Ruiterembolie

Wie weet wat een ruiterembolie is?

Reactie

een ruiterembolie is een embolie die de hoofdbloedvoorziening van je longen afsluit waardoor je echt vreselijk snel dood kan gaan (15 minuten ongeveer) had pas iemand op de afdeling die dat had. was echt een heel akelig gezicht. hij stikte voor mijn ogen en ik en de dokter konden alleen maar toekijken

Reactie

Maak je je zorgen of ben je onzeker over je gezondheid?
    En heb je niet genoeg aan de antwoorden die je kunt vinden in ons forum?

Overweeg dan de mogelijkheid om gebruik te maken van ons kosteloos gezondheidsonderzoek.
    Meer weten?
    LEES VERDER

doktergezondheidsonderzoek

een ruiter embolie is een emobolie in de longen die in het midden van de long vertakking zit. dit is in de vertaking boven aan de longen waar 1 bronchien twee worden,of waar twee bronchien drie worden.

Reactie

Wat kan je doen bij een ruiterembolie?

Reactie

Ik heb een week geleden een ruiterembolie gehad wat zijn de vooruitzichten op herstel

Reactie

http://www.trombosestichting.nl/phorum5/read.php?1,9692

Reactie

Ik heb 3 maanden geleden een ruiterembolie gehad en ben nu aan het herstellen hiervan.Ik heb nu bloedverdunners gekregen na een opname van 4 dagen en mijn bloedwaarden zijn wat gezakt.Moet nu 22 januari terug naar de longarts voor longfunctieonderzoek en bloedwaardes en hopelijk heeft mijn lichaam zich dan herstelt.De eerste tijd was echt angstig maar ben nu aan het herstellen dus gaat wat beter.maar vooruitzicht blijft goed maar alles weer rustig opbouwen,soms wil ik wel eens te snel maar dan reageert mijn lichaam negatief.En dan wordt je er op gewezen wat je mankeert want het is niet zomaar een griepje dat krijg je ook te horen in het ziekenhuis.Hopend een beetje informatie te hebben verstrekt..

Reactie
    1. Mijn dochter van 17 is vorige week overleden aan een ruiterembolie. Ik heb er nog steeds geen woorden voor. Ze deed aan sport, was gezond en had geen overgewicht. Nu wordt er onderzocht of het erfelijk kan zijn. Maar hoe kan dít nou erfelijk zijn?
    Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Van harte gecondoleerd met het verlies van jullie dochter. Ik wens jullie heel veel sterkte.
    Er zou sprake kunnen zijn van een erfelijke stollingsstoornis. Dat zal dan dus uit onderzoek moeten blijken

Reactie
Reageer op: Ruiterembolie
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief