wanneer stop je met groeien

Hey allemaal , ik ben in 2013 ziek geweest en was toen 1.65 , ik kon niet eten dus zat alleen aan de soep en drankjes. Nu in eind 2013 ben ik gelukkig er weer van genezen.Het is nu 2014 en ik ben 17 jaar en 1.70 , alleen ik ben bang door die ziekte van mij dat ik niet meer groei πŸ™ , iedereen in de familie is ongv 1.80/1.90 , ik maar 1.70 πŸ™ ... kan ik nog groeien??

Reactie

Je kunt nog groeien hoor. Hoeveel en hoelang is niet vooraf te zeggen. DAt is dan dus even afwachten.

Reactie

Ik ben nog we een beetje bezorgd, want ik ben net 11 en al 1.67 maar mijn ouders zijn ongeveer 1.85 maar als ik nu al ongesteld ben, dan moet ik toch zeker ongeveer 20 cm groeien?

Reactie

Waarom ben je bezorgd?
    Je bent pas 11 en hebt nog een aantal jaren om te groeien. Met je ongesteldheid heeft dat niets te maken.

Reactie

bij meisjes heeft het te maken met menstruatie, maar als je begint met menstrueren stop je nog niet meteen met groeien, alleen je groeit dan minder dan je zou doen zonder menstruatie. Dus als je lichaam helemaal volledig volgroeid is, stop je eigenlijk met groeien. En bij de meeste mensen gebeurt dat as ze volwassen zijn, maar sommige mensen stoppen pas met groeien als ze 27 tot 31 zijn. maar als je rond de dertig bent hoort het wel te stoppen. het ligt er gewoon aan wanneer jouw lichaam klaar is met groeien.

Reactie

Ik ben een meisje van 15 en ben 157 ongeveer. Ik ben nog niet ongesteld. Kan t nog zijn dat ik groei? Ik heb de laatste tijd best veel honger alleen heb meer t gevoel dat ik de breedte groei :(. Ook heb ik een botscan gedaan en daar zeiden ze dat ik 98 procent van mn groei al heb gehad. Klopt zo'n botscan altijd? Of kan ik nog wel wag groeien?

Reactie

Zo'n botscan is toch wel vrij nauwkeurig

Reactie

Maar betekent dat dat ik dus niks meer groei? Of kan ik nog wel rond de 163/165 worden? Of is dat echt onmogelijk?
    (Zelfde 15 jarig meisje als net)

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Die vraag is moeilijk te beantwoorden. Maar als je al 98% hebt gehad, zou je nog 3-4 cm kunnen groeien...

Reactie

Ik ben nu bijna 12 en al 1 jaar ongesteld ?.. ik ben 1.69 ik wil niet lang meer groeien dus zou iemand weten hoe groot ik ongeveer kan worden??

Reactie

Daar kan niemand je zo antwoord op geven.

Reactie

ik ben 12 jaar en al ruim een jaar ongesteld ik ben nu 1.68 best wel lang vind ik ik hoop zoooo erg dat ik niet meer groei deze lengte is perfect en ik heb mn groeispeurt ook al gehad dus groei ik nog

Reactie

Hallo ben 15 en ik ben 1m 60 is ga ik nog groeien

Reactie

Hey ik ben 15 jaar en ben op mijn 12de menstrueerd groei ik nog? Want ik ben namelijk 1.67 en ik wil 1.74 worden is dat mogelijk? πŸ˜€

Reactie

Als we allemaal konden krijgen wat we wilden...... Β maar zo gaat het helaas niet. Je zult het moeten afwachten

Reactie
Reageer op: wanneer stop je met groeien
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief