Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #13336

    Als ik nou zou zeggen dat ik dat wel verwacht had, zou ik nogal overdrijven, maar ik denk dat het te verklaren is. Het wisselen van de oefeningen heeft daar wel iets mee te maken. Bij fietsen gebruik je je kuitbeenspieren en scheenbeenspieren. Er zijn spieren waarvan de pezen achter de buitenenkel om naar de voet lopen. En dan zijn er nog spieren die achter binnenenkel verlopen. Fietsen kort voor het wandelen zal waarschijnlijk net iets te veel irritatie aan je enkels en de talus veroorzaken waardoor lopen lastiger is cq meer klachten gaat geven.
    Dat wil niet zeggen dat je niet meer fietsen moet, maar wel iets veranderen aan de duur en de interval van het fietsen.

    #13337

    Zeg maar wat 😉

    #13338

    Ik weet dat het hier ergens staat...🙈

    Maar wat is het schema op dit moment?

    #13339

    Hahaha, 300 pagina's terug ofzo🙈😅
    Het schema in de nieuwste staat, zoals we het afgelopen dagen gedaan hebben is als volgt:

    Ik weet alleen niet meer zo goed wat nu de begin dag is, ik noem de dag na de rustdag maar dag 1.

    Dag 1 : smorgens kijken hoe fietsen gaat
    smiddags oefenen met de bal
    eind middag fietsen,1 aflevering
    van House ( 45 minuten)
    Dag 2 : oefenen in bad met Dennis, bewegen
    door Dennis, wandelen
    Dag 3 : smorgens niks, smiddags 5 minuten
    warm fietsen daarna 25 trapjes
    Dag 4 : Rustdag, alleen smiddags kijken
    of het lukt een klein stukje te
    fietsen

    #13340

    Het oude schema was :

    Dag 1: smorgens 45 minuten fietsen, smiddags bal, eind middag 45 minuten  fietsen

    Dag 2: smorgens 45 minuten fietsen, smiddags trapje

    Dag 3: oefenen en wandelen

    Dag 4: helemaal vrije rustdag

    #13341

    Dan even kijken of je dag 1 iets kunt aanpassen.
    45 minuten inkorten naar 15 min.
    Ik zou willen weten wat het effect daarvan is op het wandelen de dag erna.

    #13342

    Doe ik!

    #13343

    25 trapjes ✅

    Mn vriendin was bij de neuroom orthopeed geweest. Die zei dat er nog behoorlijk wat vocht zit waar het neuroom heeft gezeten. Haar fysio moet kijken of die er wat aan doen kan. Over 3 maanden mag ze weer op controle komen.....

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #13344

    "dat er nog behoorlijk wat vocht zit waar het neuroom heeft gezeten" daar hoef je dan voor gestudeerd te hebben want dat is zelfs aan de buitenkant te zien. En dan mag de fysio het verder opknappen....

    #13345

    Ze vroeg zich af wat die er dan aan zou kunnen doen.
    Ze gaat waarschijnlijk ook de podotherapeut even contacten, of die iets kan bedenken dat ze minder last er van heeft

    #13346

    Ik zou zo helaas niet kunnen bedenken wat de podotherapeut hieraan zou kunnen doen. Maar ook voor de fysio is dat een hele uitdaging als die daar al iets aan zou kunnen doen. Dat vocht zou eigenlijk door bewegen geabsorbeerd moeten worden, maar dat zit er niet in.
    Het is een hele lastige situatie. Dat neuroom en de enkel tegelijkertijd was erg ongelukkig.
    De aanmaak van seroomvocht (Wondvocht onder een litteken) kan soms langdurig en in grote productiehoeveelheden optreden. In veel gevallen gaat het op korte of langere termijn over. Als het vocht seroomvocht is, zou dat eventueel door punctie kunnen worden weggehaald.

    #13347

    Maar dan begrijp ik niet de de neuroom orthopeed daar niet aan gedacht of iets over gezegd heeft. Maar van die begrijpen we wel meer niet

    btw goed gedaan met de stapjes

    #13348

    En hoe kun je er achter komen wat voor vocht het is? Met een echo ofzo?

    #13349

    Dat zal bepaald worden door de locatie (lokaal aanwezig) en gevolg. Het vocht zit lokaal onder het litteken ( op de foto te zien) en is ontstaan als gevolg van een operatie. Dus dan is het erg voor de hand liggend dat het om seroom gaat en niet om lymfeoedeem.
    Maar hier moet ik dan wel weer bij zeggen: met een punctie gaat het niet weg. Dat zal dan meerdere keren gedaan moeten worden. En helaas zit er dan weer een klein risico op een ontsteking in

    #13350

    Klinkt niet hoopvol....
    En bij wat voor arts moet ze daar voor zijn? Want degene aan wie ze dit te danken heeft, laat ze zich nooit weer door behandelen in elk geval

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief