handen en voeten vervellen

Dat kan een schimmelinfectie zijn, een virusinfectie of een contactallergie.

Ga even naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reactie

Ik ben 12 jaar en heb er nu last van sinds een paar dagen, ik heb de recensies gelezen en denk dat de vervelling door natte zolen komt. Tip: ga naar de dokter of houd je voeten droog

Groeten xx

Reactie

Ik heb een soort rare plek op me voet waar het vel een soort van weg is. Ik ben er bang voor aangezien ik niet weet wat het is en ik jong ben 🙁

Reactie

Ik kan zo ook niet zeggen wat het is. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reactie

mijn handen en later mijn voeten zijn ook aan het vervellen.

heb een keelinfectie gehad, met antibiotica kuur.

2 weken erna begon het vervellen.

schijnt een reactie te zijn op de ziekteverschijnsel of de antibiotica.

Reactie

APSS  Acral Peeling Skin Syndrome.

https://www.huidarts.com/huidbehandelingen/fusidine-zuur-fucidin/

Reactie
    1. Urine bad
    Reactie

Ik heb sinds begin van dit jaar ook deze problemen. Het begon met 2 droge plekken op mijn handen. Dit is steeds verder gegaan. Het vervelt. Ook krijg ik regelmatig dat mijn huid open scheurt van de droogte. Dit geneest weer. Nu een weer een grote snee pfffffffffff op mijn rechter hand. Ook op mijn duim toppen last van. Ook heb ik nu problemen op mijn voeten heel veel eelt dus voelt hard aan heb 2 scheurtjes bij mijn dikke teen. Ook over mijn hele voet verschillende plekken maar het meest rond mijn dikke teen.

Zeer vervelend en staat niet mooi. Wat te doen............

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

waar koop je dat..........? en had je ook last van eelt.....?

Reactie

Mijn zoon heeft van baby af aan vervellende handen en voeten. Eerst bultjes en begint het vervellen vanaf daar. Het patroon is niet altijd hetzelfde, soms heeft hij geheel roze vervellende handen, bij zijn voeten is het bij mijn weten iets minder erg. Van de dokter krijg je sussende woorden en micazonal. Dat is rotzooi en helpt geen steek. Ik denk eerder in de richting van ontgifting. Mijn zoon heeft eerste levensjaar veel inentingen en antibiotica gekregen. Zou ik nu nooit meer doen. Hij is nu 19 en 1à2 keer per jaar heeft hij er het meest last van. Gewoon erg zorgzaam voor zijn en een crème of vette zalf zonder chemische dingen smeren als dat lekker voelt. Met calendula bijvoorbeeld.

Reactie

Zou het gemalen kunnen hebben met een vitaminen of mineralen gebrek? Gabor Lenkei, arts heeft hier een interessant boek over geschreven.

Censuur & Toestanden die op ziekten lijken.

beterschap en succes allen!

Reactie

Dyshidrosis lamellosa sicca

Zoek maar ns op.

Reactie

ik heb dit al jaren, het begint vaak nadat ik veel in zee of zwembad ben geweest dus in de vakantie. Ben tot aan professor in VU geweest. Loslating van de huid op vingertoppen en teentoppen. Begint met beetje gevoelloze huid op vingertoppen, huid laat langzaam los, blaas van 2 cm ontstaat. Vaak gelijktijdig met toppen van tenen. Volgens professor niks aan te doen, vet houden.

Reactie

ik heb daar ook last van al jaren ik weet niet anders maar ik heb het voor namelijk op mijn knokels ik vind het een raar gezicht voral zomers alles bruin en dan die witte plekken ik smeer er ook vasaliene op en het helpt wel een beetje

Reactie

Beste Astrid,

Ik denk dat ik met hetzelfde probleem te kampen had. Ik herken ook dat het blijkbaar wel stressgebonden is.  Maar huidproblemen houden vaak ook verband met een tekort aan zink.

Mvg

Clo-clo

Reactie
Reageer op: handen en voeten vervellen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief