Bezinking

  • #1

    Is een bezinking van 20mm/uur erg, mijn gamna gt was 48 in plaats van 38 en mijn alat was 44 in plaats van 34. Arts zei over 3 maanden prikken maar ik ben toch ongerust.

    #2

    Ben je man of vrouw? Hoe oud ben je?

    #3

    Een vrouw 32 jaar

    155cm en 74kg

    #4

    Je bezinking is wel te hoog. Dat kan op een infectie of een ontsteking wijzen. De leverwaarden zijn iets verhoogd,maar dat is op zich nog geen probleem. Maar je gewicht is wel een probleem. Dat kan dus op langere termijn wel problemen opleveren voor je lever.

    #5

    Wat zijn dan normale bezinking waardes voor een vrouw

     

    #6

    4-8

    #7

    Op internet vind ik dat bezinking waarde minder dan 20 moet zijn voor vrouwen onder de 50. Als het 4 tot 8 is dan is 20 heel erg hoog is het verstandig om een doorverwijzing naar de internist te vragen of de 3 maanden afwachten.

    #8

    Het ligt er een beetje aan wanneer gemeten is.
    In het eerste uur is dat 4-8 mm, daarna zou de waarde beneden 20 moeten liggen. Dus afhankelijk van wanneer er gemeten is, kan 20 dan normaal zijn.

    Maar ook in het andere geval is er geen reden om naar een internist te gaan

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Hallo John,

    Ik maak me nu zorgen nu 2 dagen niet geslapen, als de bezinking tot de 8 moet zijn dan is die van mij 2x hoog.?? De foto beneden zijn mijn uitslag en daar staat ook dat 20 is max

    Bijlagen:
    #10

    Waarom maak je je daar zorgen over? Als er aangegeven is dat de bovengrens 20 is, en je hebt 20, dan is er toch niks aan de hand?
    Dat de waarde op 20 staat heeft dan dus te maken met de meting zoals ik dat al heb uitgelegd.

Het onderwerp ‘Bezinking’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief