Te dik of toch niet

  • #1

    Hoi Hoi ik ben Mark, ik ben 15 bijna 16. Laatst was zag ik iets op Instagram staan over een site die kan vertellen of je te dik of te dun bent een BMI calculator dat vulde ik in. (ik ben 187 cm lang en ik heb net gewogen 83.3) toen kwam eruit dat ik te veel woog en overgewicht heb. Nu ben ik verder gaan kijken naar andere calculatoren ik heb er een aantal ingevuld waarvan er 2 of 3 zeiden dat ik een normaal gewicht heb maar andere zeiden ook dat ik obesitas heb.
    Zelf vind ik mezelf helemaal niet te dik. Ik heb niet echt een buikje (je kan hem net niet zien door mijn shirt) Maar ben ik volgens een dokter wel te dik of ben ik gewoon hoe het hoort?

    #2

    Ben dit vergeten erbij te zetten: wat is dan het ideale gewicht voor mijn lengte?

    #3

    Dat is echt wel een normaal gewicht bij je lengte hoor. Zou me niet zoveel aantrekken van die BMI meters. Obesitas is helemaal onzin geen zorgen.

    #4

    Je hebt nog geen overgewicht en zeker geen obesitas. Maar je moet er wel voor zorgen, dat je niet zwaarder gaat worden. Een goed gewicht zou voor jou tussen 75 en 80 kg liggen

Het onderwerp ‘Te dik of toch niet’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief