Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #12766

    Pffff 🥵
    Hier was het 31, nu nog 25,het voelt nu lekker buiten,we gaan zo nog even een rondje met de jongens 🐕🐕🐕, die komen nu ook weer tot leven.
    Morgen wordt het een wandeling door de gym, denk ik, dan wordt het weer zo warm😅

    #12767

    Weer een onrustige warme nacht voor de boeg hier

    #12768

    Ik vraag me af wat voor reisleiding een meneer op leeftijd met aanzienlijke gezondheidsklachten toestemming geeft aan zo'n reis mee te doen....
    Een aantal jongens van Luuk zn team hebben een reis naar Nepal gemaakt en daar geklommen, die moesten een hele gezondheidslijst invullen voor ze de berg op mochten. En er werden daar ter plekke nog mensen door de gidsen geweigerd die niet fit genoeg waren,voor ze aan de echte klim begonnen.
    En ookal zou je met ander vervoer gaan,is het nog een beetje naïef te denken dat dat goed zal gaan.....Die jongen vertelden dat er ook mensen onwel raakten in het laatste kamp waar nog auto's konden komen. En dan zaten ze nog niet op die hoogte die meneer noemt

    #12769

    Ik kwam voor mijn hartinfarct regelmatig op hoogte 3000-3600 mtr. Maar wel fit met een goede conditie en een goede voorbereiding op de hoogte. Dus eerst 1000 mtr daar 2 dagen blijven dan naar 2500 mtr daar 2 dagen blijven en dan in aangepast tempo naar hoger. En naar beneden ook niet in 1 keer. Vaak zijn die dingen vrij toegankelijk en mensen luisteren niet naar adviezen. Ik heb dat regelmatig mis zien gaan.
    Nou mag ik helaas niet meer hoger dan 1000 mtr

    #12770

    Oh dan hadden die jongens een strengere organisatie blijkbaar! Die moesten echt papieren invullen of ze hartklachten of astma ofzo hadden of medicatie gebruikten.
    En als dat zo was,mocht je maar een klein stukje mee, tot waar de auto's konden komen.
    Zij hebben ook 2x gezien dat er mensen met een reddingshelicopter hoger van de berg gehaald werd,omdat ze ernstig hoogte ziekte hadden en onwel waren, dat was van een ander gezelschap.
    En 1x iemand van hun eigen groep,maar die persoon was gevallen en kon niet verder,dat was een ongeluk.
    Die jongens kwamen op het laatst ook maar amper meer vooruit,zo hoog zaten ze,maar ze hebben het wel gehaald.
    Echt prachtige foto's en video's hoor!
    Jij mag tot maximaal 10000 meter,die man had het toch over 3 of 4 km?
    Lijkt mij bepaald niet verstandig!

    #12771

    Dat was dan ook een georganiseerde reis naar Nepal en als je daar ook maar in de richting van de Himalaya wil zijn er idd strenge regels. Maar daar overlijden ook jaarlijks heel wat mensen.
    Ik ben tijdens de eerste vakantie na de hartinfarct in Zwitserland naar een arts geweest om daar een test te doen en advies te vragen voordat ik van mijn verblijf op 1000 mtr naar grotere hoogte vertrok. hij gaf aan max 1500 mtr voor korte duur. De cardioloog hier had ook al aangegeven dat ik daar toch voorzichtig mee moest zijn. Ik vond en vind het best jammer, maar dat zijn dan toch risico's die je niet moet nemen. Als ik onwel word op hoogte moet er een helikopter komen om me weg te halen en naar een ziekenhuis te brengen, en dat dan alleen maar omdat ik domme dingen doe.

    #12772

    Ik heb wel die 1500 mtr wel geprobeerd vanuit het huisje, maar halverwege merkte ik dat ik behoorlijk benauwd werd. Dat heb ik dus maar opgegeven.

    #12773

    Ja, ik snap dat je dat heel jammer vindt,het is wel heel mooi in de bergen....ben er nog nooit geweest,maar het zou mij ook wel wat lijken.
    Die jongens zijn idd in de Himalaya geweest, echt prachtig is het daar!
    En daar hadden ook mensen met meer ervaring dan zij het soms zwaar hoor,het laatste stuk

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #12774

    De basecamps liggen daar al boven de 5000 mtr...

    #12775

    In het midden van de foto kun je tussen de twee bergtoppen  op de richel een weerstation zien liggen. Dat ligt op 3463 mtr. Van daaruit gingen we via de gletsjer aan de achterkant naar de berg aan de linkerkant op de foto tot aan een berghut op ca 4000 mtr.

    #12776

    Wauw,dat is echt zo mooi, dat is nog echt de natuur!
    Is dat in Zwitserland?

    #12777

    Ja, dat is in Zwitserland

    #12778

    Snap dat je daar graag naar toe ging!

    #12779

    Ik had vandaag een wandelingetje in de tuin,daar was weinig hoogte verschil gelukkig😉

    #12780

    Ja hoogteverschil is voor jou nog even niet te doen

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief