Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #13351

    Dat zou dan de orthopeed zijn

    #13352

    Ik snap die arts ook niet,die schuift alles maar op anderen af

    #13353

    Dat wordt dan de enkel orthopeed, die je nu bedoelt,denk ik?

    De sportarts kan dat niet doen? Die is het makkelijkst benaderbaar en daar zijn de wachttijden ook een stuk minder lang

    #13354

    Naar die van de operatie zou ik nu dus sowieso niet meer gaan. Het ligt weer niet aan haar en ze schuift het weer mooi af.

    #13355

    dat is het makkelijkst, anders moet je zeggen dat je iets verkeerd hebt gedaan. Ik denk echt, dat het gepruts met de hechtingen en de slechte wondgenezing dus voor extra wondvocht hebben gezorgd.
    Ik bedoelde idd de enkel orthopeed. Ze kan het met de sportarts bespreken, maar ik denk niet dat die dat gaat doen. Ze zou het ook eerst eens even met de huisarts kunnen bespreken

    #13356

    Ik vind het echt triest hoor, die chirurg spiegelt haar voor dat ze met een week of 6 van de neuroom klachten af is en de wond en alles genezen zal zijn. Inmiddels is ze 3 maanden verder en uit het feit dat die arts de volgende controle over 3 maanden plant,maak ik op dat die verwacht dat ze er nog wel 3 maanden mee zoet is.
    Als er iets uit dat röntgen onderzoek is gekomen, zal daar dus ook waarschijnlijk niks mee gedaan kunnen worden totdat dit volledig genezen is.
    Lekker dan.....

    #13357

    In principe zou je er ook met 4-6 weken vanaf zijn. Althans grotendeels. Maar dan wel alleen als alles heel erg goed gaat.
    En over die 3 maanden heb je helemaal gelijk.
    Wat het röntgenonderzoek betreft : of er dan niets mee gedaan zou kunnen worden is nog te bezien. Eerst maar eens die uitslagen afwachten

    #13358

    Ze was vanmorgen bij de fysio geweest en die gaf aan er idd niet veel mee te kunnen. Ook gezien haar "beperkingen " met de enkel omdat belasten maar minimaal mogelijk is. Hij heeft haar nu eerst ingepland bij een collega die oedeemtherapie doet,om te kijken naar die dingen die jij ook noemde,waar het vocht vandaan komt. Want hij zei dat het volgens hem van 2 kanten komt,vocht in de voet als de naweeën van de operatie en de wond en vocht wat van de enkel naar de voet zakt. Maar dat zn collega dat beter kan beoordelen, dan kan ze dat in elk geval in haar dossier zetten voor de chirurg.

    En ze heeft de sportarts even gemaild met de vraag bij wie ze zou kunnen laten checken of dat vocht eventueel weggehaald kan worden. Ze doet er zelf in elk geval alles aan, alleen jammer dat die chirurg daar niet iets behulpzamer bij is.....

     

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #13359

    Goed als er naar gekeken wordt, maar niet zomaar oedeem therapie laten doen. Misschien kan lymfetaping. Volgens mij is er sowieso een seroom. Er zit een verdikking onder het litteken. Dat was op de foto's goed te zien. En ja, er zal ook wel oedeem zijn vanuit de enkel en in en om de enkel. Die orthopeed kan ze beter afschrijven en niet meer over nadenken.

    #13360

    Ze heeft idd die verdikking die je op de foto zien kan, maar ook op de plek waar het neuroom zat,in de bal van de voet. Dat kon ze goed voelen toen de arts daar in kneep. Ze heeft het gevoel dat als ze haar voet plat op de grond zet,haar tenen de grond niet raken omdat de bal van de voet te ver uitsteekt. Zo omschrijft ze het,ik geloif dat ik wel snap wat ze bedoelt.
    Bij die oedeem therapeut kan ze pas over 2 week terecht,die is erg druk.
    En de sportarts had net toen we appten nog niet gereageerd, misschien heeft die ook nog een idee.
    De chirurg zou ze ook liefst zo snel mogelijk vergeten! Alleen jammer dat die voet een nogal aanwezige herinnering is....ze zou in januari nog een keer op controle moeten,was er gezegd

    #13361

    Dat vocht zit daar natuurlijk ook. dat is ook waarom het zo hinderlijk is. Het geeft druk op de middenvoetsbeentjes.
    Ja helaas is er wel een aanwezige herinnering

    #13362

    https://imgur.com/a/W5HScxF

    Heb haar nog even een nieuwe foto gevraagd van hoe het er nu uit ziet

    #13363

    Lijkt iets minder dik dan op de eerdere foto's

    #13364

    Gelukkig wordt het wel langzaam beter

    #13365

    Dat is in ieder geval wel positief

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief