zijn. maar wat ik weet, zal hersentumor geen pijn moeten doen alleen als het in een gevorderde stadium is. ikzelf heb ook hypochrondie en denk soms ook aan dit. vanwege hoofdpijn,maar dan masseert mn man mn hoofd even, en neem ik 2 pijnstillers en dan slaap ik goed en dan gaat t over. en een hersent* zou niet overgaan denk ik, maar continue aanwezig zijn die pijn, progressief dus. maarjah mn arts zei dat ik ook last van spanningshoofdpijn heb en natuurlijk speelt mn ms mee.. sterkte voor ons allemaal. liefs

Reactie

jeremy niet beledigd bedoeld maar heb jij misschien hypochrondie ? ik namelijk wel en denk bij ieder jeuk-bultje en pijn dat ik iets ernstigs heb..

Reactie

Wat een heftige verhalen allemaal met uit eenlopende klachten. Ik herken mezelf hier erg in. Ben zelf ook hypergonder geweest en nog steeds lichtelijk. Laatste tijd zit ik weer vaker bij de dokter vanwege vage klachten ik mijn hoofd en opgezetten klieren. Gelukkig ben ik na een dokters bezoek altijd wel weer gerust gesteld en onthou ik heel goed dat stress ook veel met je lichaam doet! Hypergondrie is heel erg vervelend. Maar goed deze topic ging over de symptonen van een hersentumor. Ik denk dat ik dit ook heb helaas. Maandag weer naar huisarts. Veel suc6 allemaal

Reactie

Hallo ik heb de laatste tijd erg last van hoofdpijn,misselijkheid, duizeligheid en mijn stemmingen wisselen ook heel snel(dan ben ik boos en dan opeens weer blij of verdrietig ) ook had ik net een lamme lip ik liet wat speeksel vallen uit mijn mond en kon het niet tegenhouden toevallig keek ik in de spiegel en zag ik het.
    Ik zou graag willen weten of dit misschien ernstig is ofzo?

Groet Saar

Reactie

Heb je veel stress of spanningen?

Reactie

Heb je veel stress of spanningen?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hey anoniempje,

Bet isisschien een tinea v d hoofd huid. M,isschien huidarts raadplegen

J

Reactie

Hoi,

3 weken geleden kreeg ik opeens erg last van mijn evenwicht, duizeligheid, misselijkheid en braken. Ook kon ik amper licht verdragen.. Dit heeft 5 dagen geduurd. Volgens de dokter had het met mijn evenwichtsorgaan te maken. Nu, bijna 3 weken later, voel ik me nog steeds niet goed. Niet zo heftig als de eerste 5 dagen, maar ik heb nog steeds moeite met mijn evenwicht en ben licht in m'n hoofd en af en toe misselijk. Last van hoofdpijn heb ik al jaren, maar ik denk dat dit van mijn nek afkomt. Als ik ga liggen zie ik meestal dubbel, als ik zit niet. Ik moet binnenkort wel voor de zekerheid een MRI scan, maar ben erg bang dat het een hersentumor is. Iemand hetzelfde meegemaakt of iemand die mij kan vertellen of ik me zorgen moet maken?

Groetjes, Anoniem

Reactie

Dokter,

Ik ben zelfstandige (52 jaar) en werk veel met een agenda (afspraken).  De laatste maanden ondervind ik dat ik enorm verstrooid ben en vergeetachtig.  Vaak verkeerde afspraken ingevuld enz...  ik kan niets onthouden en moet me enorm concentreren of alles noteren.

Verder heb ik veel last van sinusklachten en tranend linker oog, ik begin ook steeds moeilijker te lezen.

Waar kan ik terecht voor een grondig onderzoek?  Via huisarts of neuroloog?

groeten,

Reactie

Dat gaat in eerste instantie altijd via de huisarts

Reactie

Ik weet niet echt wat ik heb, ik heb continu hoofdpijn in mijn achterhoofd maar ook bovenop in het midden, als ik opsta van een zittende of liggende positie wordt ik heel even heel duizelig maar daarna is het ook weer gewoon over en ik heb de laatste paar weken ook last van mijn enkel en bijde knieën als ik loop. Wat zou ik kunnen hebben??

ik weet niet of ik nou een hersentumor heb of een andere soort ziekte maar het leek mij niet helemaal goed dus ik dacht dat het goed zou zijn of ik het jullie vroeg...

Reactie

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts. Die kan dan tenminste wat onderzoek doen

Reactie

In januari een paniekaanval gehad waardoor ik tintelingen in me gezicht kreeg. Daar ben ik zo bang voor geworden dat ik dus aan een hersentumor dacht. Ik ben naar de ha geweest en hij zei stress met hyperventilatie. Alleen ik ben een hypocnonder dus bleef maar aan een hersentumor denken. Het werd zo erg dat ik steeds meer lichamelijke klachten kreeg zoals: oorsuizen, tintelingen in hand, vlekken voor ogen, hoofdpijn (heb migraine), hartkloppingen, nek en rugpijn. Ik zit nu dus in een burn-out! Alleen de angst voor een hersentumor blijft, al hebben 3 artsen gezegt dat ik dat niet heb maar een burn out!

Zou ik alsnog een scan kunnen laten maken van me hoofd om zekerheid te geven of zeggen jullie dat deze klachten echt burn out gerelateerd zijn?

Groetjes

Reactie
Reageer op: Hoe herken je Hersentumor?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief