Peestranspositie van een klapvoet

Beste mensen ik ben vorig week ook geopereerd aan mn voet (peestranspositie). De operatie heeft bijna 4uren geduurd omdat de pezen vol met kalk waren heeft het wat langer geduurd. Pijn enorm meegevallen bijna niks pijn gehad.

Reactie

wat had je, en waar ben je geholpen?

Reactie

Khad al 16 jaar een klapvoet overgehouden van een operatie.
    Heb het in hasselt laten doen. Nu al een week is de gips ervan af. Mn voet kan ik opheffen maar moet nog veel sterker worden. Ben wel benieuwd wie de operatie meegemaakt heeft.. en of ze de tenen ook kunnen optrekken ?? Bij mij lukt dit momenteel niet .. groetjes roosje

Reactie

ik ben op 30 november 2015 in Leeuwarden door dokter Verschuur geopereerd aan klapvoet aan mijn rechtervoet. Aanstaande vrijdag gaat het loopgips eraf en dan begint fysio/revalidatie.
    wie is er ook geopereerd aan klapvoet door Verschuur en kan mij vertellen welke oefeningen er gedaan moeten worden, is handig om dit in overleg met de fysio te bespreken

Reactie

Ik denk dat het beter is om dat met de fysio te bespreken.

Reactie

Ik ben in juni geopereerd aan een klapvoet.
    Nu druk bezig met fysiotherapie.
    Voet op en neer bewegen gaat goed.
    Afwikkelen van voet nog niet zoals het moet.
    Op de tenen staan ook nog niet.
    Kan iemand me vertellen of dat nog komt.
    Draaien met voet links om gaat redelijk rechts om lijkt of pees stram is.
    Operatie viel honderd procent mee.
    Na 8.5 jaar weer een warme en rechte voet.
    Dr Verschuur eeuwig dankbaar.

Gr Grrda

Reactie

Beste Gerda,

Ik ben ontzettend nieuwsgierig hoe het nu gaat?

Reactie

Hallo,

Ik ben zeer benieuwd naar mensen die onlangs een klapvoet (peestranspositie) hebben ondergaan? En voor men die het al langer geleden hebben laten doen, hoe gaat het nu??

Hoe zijn de 6 weken (verplichte) rust gegaan? Of mag je na de eerste gips wisseling na twee weken wel een beetje lopen?!

Ik hoor het graag.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hoi, ik ben ook erg benieuwd naar verhalen van mensen die een peesoperatie ondergaan zijn voor reparatie klapvoet. En vooral het resultaat.

ik hoor graag.

Reactie

hoi lotgenoten.

Ik heb sinds 8 jaar een klapvoet als gevolg van een hernia. Vorige maand ben ik bij dr. Verschuur in Leeuwarden geweest, en van hem vernomen dat ik een geschikte kandidaat ben voor een pees operatie. In eerste instantie was ik erg blij. Nu begin ik weertje twijfelen. Heeft iemand een suggestie voor mij?

john.

Reactie

Hallo lotgenoten.
    Heb naar 3 hernia's een klapvoet overgehouden loop er nu al 17 jaar mee ik heb een evo aangepaste schoenen etc. Maar krijg nu steeds meer pijn boven op mijn voet zou z'n operatie nog mij helpen wie heeft er info voor mij.

Reactie

Dat is een vraag voor de orthopedisch chirurg. Vraag een verwijzing en bespreek het met de arts

Reactie

Ben blij ik ben geschikte kandidaat voor peestranspositie waarschijnlijk eind oktober geopereerd.

Reactie

Ik ben eind september aan m’n klapvoet geopereerd. Volgens chirurg is operatie succesvol verlopen. Twee weken liggend met gips vond ik zwaar en de vier weken met loopgips op krukken zijn nu voorbij. Aanstaande maandag kan het gips eraf. Ik kijk daar erg naar uit. Met name omdat ik wil weten of ik mijn voet weer kan bewegen/heffen/belasten.

john

Reactie

Ben 22 nov. 2017 geopereerd aan mijn klapvoet de twee weekenden met spalk zit er op van de week loop gips gekregen ben benieuwd  hoe het verder gaat.

Reactie
Reageer op: Peestranspositie van een klapvoet
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief