Hoe herken je Hersentumor?

weet iemand misschien wat dit is ik heb een bult op de rechterkant van mijn hoofd bij mijn slaap en ik heb het al een tijdje dus het is geen bult van vallen.
    ook vaak als ik s'morgens op sta heb ik vaak hoofdpijn en ik ben al snel bezorgd weet iemand misschien iets meer
    b.v.b dank robbert

Reactie

Bobbel achter oor en nek
    http://www.dokter.nl/forum/Hoofd-hals-schouders/227520-Bobbel-achter-oor-en-nek.html

Bultje achter oor
    http://www.dokter.nl/forum/Hoofd-hals-schouders/211788-Bultje-achter-oor.html

Bultje op rotsbeen oor
    http://www.dokter.nl/forum/Kanker-overig/85458-bultje-op-rotsbeen-oor.html

Bult op bot achter oor
    http://www.dokter.nl/forum/Hoofd-hals-schouders/25127-Bult-op-bot-achter-oor.html

Bult achter oor?
    http://www.dokter.nl/forum/Is-dit-kanker/203094-bult-achter-oor.html

Hoe gevaarlijk is een vetbult?
    http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/83871-Hoe-gevaarlijk-is-een-vetbult.html

Bultje aan de achterkant oor
    http://www.dokter.nl/forum/Hoofd-hals-schouders/24636-Bultje-aan-de-achterkant-oor.html

Ontstoken talgklier achter oor is opengebarsten?
    http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/198529-Ontstoken-talgklier-achter-oor-is-opengebarsten.html

Reactie

Zou iemand mij misschien kunnen helpen?

Ik heb namelijk al twee jaar lang last van hoofdpijn. Het is hoofdpijn met meerdere keren op de dag verschrikkelijke steken in m'n hoofd. Ook zie ik sinds een maand veel slechter -waziger- (ik denk dat ik slechter zie, want volgens de opticien heb ik gewoon goede ogen). Ook trillen sinds drie weken mijn handen en 's avonds in bed -ook al is het niet koud- trilt mijn hele lichaam voor niets! Ik praat sinds anderhalf jaar echt belabberd. Ik verdraai woorden, kom helemaal niet meer uit mijn woorden en weet soms zelfs niet meer wat ik gezegd heb. En de laatste maanden wordt het alleen maar erger. Op momenten kan ik gewoon heel goed lezen en soms gaat praten ook nog wel redelijk, maar er zijn momenten dat ik zelfs niet meer de ondertiteling van een film kan lezen, omdat het te wazig en vaag is! Daarnaast vergeet ik ook nog heel veel dingen en als iemand mij enthousiast vraagt wat ik gister heb gedaan, dan is het enige wat ik zie een heel zwart gat. Oja moe ben ik ook altijd, maar ik dacht dat het gewoon door het werk kwam, alleen werk ik bijna nooit en doe ik eigenlijk geen vermoeide dingen.

Mijn bloed is een tijdje geleden onderzocht en daaruit bleek dat ik volkomen gezond ben! Maar als mijn zintuigen verslechteren, ik verschrikkelijke stekende hoofdpijn heb dat alleen maar erger wordt, dan is er toch iets mis?

De dokter zei dat het evt. met stress en dergelijke te maken kon hebben, maar dat heb ik helemaal niet! Heeft iemand misschien ook zoiets dergelijks?

Groetjes

Reactie

Lastige situatie. Waarom denkt de huisarts aan stress als dat volgens jou niet kan? Dan zijn jullie het dus niet eens. Ik zou je adviseren dit met je huisarts te bespreken.

Ik vind de gedacht van de huisarts trouwens helemaal niet zo vreemd bij jouw vage klachten.

Ik zie er in ieder geval geen reden in om te denken aan een hersentumor. Daarvan zijn de symptomen toch echt heel anders. Bij een hersentumor zijn de klachten progressief, en niet wisselend zoals in jouw geval.

Reactie

Hoi,

Ik heb sinds een paar weken een harde bult achter op mijn hoofd, onderkant.
    Dit gaat gepaard met misselijkheid en steken in mijn hoofd. De bult word niet kleiner of groter.

Een tijd terug 'sliep' mijn arm opeens, dit heeft een halfuur aangehouden. Ik heb ook last van kramp in mijn vingers.

Als ik in gesprek ben, dan na +- 10 min draait alles om me heen en krijg ik last van wazige zwarte vlekken.

Wie weet wat dit kan zijn en of dit te maken heeft met die bult op mijn hoofd, volgens de dokter is de (schedel)bult gegroeit door stress en is het niks ernstig, echter worden mijn klachten erger en ze houden aan.

Reactie

Een dokter die beweert dat een bult op de schedel groeit door stress??? Dat kan helemaal niet!!!

Dat heb je vast verkeerd begrepen!!!

Reactie

Nee, dat is precies wat mijn dokter mij vertelde.
    Door stress groeide er een bult uit-/op mijn schedel. Dat is volgens hem normaal en hoef ik me geen zorgen over te maken. Echter voel ik me er helemaal niet goed bij..

Reactie

Ga nog maar eens terug naar jouw dokter en laat het hem dan maar eens precies formuleren wat hij bedoelt met een stress bult die uit bot woekert. En als je dat dan hier wilt uitleggen, graag.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik denk dat Mari een bult in haar nek bedoelt, onder haar schedel. Daar kunnen namelijk door spanning knopen in de spieren ontstaan die je kunt voelen als een bult.

Reactie

Hij zit wel degelijk op mijn schedel en niet in mijn nek.
    Hij zit qua hoogte op 'oorhoogte' en dan schuinachter op mijn hoofd. Er is geen sprake van een bult in mijn nek.

Reactie

@ Eiver,
    ik probeer maandag weer even naar de arts te gaan en dan zal ik hier nog wel even uitleggen wat mij verteld is.

maar nogmaals hij zit echt op mijn schedel en niet in mijn nek.

groetjes

Reactie

Hey, ik denk niet dat ik een hersentumor heb maar zou toch graag wat meer willen weten.
    Ik heb elke of bijna elke dag hoofdpijn, meestal is het niet heel erg als ik zit maar als ik opsta of buk dan gaat m'm hoofd helemaal kloppen en alsof er veel te veel druk op staan.
    Ik heb ook een bril, dus ik zie wazig.
    Ik wordt vaak duizelig als ik opsta en soms wordt het gewoon voor een halve minuut zwart voor me ogen en begint alles helemaal te draaien enzo.
    Een tijdje geleden had ik gevoelloosheid in m'n linkerhand.
    Dit zou natuurlijk goed iets anders kunnen zijn, bijv een beknelde zenuw in m'n rug.
    Kan iemand mij meer info geven?

Reactie

Hai Violet, ben je met jouw klachten bij de huisarts geweest? Lijkt mij wel verstandig als je denkt dat je een hersentumor hebt.

Reactie

Hallo, ik ben Roos en ben 17 jaar.

Ik heb al jaren last van steken in mijn hoofd & daarbij ook knakken in mijn hoofd, daarna word het heel erg warm op die plek en zie ik zwart voor mijn ogen. Omdat ik me opgevenmoment toch veel zorgen maakte, had ik een afspraak bij mijn dokter gemaakt. Die vertelde me dat het temaken had met stress (die had ik ook heel erg in die periode) en zei dat het met fysio therapie wel over zou gaan. Nu, ongeveer een jaar later, is het nog steeds niet over en ik heb sinds 2 weken heel erg last van vermoeidheid (ik ben de heledag dood moe), knallende hoofdpijn en misselijkheid (vooral 'sochtends). Ook merk ik dat mijn gehoor de laatste tijd ietsje minder word, zie ik soms dubbel en maak ik HEEL SOMS kleine spastishe bewegingen. Omdat alle 2 mijn ouders kanker hebben gehad ben ik hier heel bang voor. Nu heb ik voor aankomende vrijdag een afspraak bij de dokter gemaakt en ga bloed laten prikken. Ik hoop dat het niks ergs is..
    Moet ik me zorgen maken? of herkend iemand dit..

Groetjes

Reactie

Ik vind eerlijk gezegd niets opvallends aan jouw verhaal. Maar de huisarts kan dit veel beter vaststellen als de huisarts je onderzoekt.

Het lijkt mij dat de verklaring van de huisarts best aannemelijk is, zeker als je zoveel moeilijke dingen in je leven hebt meegemaakt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je bang bent en daarvan gespannen wordt en hoofdpijn krijgt. Als je heel lang gespannen blijft, dan kun je ook gaan trillen.

Als de huisarts nog steeds denkt dat stress en spanning de oorzaak is van je klachten en de behandeling die de huisarts had voorgesteld om naar de fysiotherapeut te gaan weinig heeft geholpen, dan kan ik mij voorstellen dat je eens met een psycholoog gaat praten over de problemen die mogelijk aan de basis kunnen liggen van jouw stress en spanningsklachten.

Maar het is goed dat je even naar de huisarts gaat, want de huisarts kan je onderzoeken en de huisarts kent jouw medisch dossier.

Reactie
Reageer op: Hoe herken je Hersentumor?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief