John even vraagje. Lees wel eens van jou,zijn het wel overslagen. Aantal maanden geleden had ik ook overslagen werd me verteld. Niet door jou hoor. En in de verhalen van de anderen en hoe ze het uitlegden kwam het ook overeen. En de harde bons zeg maar. Dat herken ik erg goed,en al jaren bekend. Soms vrij veel op een dag. Nu voel ik dat helemaal niet meer eigenlijk. Door ongemak en vervelende gevoelens in mijn borst en niet lekker zijn, voel ik dan in mijn nek bij de slagader en voel echt mijn hart overslaan zeg maar. Om de 2 slagen een stop, en zo een tijdje door. Dan om de zes gewone slagen,soms om de minuut,en zo wel de hele dag door. Omdat jij soms aan anderen vraagt zijn het wel overslagen hoe noem je dit dan ??? Zijn dit geen overslagen ? Vind het wel eng zeg ik eerlijk.
Soms zijn het extra slagen en is er een iets langer pauze naar de volgende hartslag die dan iets harder aanvoelt. Dat is geen overslag. Maar het voelt als een overslag. Dat noemt men extra systolen. Bovendien is dat sowieso niet te checken bij je halsslagader. Checken doet men dat met een ECG of de arts die naar je hart luistert.