Peestranspositie van een klapvoet

Ik had een blijvende klapvoet opgelopen bij een heupoperatie in het OLVG Amsterdam. In Leeuwarden (in het MCL) heeft Dr. Spronk een peestranspositie uitgevoerd en nu kan ik weer gewoon lopen en gewone schoenen aan fantastisch. Ik raad iedereen aan om dit te laten doen als het zeker is dat het een blijvende klapvoet is.

Reactie

goed dat je het even vermeld! maar wat is de kans van slagen?

Reactie

Als antoord op de vraag wat is de kans van slagen. Iedere operatie heeft risico's, zo ook deze.

Maar in mijn geval (volledige klapvoet) kon het nooit slechter worden!

Reactie

Ook ik heb een klapvoet opgelopen bij een motorongeluk, de zenuw die belast is met het heffen van mijn voet is helemaal af.
    Over 2 weken word ik geopereerd ze gaan een zenuwtransplantatie doen met een stukje zenuw uit de huid van mijn voet.
    Lukt dit niet dan krijg ik ook een peestranspositie.
    Blij te lezen dat daar goede resultaten van zijn.
    Mocht er iemand ervaring hebben met een zenuwtransplantatie dan zou ik graag de reultaten daarvan horen.
    Roel

Reactie

Gefeliciteerd. Wat fijn dat je van je klapvoet verlost bent. Ook ik heb na een heupoperatie 1 jaar geleden een klapvoet gekregen. Vlgs de neuroloog en revalidatiearts kan het niet meer goed komen. Bij mij werken zowel de heffers als de strekkers van mijn voet niet meer. Ik ga zeker contact opnemen met Dr Spronk. Heb je nog tips voor mij?

Reactie

Hoi,
    Ik heb 4 december een afspraak bij dokter Spronk. Ik heb een klapvoet overgehouden als late nawerking van de 35 bestralingen die ik heb gehad na kanker. Kan iemand mij vertellen over de operatie, hoe lang je in het ziekenhuis moest blijven en of jullie er echt vanaf zijn? Alvast bedankt.

Reactie

Dag Joke, zou je ons willen vertellen over die operatie? Mijn vrouw heeft namelijk ook een klapvoet opgelopen bij een heupoperatie. Graag horen wij van je. Groet Arie.

Reactie

Arie.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Hoi Joke, ook ik ben erg benieuwd hoe het jou vergaan is en vraag of je ook mij wat informatie kunt geven: hoe lang heb je in het ziekenhuis gelegen, hoe lang heeft het geduurd voordat je hersteld was en dergelijke. Alle informatie is sowieso welkom. Alvast bedankt
    Cynthia

Reactie

Hoera, ik word half januari geopereerd aan mijn klapvoet. Ik moet nu eerst 6 weken intensieve fysiotherapie, daarna de operatie gevolgd door 6 weken gips. Dan nog ruim 3 maanden revalidatie en dan is het een heel stuk beter dan nu. In de randstad doen ze dit niet snel, vanwege een wisselend resultaat???? Maar ik vind dat de patient zelf een keuze moet kunnen maken en niet afhankelijk moet zijn van een behandelend arts of deze aan jou vertelt dat de peestranspositie bestaat. Ik ben blij dat ik via internet dokter Spronk gevonden heb, want anders had ik voor de rest van mijn leven aan moeten klooien terwijl ik er straks hopelijk vanaf ben! Dank aan internet.

Reactie

Nou, 11 januari is de operatie aan mijn klapvoet, de peestranspositie. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ik weet dat ik geen wonderen kan verwachten maar het is wel een fijn gevoel als ik de EVO in de kast kan zetten.

Reactie

Na al de berichtjes gelezen te hebben is mijn interesse wel gewekt.
    Ik had dan wel geen EVO, ik kan me nog redelijk redden al kost het wel veel moeite.
    Ik heb mijn klapvoet opgelopen in 1 nacht tijd door een acute hernia. Doordat dit onderschat werd en de fysiotherapeut lang bleef volhouden dat alles weer goed kwam kon er niets meer aangedaan worden was het antwoord van de neuroloog, 10 weken later. Door wat klus werkzaamheden thuis ging het lopen weer een stuk minder en ben ik gaan kijken naar hulpmiddelen, totdat ik op deze site terecht kwam, met veel lotgenootjes.
    Ik ben zeer nieuwsgierig naar het resultaat van Cynthia in januari.

Groeten , Anne

Reactie

Ben inmiddels geopereerd op de 11e aan mijn klapvoet. Het is me erg meegevallen tot nu toe. Maar 3 dagen ziekenhuis, nu alweer thuis, de 22e terug voor hechtingen eruit en ander gips en dan nog een tijd niet belasten. Ben blij dat ik de operatie heb laten doen, anders blijf je je altijd afvragen hoe het zou zijn geweest als.....
    De verzekering vergoedt de reiskosten, omdat het geen cosmetische operatie is, ook hier moet je even doorzetten want het kost natuurlijk wel een hoop geld voor hun, die taxiritten van den haag naar leeuwarden en vice versa. Maar goed, daar betaal ik mijn premie voor, dus mensen.......laat je niet te snel afschepen met er is niks meer aan te doen of leer er maar mee leven maar laat je voet eerst beoordelen door een kundige arts zoals dokter Spronk.
    Cynthia

Reactie

Ik heb zoveel reactie op mijn bericht gekregen dat ik echt niet iedereen kan schrijven!
    Ik stel voor om zelf te bellen naar Leeuwarden afd. Plastische chirurgie Dr. Spronk.
    Nooit geschoten is altijd mis. Succes Joke P.S. Inderdaad afd. Pl.Chirurgie en geen orthopedie.

Reactie

Nog een kleine update met mijn betrekking tot de klapvoet. De operatie is nu 4 weken geleden en tot nu toe gaat het goed naar mijn idee. Ik kan zelfs mijn tenen al bewegen wat ik dus voor de operatie nauwelijks kon!!!!! Ik heb er dus wel vertrouwen in. Verder ook weinig pijn, dus het valt tot nu toe allemaal mee. Nu op naar de 26e, dan gaat het gips eraf......Ben benieuwd.

Reactie
Reageer op: Peestranspositie van een klapvoet
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief