Trillen door heel mijn lichaam, vermoeide benen

Adem inhouden zegt dus niets over hyperventileren..
    Het kan zeker stress gerelateerd zijn.

"Ik heb wel veel gewerkt in het verleden, jarenlang dagen van 14/15 uur per dag achter de computer gemaakt, maar altijd met heel veel zin." Je kunt het wel met veel plezier doen, maar dat wil dan niet zeggen dat het goed en gezond is en een keer z'n tol zal gaan eisen.

Reactie

Dag Mark,

Het kan zeker stress (hyperventilatie zijn). Ik loop er al 2 jaar mee en het werd alsmaar erger en erger. Ik heb echt tientallen en tientallen symptomen gehad en telkens dacht ik dat ik een erge ziekte had waardoor het nog erger werd. Ik heb veel onderzoeken gehad waar telkens niets uitkwam wat mijn klachten zou kunnen verklaren. Na een hyperventilatieprovocatie test kwam er uit dat ik echt wel CHV had. Maar nog geloofde ik het niet. Volgens mij had ik zeker een hersentumor want ik had schokken in mijn hoofd (echt heel eng), trillingen, myocloniën, tintellingen, slaapstoornissen, hoofdpijn, you name it.. Ik was echt ten einde raad. Bij mijn laatste afspraak bij de neuroloog heeft die mij echt op het hart gedrukt dat het door stress komt en dat ik daar echt iets aan moet doen anders ging ik er aan onderdoor gaan.

Het rare is dat ik van mezelf eigenlijk vond dat ik niet echt veel stress had. Ik ben wel een zenuwachtig persoon maar ik vond niet dat ik echt stress had.
    Pillen wil ik niet nemen dus ben ik begonnen met boeken lezen over mindfullness en meditatie niettegenstaande ik daar zeer sceptisch tegenover sta/stond. Ik kan je bijvoorbeeld het no nonsens meditatie boek van Steven Laureys ten zeerste aanraden.

Ik ben nu al een week of twee bezig met 20 minuutjes per dag te oefenen in meditatie. Daarbij ben ik er ook een paar dagen tussenuit geweest op hotel waar ik niet moest denken aan mijn werk en huishouden en andere alledaagse beslommeringen en mijn klachten zijn al voor een stuk verminderd. Ik heb ook de tijd gehad om eens goed na te denken over mijn manier van leven/denken/werken en ben tot de conclusie gekomen dat ik echt wel veel stress heb niettegenstaande ik vond van niet. Ik heb nog een lange weg af te leggen maar nu weet ik tenminste dat er iets aan te doen is.
    Het klinkt misschien belachelijk voor mensen die er niet in geloven (en ik geloofde er ook niet in) maar die meditatie helpt me echt wel om te kalmeren.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Reactie

Beste FTP,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Wat ontzettend vervelend dat je al 2 jaren met die klachten loopt. Maar goed, je weet nu wat er aan de hand is, acceptatie is begonnen en nu op de weg terug.

Ik schrijf dit bericht nu vanaf het strand in Mexico. 🙂 Ik heb een last minute geboekt om écht even de rust te zoekenomo te kijken of de klachten verminderen.

Net voor de vakantie heb ik ook krachttraining opgepakt wat ik vroeger veel deed, maar het is lastiger geworden door mijn RSI arm. Maar het leek wel goed te doen voor mijn trillingen. Deze werden minder óf ik was er misschien minder mee bezig.

De reis naar Mexico was erg lang met behoorlijke vertragingen en een overstap waardoor ik gesloopt aankwam. De klachten waren ineens weer in volle hevigheid aanwezig. Ook op dag 3 nu gaat het minder goed dan voordat ik ging.

Hoe dan ook, ik weet dat ik niets ergs heb, het zullen langdurige spanningen zijn geweest (teveel werken), en ik moet gewoon rustig aan doen en aan mijn ademhaling werken.

Ik doe ook al anderhalve maand elke dag aan meditatie en ben inderdaad ook bezig met Mindfulness.

Wat ik helemaal geweldig vind, is de Wim Hof ademhalingsmethode. Het nadeel hiervan is echter dat mijn oorsuizen maal 100 gaan. Ik ben er zelfs bang voor dat door een hele intensieve sessie het suizen aan mijn rechteroor verslechterd is geraakt. Ontzettend jammer want het geeft zo’n ontzettend goed gevoel en energieboost!

Ahfijn, ik blijf mijn updates hier posten!

Reactie
Reageer op: Trillen door heel mijn lichaam, vermoeide benen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief