Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #14056

    Wat zou jij dan gedaan hebben?

    #14057

    Ik zou dat hebben geprobeerd met gerichte taping. Je kunt namelijk zo de bewegingen beperken waarbij banden een rol spelen. Dat is namelijk wat je met taping kunt doen: de bewegingen beperken op die plaatsen waar de banden dat niet meer doen.
    Als er nog herstelmogelijkheden zijn voor banden, dan zou ik gips geven om ze volledig rust te geven om te kunnen herstellen. Afhankelijk va de toestand van de banen en welke banden ga je dat met 4 weken echter niet redden.
    Als ik zou willen kijken of het vastzetten van de enkel de pijnklachten zou opheffen, dan zou ik in ieder geval gips gebruiken. ( als herstel niet mogelijk zou zijn bijvoorbeeld).
    Hierbij zij opgemerkt: Niet iedereen deelt altijd mijn mening wat dit betreft

    #14058

    Zou ik het dan verkeerd begrepen hebben en zou ze het vastzetten van de enkel bedoeld hebben?
    Dat is ook nog een optieπŸ™ˆ
    Van tape kreeg ze trouwens huidproblemen, misschien dat ze daarom ook voor die softcast hebben gekozen. Ze had het nog met de fysio en de sportarts gehad over tapen,maar die raadden het beide af om die reden.
    Maar ik snap wat je bedoelt,want dat doet Dennis bij mij ook. Sinds de vorige keer bij de orthopeed heb ik iets meer "vrijheid" gekregen om af te wikkelen ten opzichte van hoe hij eerst tapete.

    #14059

    Als ze allergisch is voor de kleefstof, dat komt wel vaker voor, is dat natuurlijk een probleem. Maar ook daar zijn in principe wel oplossingen voor

    #14060

    Ze heeft toen van de sportarts verschillende soorten hypoallergene ondertape gehad,maar dat ging niet goed. Toen was de bedoeling 8 weken tapen,maar na 4,5 zijn ze op de brace over gegaan omdat het niet meer ging

    #14061

    Dat maakt het dan idd wel wat lastiger

    #14062

    Ja idd.
    Ben iedere keer weer blij dat ik heelhuids onder de tape vandaan kom.....
    Weet je hoe ze Luuk op de club noemen,als we het toch over tapen hebben?
    MacGyver...wat die met duc tape knutselt,doet Luuk met sporttape. Hij een soort assistent van Dennis geworden wat preventief tapen betref,hij doet inmiddels naast enkels ook de meeste andere lichaamsdelen die tapebaar zijn.
    Dennis heeft hem dat maar even geleerd,hij doet toch ook zn eigen knie en enkel en mijn enkel deed hij ook als dat voor bootcamp of een boswandeling nodig was

    #14063

    MacGyver is toch wel een positieve naam. Beter dan tovenaar πŸ˜‚πŸ˜‚

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #14064

    MacGyver is ook een beetje een tovenaar met alles wat hij uitvindt en maken kan,dus dan ben jij als tovenaar toch ook een MacGyver πŸ˜‰.
    Ik vind de combinatie MacGyver en tape vooral grappig omdat bij ons thuis de ductape altijd "MacGyver tape" genoemd werd. Iedereen fixte daar alles meeπŸ™ˆ

    #14065

    Het is ook ontzettend sterk spul. Je kunt er auto's mee afslepen

    #14066

    Dat hadden wij in onze jonge,wilde jaren moeten weten! Dan was dat ongetwijfeld even uitgeprobeerd πŸ™ˆπŸ˜‰

    #14067

    Ik heb een keer een programma op TV gezien over wat daar allemaal mee kan... uitzonderlijk

    #14068

    Ja dat geloof ik direct!

    Mn vriendin had trouwens een klein beetje positief nieuws vandaag. Ze was bij de oedeem therapeute geweest en die denkt dat ze de litteken pijn toch wat verzachten kan. Het vocht in de voet durfde ze niet te voorspellen of ze daar wat aan doen kan, omdat dat ook mede uit de enkel blijft komen.
    Maar dat ze veel last van dat litteken moet hebben,was het eerste wat ze gelijk zei. Dus daar gaan ze in ieder geval voor,om dat te verbeteren. En ze had het over misschien medical taping voor de voet en enkel,in de hoop het vocht wat blijft ontstaan wat beter af te voeren. Dus eindelijk weer iemand met een constructieve bijdrage!

    #14069

    Klinkt niet verkeerd... Hopen dat het zo gaat werken

    #14070

    Ze zou al dolblij zijn als dat litteken minder pijn doet. Volgens de therapeute zit die pijn echt diep en heeft dat meer impact dan veel mensen,ook de artsen,denken. En kan het al een stuk beter gaan voelen als dat litteken en het weefsel er om heen soepeler gaan worden. Ik hoop het voor haar...

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief