Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #13396

    Goed zo!!

    #13397

    Nog even weer over de voet van mn vriendin🙈
    Volgens mij heb ik nooit verteld dat ze, toen ze in de kliniek was en bijna naar huis mocht, ( beter gezegd: de deur uit gegooid werd omdat het sluitingstijd was ), een flinke nabloeding heeft gehad.
    Ze moest toen voor ze weg zou mogen, eerst wat eten en drinken en daarna met de fysio een stukje lopen en naar de wc om te plassen. De verpleegkundige had gezegd dat ze alvast op de rand van het bed moest gaan zitten tot de fysio kwam en ondertussen haar thee opdrinken.
    Ze had toen nog geen gevoel in haar onderbeen,dus ze merkte zelf niks. Maar de fysio schrok zich rot toen die aan kwam lopen, omdat er echt een plasje bloed op de grond onder haar voet lag.
    Die riep er gelijk een verpleegkundige bij die vervolgens nog achter de arts aan ging die al op weg naar buiten was. Uiteindelijk heeft er niemand meer naar de wond gekeken en heeft een verpleegkundige het extra verbonden met zo'n "puppymatje" ( hoop dat je snapt wat ik bedoel) en extra verband,over het verband wat ze had heen.

    Toen ze dit vertelde, vroeg ik me af of die bloeding ook voor de extra zwelling en nu dat extra vocht gezorgd kan hebben. Ik dacht, als het van binnen bloedt en dat kan er niet meer uit,dan hoopt het zich toch in de voet op?
    We hadden het vanmiddag over haar ervaring van het begin tot nu met die kliniek en toen vertelde ze dit in de opsomming van minder prettige zaken. Volgens mij had ze mij dit niet eerder verteld,want dat had ik zeker onthouden,als nog een reden nooit daar naar toe te gaan.....

    #13398

    Niet goed dus. Het verband had er vanaf gemoeten en een nieuw drukverbandje. Zo'n bloeding kan wel ontstaan. Ik heb er zelf ook een gehad na een "simpele" kijkoperatie. Maar dan moet er wel adequaat op gereageerd worden. Ja, dat kan voor extra problemen zorgen, maar dat is dan afhankelijk hoe bloeding en waar bloeding

    #13399

    Hoe en waar weet ze niet,omdat het niet bekeken is.... maar het was een behoorlijk plasje echt helder rood bloed zei ze. Ze dacht namelijk nog iets van"is mijn bloed anders ook zo rood?". Het liep gewoon bij haar voet naar beneden het verband uit

    #13400

    Dat was bij mij dus ook zo. Werd ontslagen en ging met een taxi naar huis. Toen ik uit de taxi stapte sopte mijn voet in het bloed in de schoen... Mijn vader maar gebeld om me weer te komen ophalen want de taxi nam me niet meer mee vanwege het bloed.

    #13401

    Wat hebben ze bij jou toen gedaan?

    #13402

    Verband verwisselt en naar de hechting gekeken. En pijnstillers want ik ging zowat van me stokje van de pijn door de zwelling die er ontstond. Maar dat was redelijk snel weer over. Maar het herstel duurde wel veel langer hierdoor

    #13403

    Klinkt wel beter dan wat ze bij haar hebben gedaan. Pijn had ze toen nog niet,omdat ze vanaf de knie nog verdoofd was,misschien een geluk omdat ze nog ruim 2 uur in de auto moest.

    Waar was jij aan geopereerd? Ben niet nieuwsgierig hoor😉

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #13404

    Knie. Meniscus was aan flarden door het dansen o.a.

    #13405

    Dansen, nu maak je me helemaal nieuwsgierig.....

    #13406

    Dansen op wedstrijd niveau Ballroom en Latin en Rock en Rol

    #13407

    Oh wat leuk!
    Ik heb ooit rond mn 15e een tijdje dansles gehad samen met mn broertje,die wilde zijn vriendinnetje verrassen dat hij ook kon stijldansen, zij had al een paar jaar les.
    Ik vond het heel erg leuk,maar toen hij stopte,ben ik ook niet door gegaan,ik had het al druk genoeg met paardrijden en turnen. En als ik iets doe,wil ik er ook echt goed in worden🙈

    #13408

    Ik ook, maar met mijn knieen had ik niet zo veel rekening gehouden blijkbaar.

    #13409

    Die vonden dat jij te fanatiek was.....

    #13410

    Ja inderdaad. Was achteraf gezien ook wel zo hoor. 5 x per week 5 uurtjes trainen en dan in het weekend een wedstrijd en dat dan 15 jaar lang

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief