Dag Iedereen
Ik kom uit België, ben 23 en heb opeens sinds december 2024 ook last van vele hartoverslagen (extrasystolen). Ik heb het tijdens en na het eten vooral. Of bij het zwemmen. Mijn hartslag in rust is 85. Normale tot hoge bloeddruk. In belgie hebben we een app genaamd FIBRICHECK, in samenwerking met overheid en dokters. Het is een betrouwbare app waarbij ik men hartslag in detail meet. Na elk meting kan je je rapport downloaden. Elk meting duurt 1 minuut. Daarin zie je soms wel 3 extrasystolen bij mij. Het is een app dat wel betalen is, maar door de verzekering deels terug kan betaald worden. Ik ga deze week of binenn 2 weken naar de dokter met mijn rapporten resultaten van mijn metingen. Dan hebben ze tenminste bewijs dat ik extrasystolen heb. Want als ik deze forum lees dan zijn sommige dokters niet zo mee in je verhaal, wat wel jammer is en stress geeft. Misschien kunnen jullie ook fibricheck gebruiken, of een ander app dat on Nederland bestaat. Let wel op dat de app waarschijnlijk gaat zeggen dat je hartritme in orde is zelfs als er extrasystolen gemeten worden. Maar je kan in die app zelf je rapport doorsturen naar hun medisch expert verbonden met de app. Na 1 dag ofzo antwoorden ze al meteen terug met wat ze zien op je rapport. Dan hebben die wel gemeld dat ik extrasystolen heb.
Ik heb veel last van stress. Krijg daar moeilijk greep op.
Heb wel eens dat ik rustig zit, ik opeens heel beroerd word. Gevoel dat je flauw gaat vallen. Gebeurt niet, het gevoel zakt ook weer weg. Je schrikt erg.Wel n hartoverslag tijdje later, zal wel vd schrik komen.
Kunnen bovenstaande klachten vd stress komen?
Ja dat kan. Vooral door hyperventileren. Je zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen.
En je moet proberen iets aan de stress te doen
De cardioloog heeft mij vorig jaar nagekeken. Niets gevonden.
Angst en paniekklachten zijn t.
Daar sta je dan.
Last van erg veel stress, daar ben ik mee bezig.
Toch nog steeds veel last van hartoverslagen en hartkloppingen.
Rare hartoverslagen, even later onrustig gevoel in de borst ,gevoel dat je geen adem krijgt, of het afgeknepen wordt. Zweten. Pijn in de linkerborst en linkerarm. Dat gebeurt soms meerdere keren per dag. Zeker als je nerveus bent/ tegen iets op zit of juist in rust. Het voelt raar aan, je word er bang van. Soms wil.je spannende dingen vermijden , wat ik niet doe. Als ik ga, voelt t wel spannend. Dan klachten zoals hier boven beschreven.
Is dit nou hyperventilatie John???
Dat past bij hyperventileren
Je kunt daarmee naar een fysiotherapeut gaan voor ademhalingsoefeningen.
Ik heb veel last van hartoverslagen.
Dokter geeft aan dat het door zenuwen komt.
bij mij komen de hartoverslagen , voor mijn gevoel, eng en hard over. Je voelt soms ook pijn in borst en arm . Soms voel je wat door de arm heen trekken.ik heb dat enge gevoel ook n beetje bij hartkloppingen.
Weet u ook n manier om daar wat makkelijker mee om te gaan?
gewoon denken er is niets, klinkt eenvoudig maar iis best nog wel moeilijk
Ga naar een psycholoog voor die angsten
Dank voor uw advies. Heb nog wel 2 vragen÷
+ een psycholoog, hoe regel je dat? Kun je die rechtstreeks regelen?
+ ik voel de hartoverslagen soms in midden vd borsten of rechterborst? Dat zijn dan angst /spanningsbewegingen?. Ik neemtoch aan, dat je hartoverslagen op n vaste plek voelt?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Angsten en hyperventileren. Een psycholoog regel je via de huisarts
Ik heb misschien een wat domme vraag.
Ik heb een paniekstoornis en moest vd longarts een hartfilmpje laten maken, ivm voorschrijven anti biotica.
Vroeg haar of het hartfilmpje goed was, waarop ze zei÷ voldoende.
Vond ik wat vaag. Dus vroeg t nog een keer, waarop ze zei,dat het goed was. Dus gerustgesteld.
Wel gevraagd, waarom hartfilmpje nodig was en over een paar weken nog n keer n filmpje. Ik slik ook citolapram.
Daar wist ze t fijne niet van.
Daardoor ben ik weer gaan twijfelen.
Als er hartfilmpje gemaakt is, kun je er toch van uitgaan , dat mijn hart goed is???
Als het niet goed was had ze dat wel gezegd
De huisarts heeft mij uitgelegd , dat ik last heb van hartoverslagen en hartkloppingen.
Nou was ik vanmorgen druk bezig geweest, had even gezeten daarna en liep naar de keuken. Daar kreeg ik een hele heftige felle hartoverslag, het leek mij geen hyperventilatie. Gevoel dat mijn hart stil stond en ik geen adem kreeg. Voor je gevoel duurt dat heel lang. Maar even later was het over. Ik heb me wel even aan t keukenblok vastgehouden, was ook even flink beroerd en licht in het hoofd. Flink zweten overal. Je schrikt enorm.
Hoort dit nou ook bij hartoverslagen?
Daarna had ik wel af en toe gewone hartoverslagen. Pijn in borst/ rug. Waarschijnlijk vd schrik .
Ik hoorde van n medisch geschoold iemand, dat als je erg lang geen adem krijgt in zo n geval, je de ambulance moet bellen. Maar dat is een heel ander verhaal, lijkt mij. Mensen kunnen je soms zo bang maken.
Dank u wel voor uw antwoord
Ik voelde vanmorgen, toen het bovenstaande gebeurde ook bij de hartoverslag enorme onrust in de borst, snelle rare bewegingen.
Sorry dat ik wat angstig overkom.
Het lijkt toch vooral op hyperventileren
Ik heb een vreselijke jeugd gehad. Mijn moeder zei de gekste dingen. Dat Mijn hartklep lekte , dat er een hartklep los zit.
Ik ben nu 67, heb een angststoornis. Nu komen deze dingen weer. terug in mijn geheugen. En dus ook de angst.
Laatst moest er toevallig bij mij een hartfilmpje gemaakt worden.
Als er iets niet goed is met t hart, dan was dat er toch wel uitgekomen?