wie is er bekend met het ziekenhuis-dieet (5-dgn.dieet)

wie is er bekend met het ziekenhuis-dieet (5-dgn.dieet)

val je daar echt tot 15 kilo af in 3 weken of niet

heb ook eens het soepdieet geprobeerd ja viel in totaal 2 kilo af na drie dagen ben er mee gestopt kwam me strot uit niet die soep maar wel die groenten gatver groenten zonder zout

Reactie

Ik heb dat dieet ook gevolgd en ben in 3 weken 6 kilo afgevallen.
    Volgens mij is 15 kilo wel heel hoog gegrepen en moet je in het weekend dan ook doorlijnen.

Het is trouwens wel goed vol te houden, zeker omdat het maar 3 weken duurt.

Succes

Marijke

Reactie

Op vetvrij.com kan je reacties vinden van mensen die dat dieet gaan volgen of gevolgd hebben! Ikzelf heb al kennis gemaakt met dat dieet in 2001. Op 1 juni van dat jaar begon ik met mijn afval-race wel allereerst met Weight Watchers en in combinatie met accupunctuur. Na 2 weken en 2 kilo lichter besloot ik te beginnen met het 10 dagen ziekenhuisdieet (is ook een fantastisch dieet, staat ook op vetvrij.com) en daar viel ik 12 kilo van af. Nadat ik terug kwam van vakantie ben ik verder gegaan met het 5 dagen ziekenhuis en daardoor viel ik nog eens 7 kilo af. dus in totaal ben ik 19 kilo afgevallen en bereikte ik het gewicht van 56 kilo en dat was op 2 kilo na mijn streefgewicht! Ik persoonlijk vind het wel afzien met dat 5 dagen dieet maar het is wel te doen en je valt er flink van af en daar gaat het toch om nietwaar?!!

Reactie

Hoi ja ik heb het ook gebruikt ben er toen wel van afgevallen maar geen 15 kilo in 3wk ik ben 10 kilo afgevallen in 4 mnd. Het is vrij zwaar erg eenzijdig vindt ik. Ik doe nu shake.s maar gaat nog niet zo net begonnen. Nou hoop dat je hier iets aan hebt.
    ladydiana

Reactie

Hallo!!

Ik heb twee jaar geleden ook dat dieet gedaan.... was 20 kilo kwijt in ongeveer 4 maanden. Nu twee jaar later ben ik weer exact die kilo's aangekomen. Eigenlijk is het een dieet dat gebruikt word door ziekenhuizen voor mensen die geopereert moeten worden en echt gezond is het dus niet. Je kan wel zeggen dat het gewoon een crashdieet is. Dus snel val je er wel mee af maar als je daarna weer gewoon gaat eten zit het er zo weer aan.

succes ermee

Reactie

heb ook die dieet gevold en ben er 2 keer het dubbele aangekomen dus echt een afrader! De beste manier is nog altijd 3 maaltijden per dag veel fruit en veel bewegen!

Reactie

Totdat ik het laatste berichtje las stond ik net op het punt om te vragen hoeveel iedereen na het stoppen weer is aangekomen.

Het zal ongetwijfeld een hartstikke goed gevoel geven als je zo snel, zoveel afvalt, maar in 99.999999999% van de gevallen kom je toch weer aan en meestal nog meer ook.

Groetjes Amanda

Reactie

Veel voorkomende dieten zijn: natriumbeperkt, cholesterolarm, diabetici, energiebeperkt en glutenvrij. Hieronder zal ik uitleggen in het kort wat deze inhouden.

Natriumbeperkt:
    Moet bestaan uit voeding waarvan de maximale hoeveelheid natrium vooraf is vastgesteld. Een teveel aan natrium moet worden vermeden.

Cholesterolarm:
    De nadruk ligt op de beperking van verzadigde vetzuren.

Diabetici:
    Bestaat uit een vetarm en/of koolhydraatarm voedsel, de maximale hoeveelheid verzadigd vet en suiker is per dag vooraf is vastgesteld en is per persoon verschillend.

Energiebeperkt:
    Mag alleen energiearm voedsel welke zo min mogelijk vet en suiker bevat.

Glutenvrij:
    Vermijden van alle granen welke gluten bevatten, evenals producten waarin dit is verwerkt.

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik geef zelf de voorkeur aan calorientellen. Dit is natuurlijk niet perfect, maar elk dieet waar je iets niet of nauwelijks in mag eten is vaak lastig vol te houden en soms hebben mensen zelfs dat ze tekorten krijgen. Calorientellen in combinatie met opletten wat je van alles binnenkrijgt (40% of meer koolhydraten, max 30-35% vet en 10-15% eiwit, 2 stuks fruit en 200 gram groenten) is erg makkelijk in te delen en met een beetje logisch nadenken kan je een heel gevarieerd dieet samenstellen.

Ik las dit trouwens nog gisteren over het vetvrije dieet :Mensen die vetarm eten omdat ze willen vermageren, gebruiken in sommige gevallen maar liefst 45 procent calorieën meer dan ze willen. Dat meldt de Sunday Times op basis van nieuw onderzoek. "Mensen beseffen doorgaans niet dat vetarme voeding niet hetzelfde is als calorie-arm eten." Zo vat Brian Wansink, professor voedingswetenschappen aan de Amerikaanse Cornell universiteit, de conclusies samen van het onderzoek dat hij leidde. "Want vet wordt in veel gevallen gewoonweg vervangen door suikers. Als gevolg daarvan bevatten vetarme snacks in de meeste gevallen hooguit zo'n 11 procent calorieën minder dan gewone snacks, terwijl gebruikers ervan blijken uit te gaan dat ze hun calorie-inname bijna halveren". Er is ook het feit dat vet in eten de mens een voldaan gevoel geeft en dat de alternatieven dat ontberen. En dat brengt de gebruiker er weer toe grotere hoeveelheden te eten, waardoor hij of zij meer calorieen binnenkrijgt.
    Groetjes Amanda

Reactie

hoi,

ik doe nu ook het 5dagen dieet, heb nu me 5de dag gehad (naja bijna)
    ik begon met 77 kilo en weeg nu 75 kilo (das al 2 kilo kwijt in 4 dagen)
    vandaag tel ik niet mee omdat ik dan niet meer kan wegen, ik doe dit dieet alleen ook gewoon in het weekend heb ik meer resultaat.
    Dit was mijn 1ste week en bevalt mij goed. Dit waren mijn calorieen die ik tot nu toe heb binnengehad:

Dag 1 = 700 calorieen
    2 liter water gedronken

Dag 2 = 900 calorieen
    1.5 liter water gedronken

Dag 3 = 700 calorieen
    1.1 liter water gedronken

Dag 4 = tot nu toe: 750 calorieen
    1.7 liter water gedronken

Dag 5 = 876 calorieen
    1.5 liter water gedronken

groetjes stephanie

Reactie

Je hebt minimaal 1200 calorien er dag nodig om alleen al al je benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen.
    Als je afvalt dan kan je zelfs beter rond de 1500 gaan zitten zodat je wat meer speling hebt en daarnaast moet je natuurlijk gaan sporten.
    Het niet sporten is de val waar een heleboel dieters invallen. Zodra je jezelf begint uit te hongeren (=dieten), gaat je lichaam op zoek naar iets waar het makkelijkste energie uit te halen valt en dat zijn je spieren, als het zich niet meer zo bedreigt voelt dan gaat t pas je vet aanpakken. Om dit te verkomen moet je dus gaan sporten.
    Op deze manier compenseer je voor het spierverlies en aangezien spieren zelfs in russtand calorien verbranden, gaat je verbranding nog omhoog ook zodat je weer makkelijker afvalt.
    Het niet sporten is ook 1 van de redenen dat mensen vaak weer zoveel aankomen. Ze zijn behoorlijk wat spieren kwijtgeraakt en hun stofwisseling was al omlaag gegaan door het dieten en door het spierverlies verbrand je zelfs nog minder.

Het heet niet voor niks het ziekenhuis dieet en het is inderdaad alleen maar om tijdelijk af te vallen. Als je dit blijft voor houden, krijg je nooit alles binnen wat je lichaam nodig heeft.

Groetjes Amanda

Reactie

Ik heb het ziekenhuisdieet ook gedaan en het beviel prima. Je valt zo snel af dat had ik niet met andere dieeten. En dat motiveert meteen enorm. het is wel een zwaar dieet maar als je wilt dan lukt het wel. je hoeft het maar een korte tijd vol te houden.Veel makkelijker dan die ander dieeten. Dat is nog wel zwoegen. Toen ik eraan begon wou ik ook echt en dat werkt. Wat ook hielp was veel water drinken. Dat vult, vooral 's avonds. Succes

Reactie

ken een aantal mensen die dit hebben gedaan. goed afgevallen en.....goed weer aangekomen. helaas van dieten word je dik!

Reactie

ik heb het dieet ook gevolgd maar de eerste dag kreeg ik s'avonds een gigantische hoofdpijn met als gevolg dat ik niet kon slapen van de hoofdpijn. Asperine ingenomen maar hielp ook niet, dus ben ik maar gaan eten. Ik hield het niet vol.

Heb ook dat dieet van 8 dgn gevolgd, de eerste drie dagen ook weer een gigantische hoofdpijn maar na 8 dagen het vol gehouden was ik 5 kg en 6 ons kwijt. Ging toen één dag gewoon eten en was gelijk weer 2 kg aangekomen.
    Wel zonde, eigenlijk. Maar gewoon gezond eten en meer sporten lijkt me het beste. Je komt toch automatisch weer aan wanneer je klaar bent met een dieet.
    Het gevolg was ook nog eens dat ik niet meer naar de wc kon.. en naar de dokter moest voor medicijnen want ontbijtkoek, pruimen en dergelijke dingen hielpen niet.
    Wat ik me af vraag is, waarom krijg ik altijd hoofdpijn wanneer ik een dieet doe.....?????

Reactie

Ik volg dit dieet ook. Ik val nu snel af. Ik zie allerlei mensen hier die weer aangekomen zijn. Als je het dieet goed leest, staat er ook dat je per week, als je op je streefgewicht bent, (maandag) een dieetdag in moet lassen om op gewicht te blijven!!! Anders kom je weer aan. Zal moeilijk zijn, maar het wordt echt aangeraden! Ik kon ook moeilijk naar het toilet. Psylium vezels helpen hier goed tegen, kan tijdelijk gebruikt worden. Is verkrijgbaar bij Kruidvat onder de naam darmreiniger. Mag van de huisarts tijdelijk gebruikt worden.

Reactie
Reageer op: wie is er bekend met het ziekenhuis-dieet (5-dgn.dieet)
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief