Opgezette enkels

  • #1

    Mijn buiten enkels zijn nu al 4 weken lang gezwollen, de binnen kant van enkel is ook licht gezwollen. Ene dokter zei dat het door het warme weer kwam maar het is niet meer warm. De andere zei het vet lipodeem was en dat ik het op internet moest zoeken.wat ik lees op internet lipodeem heb je op de hele been en nu alleen mijn beide enkels zijn gezwollen.bloedgeprikt geen afwijkingen. Kan het een tumour zijn, of tumour die in pelvis zit en geeft druk aan lymphklieren.??

    #2

    Dat is niet erg waarschijnlijk

    #3
    1. Wat zou het waarschijnlijk kunnen zijn is het te verhelpen?

    #4

    Die vraag kan ik zo zonder enige vorm van onderzoek helaas ook niet beantwoorden

    #5

    Volgens mij gaf ik je deze tip al eerder: ga naar een huid/oedeemtherapeut. (Lid NVH) Het kan lymfoedeem zijn, lipoedeem of een combinatie van beide. De diagnose kunnen zij stellen. Danwel uitsluiten. En oedeem lip of lymf kunnen zij behandelen!

    Groetjes Thea

    #6

    Bedankt Theo, heb ik een verwijzing van de dokter nodig of kan ik zo een afspraak maken bij een odeemtherapeut.

    #7

    Vaak is in elk geval de 1e keer geen verwijzing nodig. Voor de zekerheid zou ik hier even over bellen/mailen met de huid/oedeemtherapeut. Zoek 1 die lid is van NVH.

    Maar vaak kan het 1e consult zonder verwijzing, wanneer je dan vervolgens toch nog een verwijzing van de huisarts nodig hebt,  hoor je dat wel van de oedeemtherapeut. Soms is het 1e gesprek/onderzoek ook gratis.

    Succes!

    Groetjes Thea

     

     

     

    #8

    Kan met je hormonen te maken hebben, met tekorten aan voedingsstoffen, zoals vitamine E. Een complementair genezer zou je advies kunnen geven. Eventueel medicijngebruik, waaronder de pil, kan ook klachten geven.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Ik ben nu echter ten einde raad ik ben inmiddels naar 4 huisartsen geweest die zeggen allemaal het is vocht/vet niks om zorgen te maken. Ik ben 2  weken geleden gestopt met de pil maar nog geen verandering.

    De oedeemtherapeut zegt dat het geen vet is maar vocht, maar ze heeft nooit zo iets gezien.Ze zei normaal is de vocht/oedeem rondom de enkels. En ze zei de behandeling bij haar zou me niet helpen.

Het onderwerp ‘Opgezette enkels’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief