Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #13246

    Het is sowieso weer zo'n angsthazendag

    #13247

    Omdraaien van de dagen had Dennis idd ook al een keer genoemd,maar op één of andere manier hebben we dat niet gedaan. Zal er nu om denken dat ik niet eerst ga fietsen smorgens en dat als Dennis komt,het bad klaar staat!

    #13248

    Ik weet niet zeker of het verschil zal maken, maar het is te proberen

    #13249

    We gaan het in elk geval proberen!

    Angst is zo ongeveer volksziekte nummer 1,lijkt het hier soms wel....

    #13250

    Dat lijkt niet alleen zo maar is helaas realiteit. Corona en dan met name de onzekerheden en de isolatie hebben daar heel veel invloed op gehad.

    #13251

    Ja dat zal best idd.
    En dan is het net hoe iemand daar dan mee om gaat of hulp op pakt

    #13252

    Maar hulp vinden is dus wel een probleem... de wachtlijsten voor de GGZ en met name voor jongeren zijn abnormaal lang. Of ze komen bij een praktijkondersteuner terecht die er niks mee kan

    #13253

    Hoe zit dat dan eigenlijk met die online psychologen, die op tv wel reclame maken? Die zeggen altijd dat ze hele korte wachttijden hebben, Mindler, geloof ik o.a. Net als die reclame hier op het forum die in de angst topics te voorschijn komen.
    Dat zal niet voor iedereen geschikt zijn, maar al zou het maar iedere week iemand kunnen helpen.
    Kan het forum daar niet een soort betere samenwerking mee aan gaan of het onder de aandacht brengen?
    Een soort eerste hulp idee om de triage te en de lichtere gevallen alvast op weg te helpen en de zware te ondersteunen om te voorkomen dat ze steeds verder afzakken?
    Die linkjes staan er nu wel,maar mensen lezen ze waarschijnlijk niet,maar als jij er in je antwoord rechtstreeks naar zou verwijzen,klikken ze het misschien wel aan.
    Zelfde met dat vrouwen forum,ik zou zelf persoonlijk daar bepaalde vragen stellen,omdat daar meer gerichte expertise zit (niet ten nadele van jou hoor,je snapt denk ik wel hoe ik het bedoel), maar ik gok dat meer dan 90% van de forumbezoekers niet eens weet dat die optie bestaat.
    Als jij mensen meer direct attent zou kunnen maken op de partners van het forum, worden mensen misschien sneller en beter geholpen ipv ergens heel lang op een wachtlijst te komen of voor nood bij een praktijk ondersteuner.
    Dit idee is al veel vaker bij mij opgekomen als ik zo'n linkje zag en daar zelf uit nieuwsgierigheid dus wel op klikte.
    Dat je daar misschien meer mee zou kunnen doen om het onder de aandacht te brengen.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #13254

    Probleem is dat het niet allemaal vergoedt wordt door de ziektekostenverzekeraars

    #13255

    Stom eigenlijk want hoe langer mensen moeten wavlchten hoe meer en hoe langer ze behandeld moeten worden.....
    Een vriendin van mij is ook psycholoog, ze heeft eerst in de jongeren hulpverlening gewerkt en is toen een tijdje gestopt toen ze kinderen kreeg. Nu die naar de middelbare school gaan, is ze weer gaan werken. Ze wilde graag voor zichzelf beginnen,maar dan was dat ook lastig met vergoedingen en dergelijke.
    Nu werkt ze wel zelfstandig, maar samen met een grotere praktijk die wel vergoed wordt.
    Weet niet of ik het helemaal goed uitleg,maar zo iets was het geloof ik.
    En zij is vast niet de enige therapeut die daar mee zat

    #13256

    Daar zit dus juist het probleem. Je bent aangewezen op gecontracteerde zorg van de zorgverzekeraars. En dan wordt het moeilijk of beter gezegd erg druk voor die aangewezen instellingen. En als zelfstandig praktijkhouder declareren bij zorgverzekeraars is een crime... dan moet je veel geduld hebben en een financiële buffer

    #13257

    Ja, daarom is zij nu ook formeel gezien omderdeel van een grote praktijk die wel kan declareren.

    #13258

    En die andere vriendin heeft volgende week het röntgen onderzoek! Valt de wachttijd toch nog mee.

    #13259

    Dat gedoe maakt de wachtlijsten in ieder geval niet korter

    Dat valt dan inderdaad nog mee. Benieuwd wat daar uit gaat komen

    #13260

    Ze is zelf vooral heel bang dat er niks bruikbaars uit gaat komen

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief