@jw40 ik heb deze soms tijdens de training en of na de training maar het blijft wel duren na training maa het hangt af met momenten of het tijdens de training of na de training begint, het is vooral met krachttraining dat ik dit voor heb en na hardlopen heb ik vaak dat mijn hartslag redelijk hoog blijft
Ik heb ook soms dat mijn hart in het midden van de nacht 150 begint te slaan zonder aanwijzing die vertraagt wel na +- 1minuut wat ook wel angstig is, ik heb ook soms overslagen als ik eet of na het eten
@jw40 had perongeluk u naam gebruikt in vorig bericht dat is naar u bedoeld
Hoi Brian,
Oké dus ook het idee onder kracht en hardlopen overslagen en ja dat onder en of na het eten heb ik er ook vaak last van maar niet altijd. Wat ik mij dus afvraag is dit, als het hart harder moet werken komen dan de overslagen of omdat we dan ook meer ademhalen en dat daardoor de overslagen komen door teveel of onjuist ademhalen. Ik las ergens op internet dat je door hartproblemen ademhalings problemen kunt krijgen maar ook ademhalingsproblemen door een onderliggend hartproblemen.
Kan John hier misschien iets over zeggen?
Dan was dat idd gebleken uit het ECG
Er zal dan iets verkeerd gaan met de ademhaling, het zou kunnen dat je dan hyperventileert
"Ik heb ook soms dat mijn hart in het midden van de nacht 150 begint te slaan" hoe stel je dat vast midden in de nacht als je slaapt?
Ik ben vorig jaar door de cardioloog nagekeken, vanwege hartoverslagen en hartkloppingen en pijn in de borst.
Niets gevonden. Paar weken terug nog een hartfilmpje gemaakt. Was goed.
Toch heb ik de laatste weken enorme last van hartoverslagen, gevoel of je hart even stil staat, / geen adem gevoel. En flinke last van hyperventilatie. Doodeng.
Zit wel in een stressvolle werksituatie.
Toch wil ik elke keer naar de huisarts voor bevestiging. Omdat de klachten steeds erger worden. Maar dat helpt ook niet.
Hoe kun je de onzekerheid doorbreken? Hartfilmpje gemaakt, hart zal toch niet zo snel opeens veranderen?
Stress en hyp0erventilatie is dus de oorzaak van de klachten.
Doorbreken doe je dat door iets aan de stress te doen en eventueel naar een psycholoog te gaan vanwege je angsten.
Daarnaast naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Thanks. Duidelijk antwoord.
Heb nog wel 2 vraagjes ÷
+ ik had bijv gisteravond. toen ik naar bed ging, 3 hartoverslagen achter elkaar.
Naast elkaar links in de borst. Voelde als een soort hartoverslagen of zou dat ook hyperventilatie kunnen zijn?
+ ik heb soms heel lang last van hartkloppingen. Gaat heel lang door zou dat ook hyperventilatie kunnen zijn?
I
Voor mijn gevoel lopen die dingen door elkaar.
Beste willem
Ik ervaar dat ook. Links boven borst alsof hij even stilstaat soortt kramp
Beste Willem/Romy,
Ik heb ook heel veel stress klachten. Heel veel flinke hartoverslagen, met het gevoel even geen adem te krijgen of veel hartoverslagen , dat je het voelt bewegen in een soort ruimte in je borst. Flinke pijn in linkerborst/linkerarm/ rug.
Gaat maar door. Ik werk in een enorme stress situatie, dus alle bovengenoemde klachten komen in veelvoud voor. Ook veel hartkloppingen. Ook in je vrije tijd heb je veel llast van deze klachten.Eind volgende week is mijn laatste werkweek daar..
Wat kan stress je in zo n greep hebben. Voelt bijna als een wurggreep. Gr Ruben
John
Een vraagje. Ben een stresskip, zegt de huisarts.
Ik heb regelmatig pijn tussen de borsten, komt dat ook door stress? Of hyperventilatie misschien?
Ja dat zou zeker kunnen
Als. Ik af en toe van de bank af kom, word ik als ik even loop ,daarna even beetje dizzy, duizelig. Heel kort en dan is t over.
Heb wel al een tijdje bloeddruk te hoog , ik heb, ook weken geleden hogere dosering medicijnen voor gekregen. Maar op 1 keer na, toen ik heel duizelig was, verder geen last van gehad.
Kan t ook komen door spanning, stress John?
De dokter zegt dat ik last heb van hartoverslagen en hyperventilatie. Zenuwen.
Nou heb ik ook veel erge pijn in de borst, in rust maar ook met fietsen. Zeker met harde wind wordt t met t fietsen erger.
Mijn lichaam is gespannen. Kunnen in dit geval de borstspieren flink op spanning staan?9