Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #13366

    Wat is het risico van een oedeem behandeling? Omdat je dat afraadt zomaar te laten doen?

    #13367

    Als het geen oedeem maar seroom is, verplaatst je de boel alleen maar een beetje en daar hoeft het dan zeker niet beter van te worden

    #13368

    Ik heb trouwens vanmiddag een kwartiertje gefietst, om het schema up to date te houden

    #13369

    Ok,dat is ook niet handig idd. Seroom moet er echt uit gehaald worden of kan dat ook uiteindelijk vanzelf weg gaan?

    #13370

    Goed gedaan
    Soms kan taping worden toegepast bij seroom, maar dan moet er niet nog ander vocht bij zijn.
    En ja het kan ook vanzelf weggaan, maar dat kan dan dus echt lang duren afhankelijk van de plaats waar het zit. En de voorvoet is niet de meest ideale plek vooral icm de zeer beperkte beweeglijkheid van de voet/enkel

    #13371

    Eigenlijk als ik dit zo hoor, is dit iets wat de chirurg had kunnen voorzien, gezien de problemen met de enkel. Zelfs zonder de complicaties van de wond. Ze had daar dan voor kunnen waarschuwen, dan was er een keuze geweest om het risico te nemen.Of zie ik dat niet goed?

    #13372

    Voorzien niet. Ze was er vanuit gegaan dat de operatie "normaal" zou verlopen. Dan was er wellicht ook seroom ontstaan maar wel veel minder. Ze heeft vooraf niet bedacht dat de hechtingen niet goed zouden zijn, de wond slecht zou genezen en er dus meer wondvocht zou ontstaan.

    #13373

    Waar in elk geval niet aan gedacht was, is de enkelblessure, die met belasten een probleem zou zijn.
    En de arts zegt dat door belasting het vocht afgevoerd moet worden.
    Daarmee heb je dan toch al andere omstandigheden dan bij een normaal verloop.
    Maar als mn vriendin (die daar zelf wel over had nagedacht omdat dit duidelijk in de patiënten folders van andere klinieken stond, "door te belasten zal het vocht afgevoerd worden") dat aankaartte,werd het weggewuifd.
    Zou allemaal wel meevallen.
    Ik vind ze slecht geïnformeerd is. En slecht gehecht,maar dat terzijde dan.
    Bij de controle sprak ze iemand die vorige maand een nieuwe knie had gekregen,die liep harder dan zij drie maand na een simpele,kleine operatie. Die man was super enthousiast over de klinieken, de dokter en alles er om heen. Die hadden ze wel goed dicht genaaid,anders had hij wel anders gepiept😅

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #13374

    Waarschijnlijk heeft ze dan daar meer ervaring mee... Maar het is in ieder geval niet goed gegaan. Dat is een ding dat zeker is

    #13375

    Die kliniek doet aan de lopende band heupen en knieën vervangen en kruisband reconstructies. Daar hebben ze ook allemaal lovende recensies over. En dan vergalopperen ze zich op een "simpel " neuroom......

    #13376

    Dat komt helaas wel vaker voor. Wel ooit geleerd maar te weinig gedaan

    #13377

    Ja dat zal wel.....persoonlijk zou ik het dan gewoon over laten aan iemand die er wel handig is is......

    #13378

    Ja, zou je zeggen, maar dat spekt de bankrekening niet...

    #13379

    Das waar.....

    Ik heb 2x een kwartier gefietst, conform jou nieuwe schema, en even gebald. Kon allemaal net tussen de verjaardagsvisite door.
    #ouwetaart👵🏻

    #13380

    Ben jij vandaag jarig?? Van harte gefeliciteerd 🎂🥂💐

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief