Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #121

    Hoihoi,

    Alweer een vraag.......Is het normaal dat als ik 1 keer een ochtend niet de aldoor met mn voet omhoog heb gezeten, ik gelijk een enorme reactie krijg? ( half jaarlijke tandarts afspraak waar ik niet aan gedacht had en dus niet afgezegd had )Want dit valt me wel heel erg tegen, wordt weer een beroerde nacht vrees ik?

    #122

    Ja, dat kan helaas

    #123

    Ik weet dat ik ongeduldig ben, maar vind het wel lang duren voor er wat verbeterd hoor......ik snap dat je geen exact antwoord kan geven, maar hoe moet ik denken voor ik wel verbetering mag verwachten? In de zin van weken, maanden?

    #124

    Ik vrees dat het maanden zullen zijn

    #125

    Was al bang dat je dat zou zeggen....... is dat dan die botkneuzing? Want van verrekte of gescheurde banden heb ik echt nog nooit zolang en zoveel last gehad

    #126

    Het is inderdaad de botkneuzing

    #127

    En daar is weinig aan te doen heb ik al begrepen. Kunnen ze het vocht er niet uithalen? Of blijft dat terugkomen tot het genezen is? Sorry voor alle vragen hoor, maar google heeft weinig positiefs te melden, misschien heb jij in de praktijk betere ervaringen meegemaakt ( hoop ik dan maar )

    #128

    Dat is een vraag die ik zo helaas niet kan beantwoorden.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #129

    Ok, dan wacht ik maar verder af hoe het gaat. Zal maar geen afspraken meer maken eerst?

    #130

    Na weer eens te veel googlen en geen antwoord kunnen vinden, hoi John, hier ben ik weer?met de volgende vraag.....

    Waarom duurt het herstel van een botkneuzing zoveel langer dan een " gewone ", echte breuk? Misschien denk ik te simpel, maar je zou toch verwachten dat een bot wat helemaal gebroken is, meer tijd nodig is om te herstellen? Mijn vriend heeft met voetbal na trap van een tegenstander zn scheen en kuitbeen een keer gebroken en die was veel sneller weer op de been..... moet er wel bij zeggen dat hij toen geopereerd is, maar toch, dat waren 2 gebroken botten. Of komt het omdat hier ook gewrichtsbanden bij betrokken zijn dat het langer duurt? Sorry voor alle vragen, ik probeer beter te snappen wat er in mijn lichaam aan de hand is, je mag me blokken als je gek van me wordt hoor!

    #131

    Ik zal proberen om dat in het kort te beschrijven.
    Er zijn drie verschillende soorten bot kneuzingen die verschillen op basis van welke laag van het bot ze voor komen. De eerste is een subperiosteal hematoom, die optreedt wanneer bloed zich verzamelt onder het vezelige membraan dat het botoppervlak bedekt. De tweede wordt een kneuzing van het bot genoemd en komt voor in de middenlaag van het bot waar het beenmerg wordt opgeslagen, het medulla. Het laatste type botkneuzing wordt een subchondrale laesie genoemd, die optreedt wanneer bloedingen en zwellingen optreden tussen het kraakbeen en het onderliggende bot.

    Afhankelijk van waar de kneuzing optreedt, wat de oorzaak was en wat de omvang ( de ernst) is, kan het herstel van enkelen weken tot enkele maanden duren.

    Ik ga je beslist net blokken hoor ?

    #132

    Haha, nou dat laatste is in elk geval fijn!

    Ik weet zo niet welke soort van de 3 bij mij het geval is, misschien is het genoemd,maar heb ik het niet helemaal meegekregen.  De orthopeed zei wel dat het een gecompliceerde botkneuzing inhoudt is, omdat het om beide botten in de enkel gaat en daar tussen in vocht zit wat door die kneuzing veroorzaakt wordt.

    En de oorzaak , tja, tijdens het stofzuigen ging ik op een hondenspeeltje staan en ging mn enkel dusdanig dubbel dat ik verwachtte dat mn voet er scheef aan zou zitten? Wat dan weer het gevolg was van al niet zulke beste enkelbanden.....

    #133

    Volgens mn vriend is er toen na de mri ook wat over kraakbeenschade gezegd, komt dat bij de laatste die jij noemt in de buurt? Ik zal het de volgende keer in het zh vragen, maar dat is pas eind januari....

    #134

    Dat kan ik zo helaas niet zeggen. De orthopeed zou dat wel kunnen weten

    #135

    Maakt het veel verschil in hoe het gaat herstellen, welke vorm het is? Ik ga het de volgende keer vragen

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief