Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #76

    Dan wacht ik weer even af, snap dat je er zo weinig over kan zeggen. Dinsdag gaat D. mee ipv mn vriend, hij kan gerichtere vragen stellen over hoe en wat dan ik en begrijpt ook beter wat er uitgelegd wordt. De vorige keer was ik ook zo overdonderd dat ik de helft niet meegekregen heb....

    #77

    John, heb jij misschien ervaring met Traumeel druppels? Ik ken ze voor paarden in combinatie met andere druppels gericht op het probleem wat het paard op dat moment heeft om die te ondersteunen ( voorgeschreven door een natuurgeneeskundige ) of als eerste hulp bij blessures of bij langdurige blessures om het herstel te bevorderen . Ik lees dat mensen ze ook kunnen nemen, dat is met de meeste van die druppels zo, maar heb er voor mensen geen ervaring mee.

    #78

    Ik heb er geen ervaring mee

    #79

    Ok, jammer. Ik denk dat ik een beetje teveel aan het rondkijken en vragen ben, iedereen komt met allerlei goedbedoeld advies, ik google teveel en ben ondertussen hartstikke zenuwachtig voor dinsdag.....

    #80

    En ook vandaag viel het weer tegen ( voor mij in elk geval, Dennis had het wel soort van verwacht, maar niet uitgesproken omdat ik al zo zenuwachtig was ). Orthopeed vond ook dat mn enkel nog te dik is,maar hij zei ook dat dat kan omdat hij nog reageert op de laatste keer inspuiten.  Deze keer dus gelukkig geen spuiten weer. Het is wel getaped, alleen voor mijn idee wel anders dan Dennis normaal doet. Dan kan hij niet opzij bewegen maar wel afwikkelen, nu zit er geen beweging in,als je snapt hoe ik dit bedoel. Ik vroeg nog of gips ook beter zou zijn, zn woorden waren letterlijk " omdat dit allemaal wel eens erg lang kan gaan duren, denk ik dat dit net even comfortabeler is " . En hij vond het het handig dat Dennis erbij was, die heeft instructies gekregen voor als het overnieuw moet. En weer was hij duidelijk dat hij het eerste half jaar geen operatie wil laten doen, eerst moet het tot rust komen . En dat door de geschiedenis met mijn rug, uitval en krachtverlies in mn linkerbeen hij er dan nog een keer goed over na wil denken. Volgende mri is na 15 januari, omdat hij in dec op vakantie is. Tot dan nog steeds voet omhoog hele dag. En Dennis zei dat hij nog moest zien dat ik er weer op mag staan of lopen tot dat half jaar helemaal om is, wordt hier toch wel een beetje depri van.......

    Sorry voor weer zo'n lang verhaal?

    #81

    Vervelend voor je. Maar ik had al gezegd dat het lang kon gaan duren.
    Dat er nu "geen" beweging in zit, is juist de bedoeling. Het benaderd gips het meest. De orthopeed heeft wel een punt ten aanzien van gips: tapen is comfortabeler.

    #82

    Dat had je idd gezegd, maar zó lang <b>.....     </b>Of zag jij dit ook weer aankomen? Dennis wel, maar die had maar niks gezegd. Bestaat de kans dat dit weer gewoon over gaat met heel lang rust?

    #83

    Ik wilde je de hoop niet ontnemen...Dus heb ik het maar bij lang gehouden.
    "Bestaat de kans dat dit weer gewoon over gaat met heel lang rust?" Moeilijk te zeggen zonder enige dossier kennis. Maar ik vrees van niet gezien de voorgeschiedenis die jij mij gaf

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #84

    Ik vind het niet erg hoor, om de realiteit te horen. Of ik er blij van wordt, is een ander verhaal, dat heb ik ook tegen Dennis gezegd? Hoeveel zou je over mijn geval moeten weten om er meer over te kunnen zeggen? Dennis zegt ook dat zonder operatie die enkel altijd een zwakke plek blijft. Maar hij is het ook met de arts eens over het risico dat ik toch ook na wel opereren wel er door blijf gaan. Omdat mijn linkerbeen als ik moe ben of lang heb gezeten, niet altijd werkt zoals het hoort. Ik merk dat zelf niet eens meer bewust, maar het is wel zo. Is het dan na die operatie zo, dat er zo weinig speling in de banden zit, dat je gelijk alles stuk maakt als je weer door je enkel gaat? En nogmaals, zeg het gewoon maar zoals het is,leuk of niet, anders zou ik niet vragen hoe jij er over denkt

    #85

    Het is moeilijk om daar nou een goed antwoord op te geven. Maar ik vrees dat de enkel in alle gevallen zwakker zal blijven. Het verschil zal vooral zitten in het herstel en de revalidatie. Ik kan zo niet beoordelen of herstel beter zal gaan na een operatie. Maar waarschijnlijk kan niemand die vraag op dit moment beantwoorden. De volgende MRI zal wellicht iets meer inzicht kunnen geven. Misschien is er dan iets meer zicht op het herstel tot nu toe.

    #86

    En als je dan kijkt naar een " gewoon " geval die die operatie heeft gehad, is het dan gelijk mis als je toch door je enkel gaat? Want pech hebben kan iedereen toch.

    #87

    Dat kun je zo toch niet met elkaar vergelijken. Iedere blessure zal anders zijn.. Het zijn gecompliceerde blessures

    #88

    Snap ik. Probeer alleen nog wat positieve dingen te bedenken. Toen met die hernia is er ook van alles fout gegaan omdat de bedrijfsarts me in een revalidatie traject gestuurd had waarin niet echt handig gehandeld is. Toen ik uiteindelijk bij een neuroloog gewoon in het zh terecht kwam, was er al blijvende zenuwschade. De afgelopen jaren heb ik met Dennis keihard gewerkt om mn been weer goed te krijgen en dat is volgens mij best goed gelukt. Ik ben nu best bang dat ik straks weer terug bij af ben als ik een half jaar of langer niks mag doen, en dan ook nog zonder te weten of het überhaupt beter wordt

    #89

    Elektrische spierstimulatie d.m.v. TENS of EMS zou wellicht kunnen helpen om je spierkracht enigszins te behouden maar vooral om de doorbloeding van de spieren optimaal te houden. Maar dat moet je dan met de fysio bespreken.. Ik heb dat in het verleden wel vaker toegepast bij langdurige blessures waarbij belasting niet mogelijk/wenselijk was.

    #90

    Dank je, dat ga ik hem vragen. Heb je het dan over zo'n tens apparaatje wat ik ook van de pijnpoli heb gekregen voor mijn rug? Want die ligt nog ergens in de kast. Of ben je dan wat professionelers nodig?

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief