Peestranspositie van een klapvoet

Het gips is eraf gegaan gisteren!!! Alles zag er goed uit en bij controle door dr. Spronk werkte alle pezen zoals het moet, dus de operatie is geslaagd. Ik nu ook mijn tenen goed heen en weer bewegen en ik loop nu met 2 krukken waarbij mijn voet netjes recht vooruit gaat en ik niet mijn heup zwaai Ik loop dus bijna weer helemaal gewoon. Bij elke stap denk ik : hiel, voet, tenen en dat ziet er goed uit.
    Vanaf maandag start ik weer met fysio en dan de krukken afbouwen. Over 6 weken moet ik weer terug komen voor controle.
    Ik ben heel blij dat ik de operatie heb gehad en nu al tevreden dat er goed resultaat te zien is.
    Coplimenten voor dr. Spronk.

Reactie

Ook ik heb contact met Dr Sponk.
    Heb sinds oktober 2006 een klapvoet na een heupoperatie.
    Helaas kan bij mij geen peestranspositie. Wel kan de pees van mijn grote teen vastgemaakt worden aan de pezen van mijn kleine tenen. Mogelijk dat er eerst nog een achillespeesverlenging moet plaatsvinden. Ik zou dan weer zonder EVO kunnen lopen. Heeft iemand met deze operatie ervaring?

Reactie

Voor een update hoe het verloop verder gaat

Reactie

Op klapvoet.web-log.nl ben ik mijn verhaal aan het opschrijven van af de operatie tot hoe het verder loopt
    Groetjes Cynthia

Reactie

ook ik heb een peestranspositie gehad, maar ben helemaal terug bij af.mijn klapvoet is nog erger dan voor de operatie, ben geopereerd in groningen, ook heb ik tijdens de periode van het gips p.d.gekregen, wat ik nu al 12 jaar heb.

Reactie

Ik sta op de wachtlijst voor een peestranspsitie, heb al 10 jaar een klapvoet van een hernia.Loop met een evo. De operatie gebeurd in Eindhoven Ben heel benieuwt en zenuwachtig voor de operatie, ze vertelde mij dat het een dagopname wordt, en verdoving met een rugge prik, wat hebben jullie gehad?

Reactie

Wat is er dan mis gegaan? Ik sta op de lijst voor een operatie. Heb ook al 10 jaar een evo.

Reactie

Ben een man van 67 jaar.Heb vorig jaar oktober een acute hernia gehad. Hieraan, na een operatie in het CWZ Nijmegen door dr.P. Schutte, geopereers, laminectomie. Pijnen in rug en uitstraling naar benen zijn verdwenen, klapvoet is gebleven. Ga nu op voor een peestranspositie in het CWZ in maart/april 2010.
    Heeft iemand hiermee ervaringen? Liefst ook in het CWZ Nijmegen. Wat kan ik op mijn leeftijs verwachten?
    Alvast hartelijk bedankt voor uw reacties.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

hoi roel,
    bij mij hebben ze in maart dit jaar dus 2009 zenuwtransplatatie gedaan.
    in oktober voor de controle geweest en mijn neurochirurg zei dat het nog te vroeg is om resultaat te zien.ik merk allen maar dat als ik met mijn vinger op het plek onder mijn knie(rechts oop de spier naast scheenbeen)klop, helemaal tot mijn enkel gewricht krijg flinke electro schokjes.
    vorige week weer naar rotterdam geweest voor emg onderzoek.dat is onderzoek waarmee ze kunnen zien hoe ver zijn jou spieren of krijgen ze impulsen van uitgegroeide zenuw.het resultaat was niet zo geweldig.
    maar ik zeg het nog een keer.mijn neurochirurg zegt dat je minstens een jaar nodig hebt om iets te merken.een zenuw groeit 1mm per dag en bij mij moet die vanaf mijn knie en helemaal tot de grote teen naar beneden uitgroein.
    als je nog vragen hebt mail me

Reactie

Hallo,

Ik heb sinds 1995 een blijvende klapvoet overgehouden aan een fout tijdens een proeffixatie aan mijn rug in het Sint Maartenskliniek.
    Weten ze daar misschien inmiddels ook iets over peestranspositie dat je zo weet?
    Ik wil hier graag watmeer info over.
    Hoe ik daarvoor in aanmerking kom en zo.
    En of het vergoed word noem maar op.
    Graag hoor ik van je.

Groetjes Gratia

Reactie

Hoi Gratia
    Ook ik heb sinds oktober 2008 een klapvoet door een acute hernia. In Eindhoven waar ik woon konden ze niets meer voor mij doen (Maxima Ziekenhuis).
    Ben toe naar de St. Maartenskliniek gegaan naar
    dr. Pieter Schutte, een neurochirurg. Fenomenaal goed geholpen en geopereerd over 4 wervels (Laminectomie) in het Canisius Wilhelmina ook in Nijmegen. Kan met een brace weer lopen en autorijden. Ben vorige maand weer bij Schutte geweest voor een pees-en spieronderzoek.In aprl 2010 moet ik terugkomen voor een MRI en weer een pees- en spieronderzoek (EMG).Hierna krijg ik een peestranspositie, dus weer een operatie.
    Je zou bij jouw huisarts een verwijsbrief kunnen vragen voor dr. Schutte in het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen.
    Heb je meer info nodig?

Succes

Paul.

Reactie

Ik ben erg benieuwd naar jou ervaring. Heb zelf ook een klapvoet, maar bij mij is het na een zenuwblokkade ontstaan. Zoek ook al 1½ jaar naar iets dat en de pijn minder wordt en de voet weer een beetje gaat "meedoen"

Reactie

Ik heb zelf ook een klapvoet, deze is ontstaan na een zenuwblokkade in mijn onderbeen nav een heupoperatie. Ben al 1½ jaar op zoek naar iets dat ik en minder pijn heb, en dat mijn voet "weer mee gaat doen"

Reactie

mijn man heeft door een ongeluk ook een klapvoet gehad, hij wilde geen operatie en het is door heel veel oefenen weer goed gekomen.
    echt elke dag een aantal keren proberen de voet te bewegen, handdoek er onder en trekken b.v.. ook heeft hij veel met blote voeten over het strand gelopen en is gaan zwemmen.
    kortom heel veel tijd en aandacht aan besteed tot er eindelijk een heel klein beetje gevoel kwam en eerst de teen en daarna steeds iets meer weer ging "luisteren".
    waarschijnlijk is het zo dat als je dit meteen aan het begin doet, de zenuwen meer kans hebben elkaar weer te vinden/herstellen dan dat het langer geleden is , maar toch altijd nog het proberen waard.
    Let wel, dit is geen garantie en het zal zeker niet bij iedereen lukken, dat ligt nml aan het letsel/blokkade van de zenuw, maar bij hem is het goed gekomen dus misschien lukt het nog iemand anders op deze manier.
    sterkte en succes, Brenda

Reactie

Hallo Brenda,

Ik heb net krap 2 wk een klapvoet, na een ingreep aan mijn kuitbeen. Ik ben ook veel aan het oefenen momenteel en jou verhaal geeft mij veel hoop dat het wellicht toch goed kan komen. Kun je misschien aangegeven hoelang het bij jou man heeft geduurd voordat de funtie weer terug begon te komen? En is het inmiddels helemaal hersteld en hoelang heeft dat geduurd?

Bedankt alvast,
    Ays

Reactie
Reageer op: Peestranspositie van een klapvoet
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief