Symptomen van Hartinfarct?

  • #1

    Hallo

    Ik ben een mand van 24 nooit hartproblemen gehad tot mijn 16de intensieve sporter geweest ivm voetbal 4x per week. Ik heb begin december corona gekregen, milde tot geen klachten (geur en smaakverlies 3 dagen, 1 week druk op de borst en daarna nog eens pijn bij bepaalde spieren onder andere schouder links, bovenarm links.) Deze zijn nu ook zo goed als volledig voorbij.

    Toen ik druk op mijn borst kreeg dacht ik dat het met mijn hart te maken had, mijn huisarts moest lachen en zij dat ik 24 ben en dat ik me geen zorgen moet maken, als ik 40 was dan wel. Hij heeft me om gerust te stellen toch bloed laten prikken voor het volgende: LEVER en CARDIAAL-SPIER. Deze parameters zouden hoog moeten liggen bij een eventuele hartinfarct waarbij het hartspier zuurstof tekort krijgt.

    Bloedresultaat was niet goed maar perfect, dus een ECG was niet nodig volgens mijn huisarts, huisarts zegt dat het naslepen van corona zijn en dat dit nog tot 6 maanden kan duren.

    Echter heb ik met lotgenoten van dezelfde leeftijd gesproken die in maart besmet waren geweest en die wel hartproblemen hebben overgehouden (bv ontsteking hartzakje).

    Probleem: Vandaag heb ik om 1u een tablet paracetemol samen met supradyn multivitamine ingeslikt met als hoop dat de spierpijn op mijn linkerschouder, linkerbovenarm en rechterbovenarm weg zouden gaan. Het is de eerste keer dat ik Supradyn inslik ik weet niet of het te maken heeft met de medicijnen (misschien had ik het niet samen moeten innemen) maar ik heb om 17u een soort vervelend druk gevoel (niet echt pijnlijk) op mijn hele borst gehad, zuurstofsaturatie was ok 96%, ik ben gaan liggen en het ging na een kwartiertje weg (pijn ging was van boven naar onderen toe en niet van onder naar boven toe).

    Nu vraag ik me af of dit een hartinfarct zou zijn? Het was lang geleden dat ik nog eens last had van mijn borst, druk op de borst is al een maand gleden weg en pijn op mijn rib vlak voor het hart is ongeveer 2 weken geleden volledig weggegaan.

    Ik was vandaag thuis heb dus helemaal niet gewerkt ik heb wel veel ontbeten, ik begin me nu psygisch ook slecht te voelen met als schrik of het een hartprobleem is.

    Ik had een foto van mijn longen laten maken RX THORAX en alles was perfect geen witte bolletjes van corona, alles zag er perfect uit.

    #2

    Dat was beslist geen hartinfarct. Het kan wel vanuit je maag komen omdat je de tabletten samen hebt ingenomen. Van Supradyn gaat spierpijn overigens niet weg,

    #3

    Niet onbelangrijk:

    Huisarts gaf als argument het volgende: Hartpijn krijg je bij inspanning , niet bij bewegen , stilzitten of ademen.

    En aangezien ik vandaag niks zwaars heb gedaan stel ik me er vragen bij

    #4

    Niks zwaar gedaan dus krijg je dan zoals de HA aangaf ook geen hartklachten

    #5

    Bedankt voor de antwoorden, ik hoop echt dat het niks met mijn hart te maken heeft en hoop dat de naslepen zo snel mogelijk verdwijnen want iedere dag dat ze blijven wordt mijn moed minder

    #6

    Er klopt iets niet, ik heb last van mijn linkerarm en mijn nek voelt al dagen stijf aan en doet beetje pijn. De pijn gaat uit het niks over en komt dan terug maar het gedeelte op de foto juist op die enkele punt heb ik constant een zeurend gevoel.

    Ik test altijd mijn linkerarm ik die alsof ik een zaag gebruik en dan komt er een knetteren geluid uit mijn linkerzijde, dat geluid van knetterend snoep in je mond zo'n soort geluid.

    Daarnaast krijg ik ook af en toe steken in mijn linker en rechterschouder, zou dit iets met het hart of long te maken hebben?

    #7

    De 2 bolletjes op de foto zijn de plekken buiten mijn schouders, nek en linkerarm waar ik pijn voel

    Bijlagen:
    #8

    Het is dan ook daadwerkelijk het gedeelte waar de bolletjes te zien zijn, dus 3cm ernaast heb ik geen pijn enkel als ik op die plekjes induw

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Dan zou je toch andere klachten moeten hebben. Ga er mee naar de huisarts en laat ernaar kijken

    #10

    Bedankt voor de antwoorden John

    Ik wou nog 1 ding vragen, na het nemen van een warm bad gaan de klachten tijdelijk weg, kun jij hier iets uit concluderen?

    #11

    Ik ga er vanuit dat het dan toch spier gerelateerd is

    #12

    Gisteren naar de huisarts gesweest:

    Diclofenac EG Retard (werkzame stof Natriumdiclofenac) een maand lang innemen 2 per dag innemen
    Triamcinolon 5 dagen 2 per dag en de volgende 5 dagen 1 per dag innemen

    Ik merk een zeer groot verschil ik voel me 95% de oude ipv 75%

    #13

    Wel heb ik gelezen dat het om zware medicatie gaat vooral de eerste

    #14

    Hopelijk blijft het zo nadat het volledig is uitgenomen

    #15

    Ik gebruikte Paracetemol eerst en dat maakte het alleen maar arger vooral voordat ik geen slapen kon ik niet slapen totdat het uitgewerkt was

Het onderwerp ‘Symptomen van Hartinfarct?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief