Ja dat kan en zal dan vooral te maken hebben met hyperventileren.
@jw40 mijn neus is vaak verstopt dus misschien kan een slechte ademhaling er iets mee te maken hebben dat weet ik niet zeker maar kan het ook niet uitsluiten
@john die hartslag tot 150 ik word wakker midden in de nacht en voel mijn hart zeer snel gaan ik ben gevoelig op dat vlak dus weet wanneer mijn hart sneller gaat en bij elke meeting met welk toestel dan ook geeft hetzelfde ritme aan, apple watch, bloeddruk meter, klein machintje waar je je vinger insteekt zoals bij de dokter
Dus die hartslag zal wel rond dat liggen
Bespreek het dan toch maar met je huisarts. Wellicht kun je een holter krijgen die 24-48 metingen doet
Ik heb hartoverslagen maar de dokter zegt dat het geen kwaad kan.
Toch voel ik af en toe wat rare onrustige bewegingen in de borst.
Ook voel ik af en toe dingen in de borst, net of je een ruimte voelt.
Met bij beide dingen pijn in de borst en arm. Zweten. Je voelt je raar.Het voelt als hartoverslagen. Ik lees over hyperventilatie op dit forum.
Voel soms in rechterborst ook dingen bewegen
Kan dat allemaal hyperventilatie zijn? Ik ben wel erg gespannen.
Ja dat zou zeker kunnen. Doe eens de test op:
https://www.adempunt.nl/hyperventilatietest/
@john ik heb al een holter voor een week gekregen maar toen ook zelf niet veel opgemerkt en was niets aan de hand, een fase daarvoor hadden ze wel iets gezien waarvoor ze met een camera door mijn lies gingen maar daar was ook niks uit gekomen dus sommige momenten is het zeer raar nu krijg ik vaak te horen dat ik bisoprolol moet proberen maar neem sowieso al niet graag pillen op mijn leeftijd ben 23 dus blijf daar liever van weg
Ik herken veel van de hyperventilatie test.
Wat ik niet zo kan vinden-
Ik draai in bed wel eens een paar keer met mijn hoofd op zij en dan word ik heel duizelig. Trekt vrij snel weg.
Of ik wil op mijn zij gaan liggen en dan ook even heel duizelig.
Trekt ook vrij snel weg.
Zo wie zo regelmatig even duizelig. Ook bij opstaan, ook vd bank
Komt altijd uit de lucht vallen.
Is dit nou ook hyperventilatie of gespannen spieren misschien?.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Volgens de dokter zijn mijn klachten, zoals bijv.hartoverslagen, allemaal voortkomend uit stress.
ik sta op dit moment ook onder flinke spanning, volgende week een stressweek.
Vandaag ben ik maar een groot stuk wezen fietsen. Ik was echter zo beroerd, net of je flauw valt. Gespannen met langdurige zweetbuien. Voelt eng aan.Nu gaat t weer.
Kan t wezen dat je onwillekeurig verkeerd ademt?
@ Klaas
Ik denk dat het dan toch gezocht moet worden in hyperventilatie. Heb je vaker last van angsten/stress of spanningen?
Dat je soms wat duizelig wordt door het draaien met het hoofd is op zich nog niet zo raar. En ook duizelig worden bij het opstaan van bank of bed is niet vreemd. Als je dat namelijk iets te snel doet zakt je bloeddruk heel even.
@ Simone
Verkeerd ademhalen of hyperventileren gaat automatisch en onbewust
@ Brian
Doe ook eens de hyperventilatie test die ik die ik in een eerder bericht plaatste
Ik krijg soms , als ik op sta, en even loop,dat het zwart voor de ogen wordt
Kan dat vermoeidheid of spanning zijn?
Beiden zou kunnen bij mij
Ik heb last van veel stress. Overdag af en toe last van duizeligheid.
Pijn in de borst, linkerarm. Dokter zegt, probeer te ontspannen.
Wat mij verbaast is dat ik 's nachts, op bed, last heb van rare bewegingen links in de borst, soms van boven naar beneden. Flinke pijn in de borst.
Duizelig , ook als je op je zij ligt.
Het gebeurt als ik wakker ben, maar ik word er ook wel wakker van.
Heb al lang last van nachtmerries.
Misschien heeft de stress van overdag invloed op de nacht??
Ontspannen, ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
@ Priscilla
Als je te snel rechtop komt, kan de bloeddruk heel even dalen. Dat kan de klachten veroorzaken
@ Klaas/Hans K
Ja de stress en ook het hyperventileren kunnen ook 's nachts invloed hebben. Om te kunnen ontspannen zou je iets aan de stress moeten doen
Ik was vanmorgen erg gespannen en nerveus dus maar een stuk gaan fietsen. Hartfilmpje is tijd terug gemaakt, er was niets.
Al vrij snel werd ik bij het fietsen flink beroerd. Leken wel 1 a 2 hele pittige hartoverslagen, net of het tot een soort " explosie" kwam. Heel krachtig dus.Heel beroerd over het hele lichaam, droog zweten, licht in t hoofd. Je schrikt heel erg.paniekerig. daarna nog wat hartoverslagen.Na enkele minuten was het weer weg. Was nog iemand op straat, die zei ÷ gaat t goed? Ik stond gewoon even stil, bijkomen.Daarna nog wel n flink stuk gefietst, met af en toe wat hartoverslagen. Misschien vd schrik.
Je gaat je wel zorgen maken over je hart, aan de andere kant ÷ als er wat is met t hart, had je ook niet zo kunnen fietsen.
Is dit nou n hyperventilatieaanval?
Ze zeggen wel eens, bij spanning bewegen , maar dat is wel heel moeilijk als je bovenstaande meemaakt.