Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #106

    Aanstellen?? dat is iets wat je je toch zelf aanpraat..

    #107

    Nou, dat was het gevoel wat ze me gaf de vorige keren dat ik contact met haar had. Eerst over mijn knie en meerdere keren over die enkel, voor ze me uiteindelijk toch door verwezen heeft. En toen ging het contact ook niet echt fijn. Misschien is het wel goed toch even te praten.....

    #108

    Ik zou dat wel doen. Soms kan een goed gesprekje wonderen doen

    #109

    Ga ik proberen, wederom dank voor je advies!?

    #110

    Maagbeschermer is gehaald hoor. Toen ik belde om er naar te vragen, vroeg ze of ik met mijn fysio gesproken had. Gister hadden ze contact gehad over een andere gezamelijke patiënt en toen had ze naar mij gevraagd. Dennis had wel even laten merken dat hij het niet zo handig vond dat als hij iemand naar de huisarts verwijst, zij tot 3x toe zegt dat het niet nodig is dat die persoon langs komt en dat het vanzelf wel over zal gaan. En dat gaf ze zelf ook toe. Aan de telefoon tegen mij zei ze dat ook, dat ze idd dacht dat ik weer een pieperd was die bij elk pijntje de dokter wil zien. En dat ze toch wel schrok toen ze mn enkel uiteindelijk zag. En van het bericht van de orthopeed ook. Dat we niet zo'n beste start gemaakt hebben. Ik ben in elk geval blij dat ik toch maar gebeld heb, zie ik daar de volgende keer minder tegen op?

    #111

    ??

    #112

    Tape ondertussen ook gewisseld, alleen blijft het nog steeds best dik. Dennis had de ha nog naar de precieze plek botkneuzing gevraagd,omdat ze toch mijn dossier erbij staat en daar ook in staat dat hij verder behandelt tot de volgende mri. Wat ik begrijp gaat het om beide botten en zit daar tussenin ook een zwelling of vocht. Maakt dit het herstel nog minder gunstig dan het al leek? Dennis zegt dat er daardoor steeds spanning op de enkelbanden blijft staan waardoor die minder goed/snel genezen kunnen. Heb jij ervaring met iets soortgelijks? En zeg het maar gewoon zoals het is hoor!?

    #113

    Vocht/zwelling zal zeker een belemmering voor de genezing zijn. Maar het is ook een normaal verschijnsel bij een dergelijke blessure.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #114

    Dat moet dan vanzelf weg gaan? In het zh hebben ze alleen gezegd dat als het erger werd, ik contact op moest nemen, bij meer zwelling of pijn. Het wordt niet dikker, maar ook niet echt dunner eigenlijk.

    #115

    Vocht dat een zwelling veroorzaakt zal grotendeels weer door het lichaam worden opgenomen, maar dat gaat dan wel even duren

    #116

    En daar is verder niks aan te doen? Behalve dan die 3 maanden rust.

    #117

    Op dit moment helaas niet

    #118

    Sorry dat ik zo blijf door vragen hoor! Maar het duurt me nu alkemaal al te lang en er zijn amper 2 maanden voorbij?

    En ik denk dat ik inmiddels ook wel kan concluderen dat die Traumeel tabletjes niet echt wat doen. Op de bijsluiter staat dat als je na 2 week geen verbetering merkt, je een arts moet raadplegen. Dat hoef ik dan weer niet, maar hoef ook de pilletjes niet meer?

    #119

    Voor kleine kneuzinkjes zouden ze misschien kunnen helpen.. Het was in ieder geval goed bedoeld

    #120

    Dat was idd zo. En het was mooi geweest als het wel wat geholpen had, heb het in elk geval geprobeerd

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief