handen en voeten vervellen

Als de arts zegt dat het mkz is, vraag je dan niet wat dat betekent ?

Reactie

ik heb het ook en die uitslag mijn dokter wist niet wat het was maar het vervellen hoort erbij en is maar goed want mijn huid is helemaal droog en de huid eronder is gewoon zoals het altijd voelt, bij mij was de uitslag ook op mijn voeten benen ellebogen en rug maar alleen mijn handen vervellen maar ik heb zoiets van het komt wel goed en het is al bijna over dus maak je geen zorgen hou het goed vet zodat de vellen minder snel los laten en peuter er niet aan dat is alleen maar slecht. Bij mij is het als bijna over het duurde ongeveer een week tot anderhalf dus kijk het even aan.

Reactie

Mijn zoons hebben dit ook gehad rode en jeukende huid en daarna vervellen van handen en voeten. Dit was roodvonk maar niet gevaarlijk alleen lastig

Reactie

mijn man heeft er ook last van altijd ongeveer in mei en juni en laatste keer ook in december. zijn handen krijgen onderhuids bruine vlekken dan komen er bulten deze gaan dan open en krijgt opgezette vingers en kan deze dan niet meer buigen. de dokter zei de eerste keer dat het een soort mond en klauwzeer was. maar heeft na een paar keer er geen verklaring voor.
    hij krijgt dan zalf tegen de tintelingen en de jeuk en pilletjes.

Reactie

Weet je inmiddels al wat het geweest is? Ik ben zo blij om te lezen dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt! Ik herken je verhaal helemaal.
    Ik heb prednison en een creme van de dermatoloog voorgeschreven gekregen voor de uitslag op mijn ellebogen. Maar het vervelendste vond en vind ik toch dat mijn vingers een paar gevoelloos waren en uiteindelijk dus gingen vervellen.
    Ook heb ik 7 migraine aanvallen in 9 dagen gehad en doen mijn voeten pijn als ik er op loop.

Wie-o-wie weet wat dit geweest is?

Reactie

Psoriasis kan zich op verschillende manieren uiten. U kunt last hebben van enkele plekjes of uitgebreide rode plekken met schilfering en jeuk. De schilfers zijn wittig of zilvergrijs en laten gemakkelijk los. De plekken komen vooral voor op elleboog en knie, op het hoofd en de onderrug. Soms zit het in de lichaamsplooien, bijvoorbeeld in de liezen, de oksels, de bilspleet of onder de borsten. De plekken kunnen een paar weken, maar soms ook levenslang blijven bestaan. Psoriasis kan ook nagelafwijkingen (kleine deukjes in uw nagels) en gewrichtsklachten (vooral aan vingers en tenen) geven.

Psoriasis bij volwassenen
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBS6a.htm

Reactie

Stress kan de huidziekte psoriasis verergeren.
    Dat gebeurt vooral bij psoriasispatiƫnten die veel piekeren over hun aandoening en bij degenen die veel last hebben van de jeuk en daarom gaan krabben. Dit krabgedrag is nadelig voor de huid en kan op lange termijn een aangeleerde reactie worden.

Reactie

Ik heb het ook wel vaker, en nu weer. Het lijkt me erg stug dat het een vorm van psoriases zou zijn. Het heeft ,op het overvloedig achterlaten van huidcellen na, geen enkel kenmerk

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Als je zegt zwaar werk; werk je dan met stoffen die misschien je huid erg kunnen doen uitdrogen zodat ze daardoor gaan schilferen?

Reactie

Ik heb het probleem dat ik ongeveer 2 x paar jaar aan mijn vingers aan het 'vervellen; ben er ontstaan schilfertjes die zo droog zijn dat ze er afslijten als ik ze uit irritatie zelf niet af trek.

Iemand herkenning van deze klachten?

Reactie

Ja, teveel wassen met zeep beschadigd de huid zodat dze zich sneller moet vernieuwen.

Reactie

Ik heb het zelfde probleem maar ik was mijn handen bijna nooit met zeep, dus waarom heb ik er dan nog last van:?:

Reactie

hoi, ik heb sinds een week dat al mijn vingertoppen vervellen, du zin mijn vingertoppen ook veel gevoeliger. wat kan dit zijn?

Reactie

Mijn zoon van 8jr heeft ook vervelling van al zijn
    vingertoppen. Wat kan dit zijn?
    Gr. Margreet

Reactie

Hoi,..

Sinds een paar dagen vervellen mijn vinger toppen oppeens?
    mooi nieuw velletje hoor maar weet iemend hoe dat komt?

groeten

Reactie
Reageer op: handen en voeten vervellen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief