Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #1381

    Tot morgen dan, hoop met positief bericht ?

    #1382

    Als het niet verslechterd is, dan is dat in principe ook een goed bericht.

    #1383

    Die gedachte houd ik vast!!

    #1384

    Hi John,

    Suus heeft mij gevraagd of ik  ( Lucas ) voor haar wil samenvatten hoe vanmorgen bij de orthopeed was. Dit doe ik even vanaf haar telefoon. Dennis is met haar mee geweest, dus ik probeer zo goed mogelijk te herhalen wat hij verteld heeft.

    Eerst de MRI, daar was te zien dat in elk geval die botkneuzing nog lang niet ok is. Vocht in beide enkelbotten en daar omheen en tussen. Dat laatste wel iets minder dan de vorige keer.

    Behalve Suus haar eigen arts had deze een collega bij zich. Die had hij van dit " uitdagende geval " verteld en gevraagd mee te kijken. Deze man had de vorige MRI's ook vooraf bekeken en had verwacht inmiddels necrose te zien in de botten. Hij noemde het volgens Dennis  toch wel zeer  positief dat dit niet het geval was. De conclusie van de beide heren was dan ook de behandeling de komende vier maanden zo door te zetten. Rust dus.

    Na het bespreken van de MRI vroeg de tweede arts of hij Suus haar enkel ook zelf even mocht onderzoeken. Hij zei erbij dat dit pijnlijk kon zijn. Hij ging voelen en ook haar voet bewegen om de banden te bekijken. Volgens Dennis was dit in dit stadium onnodig en in zijn ogen zelfs ongewenst,maar hij heeft zich maar stil gehouden ..... Suus zat weer bijna te hyperventileren zo zeer deed het. De arts zei ook dat haar enkel eerst wel even wat zou kunnen zwellen en de pijn een aantal dagen behoorlijk aan zal houden. Daarom kreeg ze gelijk een zware pijnstiller,die zou ze drie dagen moeten nemen. Ze hebben haar nu eerst een drukverband gegeven, als de zwelling mee valt/constant blijft, mag Dennis weer tapen.

    Resultaat van die ene pil is dat ze nu dus al kots misselijk is, ze doet niks anders dan kokhalzen,overgeven en begint dan weer te hyperventileren. Het lijkt mij niet handig om haar straks weer zo'n pil te geven,als ze die al binnen krijgt, jou wel?  En is er iets aan die misselijkheid te doen?Als ze zo doorgaat,bel ik wel even de huisarts om te vragen hoe of wat,maar dat wil ze zelf uiteraard niet.

    Ik hoop dat ik zo alles een beetje vermeld heb, Suus moet het later maar even terug lezen en eventueel aanvullen. Ze zegt dat ik de groetjes moet doen.

    Denk jij trouwens dat dit al met al goed bericht is,mocht je daar wat over kunnen zeggen?

    Groet Luuk

    #1385

    Over de enkel .
    Dat de necrose uitblijft, zou ik toch zeker wel positief noemen. De toestand is niet verslechterd en er zit toch ook wat verbetering in. Omdat dus de necrose uitblijft. Het is dan weliswaar niet meteen zichtbaar en/of voelbaar, maar het is er wel.
    Ik vraag me af wat die gast nou had willen zien/testen t.a.v. enkelbanden. Als het vocht er nog zit is de enkel sowieso niet stabiel te noemen. Dat noem ik dan dus een kansloze actie die alleen maar heel veel pijn doet. Ik ben het helemaal eens met Dennis. We wisten al dat het lang zou gaan duen en zoals ik gisteren al schreef: geen verslechtering (en die had er kunnen zijn met de necrose) is ook een goed bericht.

    Welke pijnstiller heeft ze gekegen?

    Ik zou in ieder geval de huisarts bellen om iets tegen de missekijkheid voor te schrijven. Dit is dus niks. Misselijk, pijn dat is dan dubbel hyperventileren
    Doe Suus de groeten terug

    #1386

    Deze keer maar even onder mn eigen naam,wel Suus dr telefoon.

    Wat jij zegt,zei Dennis idd ook. En gezien de reactie op wat Dennis toen heeft gedaan,snap ik niet dat die arts zn collega wél zo aan die voet laat draaien en doen.....

    Als ze in het ziekenhuis het zelfde heeft gekregen als wat ze mee heeft gekregen, was dat Oxycodon.  Waar ze dus niet tegen kan. Ik denk dat ze door de pijn die pil gewoon ingenomen heeft zonder er over na te denken, want anders had ze dat niet gedaan. Ik ga de huisarts zo bellen, ze houdt nog geen slok water binnen. Wat voor medicatie kan ik naar vragen?

    Suus zegt dank je wel voor de groeten terug!

    #1387

    Ja, als een ander het doet is Leiden in last.

    Ik denk een middel dat de maag sneller ledigt. Metoclopramide bijvoorbeeld. Gebruikt ze ook een maagbeschermer?
    Het zal dan oxycodon zijn geweest. Niet meer gebruiken. Dan beter 1000 mg paracetamol en 600 mg ibuprofen wel regelmatig ( 3 x per dag) innemen en eventueel voor het slapen gaan dan nog eens 1000 mg paracetamol. Alleen vandaag dan maar 2 x de combi

    #1388

    Ondertussen de huisarts gesproken en idd dat mee gekregen wat jij noemt.

    Alleen hoop ik dat ze dat binnen houdt, even als de ibuprofen ed.

    Maagbeschermer heeft ze ja.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #1389

    De maagbeschermer dan even niet gebruiken, geen alcohol en er rekening mee houden, dat het pammetje voor de nachtniets sterker kan werken

    #1390

    En wat drinken betreft: beter water en slappe zwarte thee zonder smaakjes

    #1391

    Dank voor het advies!

    De huisarts raadde aan die Temazepam ook morgen ochtend extra te nemen,om de scherpe kantjes wat eraf te halen. Is het raadzaam om dan toch halve tabletjes te doen? Om te voorkomen dat ze helemaal suf wordt? Of misschien is even van de wereld ook juist wel prettig....

    Water gaat nu met een paar slokjes tegelijk redelijk, wel kokhalzen,maar het blijft tot nu toe binnen.

     

    #1392

    Als het nodig kan ze de temazepam rustig nemen. Ze heeft 10 mg aks het goed is?

    #1393

    Over een uurtje even proberen een stukje appel te eten.

    #1394

    Ja klopt.

    Normaal neemt ze een halve voor de nacht

    #1395

    Vanavond dan maar een hele en morgen overdag eventueel een halve. Als ze alleen is morgen, dan is een hele misschien iets te veel

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief