Kan niet afvallen

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG

hoi Fabiola,

Ik kan me helemaal terug vinden in jouw verhaal.
    Ook ik ben maar 1.60m en weeg nu 82.5 kg. Voorheen 93.5 kg
    Ik sport iedere dag een uur en let zeer zeker op mijn eetgedrag, maar sta nu ook al een hele poos stil met afvallen. Ik denk dat het lichaam af en toe een schok nodig heeft om weer te reageren op afvallen. Het ligt er natuurlijk ook aan de hoeveelheden die je eet en of er veel saus gegeten word. De zetmeelprodukten maakt niet veel uit, maar wat erbij komt.Te veel eten is niet goed, maar te winig ook niet, want dan gaat je lichaam op een lage stand presteren.
    Het enigste wat ik je kan meegeven is, geef niet op. Je zult zien dat er op een gegeven moment een doorbraak komt.

Reactie

Hoi Fabiola

Ik wil ook afvallen en het vorige bericht van E,
    Dat werkt wel goed volgens mij. Alleen ochtends ei is ook goed voor je en thee zonder suiker of water.
    Of een beschuit met niks
    Maar ik ga nu paar boterhammen met niks eten
    Suc6

Reactie

kan je ook afvallen als je 11 jaar bent 1meter56 bent en 60 kilo weegt is dit normaal want ik probeer aftevallen maar kan het niet ik blijf maar zoete dingen eten zoals chips snoep broodjes met veel saus en wil egt afvallen kan iemand me gooie tips en raad geven dankje xxx anoniempje

Reactie

aub geef raaaaaaaaaaad ik waaaaaagt als 3 weken

Reactie

Tsja, als jij jezelf niet kunt beheersen om koekjes, snoepjes, chips en broodjes met veel sauzen te laten staan en te vervangen door fruit, brood met kaas... Wat voor advies wil je dan? Je bent wel te zwaar voor je leeftijd. Beweeg je eigenlijk wel? Sport je, of zit je vaak binnen?

Groetjes

Reactie

Lees meer vragen en antwoorden over gezond afvallen:
    http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Gezond+afvallen&sa=zoeken

Reactie

Voedingscentrum:

Heb jij een gezond gewicht?
    http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/gezond-gewicht.aspx

BMI jongens en meisjes
    http://www.voedingscentrum.nl/professionals/voedingsvoorlichting/bmi-jongens-en-meisjes.aspx

Overgewicht
    http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/Overgewicht.aspx

Gezond afvallen
    http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/Overgewicht/Gezond-afvallen-in-7-stappen.aspx

Ik wil afvallen
    http://www.voedingscentrum.nl/nl/ik-wil-afvallen.aspx

Reactie

@anoniempje...
    Wat heb je zelf al geprobeerd?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik heb dit ook allemaal al geprobeerd, zelf tot het extreme en niets helpt.

Het zwaarste dieet dat ik gedaan heb was met dagelijkse begeleiding.

Mijn dieet bestond uit:

6 uur: 1 proteine shake

9 uur: 50gr noten, en 50 gr ananas ( Vocht af drijvend)

12 uur: 1/2 ijsberg sla, 150 Gr vis of kippen wit, 50 gr ananas, dressing is sap van sinasappel en limoen

16 uur: 50 gr ananas, 1/2 pompelmoes en 1 tas koffie

19 uur: 1/2 ijsberg sla, 150 Gr vis of kippen wit, 50 gr ananas, dressing is sap van sinasappel en limoen

22 uur: 1/2 pompelmoes, 50gr ananas

+ dagelijks 30 min fietsen, 20 min roeien, 30 min steppen ( dit was het minimum)

Deze werkte niet, ik heb al 6 andere dieten gevolgd en die werkte ook niet. ik ben ten einderaad

Mvg

Dieter

Reactie

@Dieter, Diëten in de zin van  weinig eten werkt niet.

Wat wel werkt is de vetverbranding aanzetten, door te zorgen voor  complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Dan voel je je bij de juiste hoeveelheid ook verzadigd. Losse koolhydraten als een koekje of fruit zorgt voor pieken in je bloedsuikerspiegel, waardoor je vet gaat opslaan. En vet en vezels  heb je echt nodig. Teveel eetmomenten op een dag zorgt ook voor insulinepieken.

Verder kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen de insulinegevoeligheid te verbeteren. Zoals magnesium, zink, chroom, vitamine B en D, omega 3, carnitine en taurine. Zo zit er in edelgistvlokken zink en chroom, dat helpt je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.

Reactie

Daarom dat ik dan ook zei van de extreemste, dat dit vet opslaat klopt vandaar de fitnis van minimum 1u30. maar dit werkte niet. ik heb nog al dieeten geprobeerd. Zuivel en lactose vrij, alles afwegen tot op de gram volgens voor geschreven volgens mijn bloed (opgesteld samen met dokter en dieetiste). Ik snap wat je wil zeggen. Maar ik heb al 4 of 5 varianten gedaan van wat jij hier nu zegt. Daarom dat ik ook ten einde raad ben.

Mijn familie is wel allemaal wat "zwaarlijvig" heeft het daar mee te maken dat kan, maar kan niet bewezen worden. Zelf mijn dokter is aan het zoeken wat ik nog kan doen. de inspiratie zit redelijk ver.

Reactie

Wat ik schrijf is geen dieet, in de zin van weinig of eenzijdig eten; het gaat juist om een evenwichtig voedingspatroon. Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied, wat jou kan helpen. Je zou  nog wat kunnen opzoeken over intermittent fasting. Door alleen een deel van de dag te eten, gaat je lichaam in de vetverbrandingsstand. En verder zet lichaamsbeweging vóór het ontbijt je vetverbranding aan. En natuurlijk spelen bij overgewicht ook emotionele factoren een rol. Ene meneer Gabriel heeft zichzelf van zijn overgewicht afgeholpen door hieraan te werken, zonder sporten of dieet en zonder loshangend vel.

Reactie
Reageer op: Kan niet afvallen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief