Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #7996

    Zal ik doen⚽️

    #7997

    In principe zou een roeitrainer kunnen. Maar de weerstand van het lichaam is op het droge anders dan in water. Je lichaamsgewicht mindert namelijk niet op het droge. Dan zou ik moeten berekenen hoeveel kg je dan op een roeitrainer weg zou kunnen drukken om hetzelfde effect te krijgen als in het water

    #7998

    Zover ben ik ook nog niet hoor!
    Eerst dit maar een beetje volhouden, kan het ook uitbreiden door meer herhalingen te doen na een tijdje. En dan wordt mn been misschien ook sterker en kan hij de legpress in de gym proberen. Volgens mij begint die bij 10 kg. En je kunt de hoek van je benen natuurlijk instellen om het moeilijker of makkelijker te maken

    #7999

    Vraag me ook even af of je een roeitrainer wel zo goed kunt instellen. Maar voor later kan dat wellicht een goed hulpmiddel zijn

    #8000

    Voorlopig even badderen blijven

    #8001

    Lijkt me een goed idee🛁

    Luuk had zn idee ook nog niet verder uitgedacht hoor,mocht het wat zijn,zou hij er verder op gaan studeren😉

    #8002

    👍

    #8003

    Vanmorgen was mn enkel best pijnlijk, eerste oefenrondje maar even alleen met de sjaal gedaan.
    Ik denk dat hij ook best stijf was, want het werd wel wat beter in de loop van de ochtend.
    Dus net even weer de sjaal en daarna de bal gedaan,kon de beweging iets minder ver maken dan anders met de bal,maar ik kon hem rollen( nou ja, het had wel gekund,maar dan ging de pijnscore wel omhoog,dus niet doorgedrukt)
    Vanavond probeer ik de bal nog een keer💪⚽️

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #8004

    Hoe voelde het eigenlijk gisteren in bad met duwen met twee voeten tegelijk?

    #8005

    Hoe kan ik dat het beste omschrijven🤔
    Toen ik eerst met alleen rechts duwde, schoof ik een stuk harder door het bad,omdat ik gewoon kracht zette. Met 2 voeten voelde ik links wel het pijngevoel opbouwen,net als met gaan staan. Daar paste ik denk ik onbewust de druk op aan,om binnen die score van 4 te blijven. Dennis zei als grapje dat ik een stuk minder golfslag maakte🙈
    Maar het was wel makkelijker om met 2 voeten evenveel druk te geven,dan staand op 1 been de druk op links op te bouwen

    #8006

    Ok. Da ga ik even nadenken hoe de oefening aangepast kan worden
    "Daar paste ik denk ik onbewust de druk op aan, om binnen die score van 4 te blijven." Dat is niet zo erg, als je maar met beide benen gelijke druk geeft.

    #8007

    "Met 2 voeten voelde ik links wel het pijngevoel opbouwen,net als met gaan staan." Minder pijn dan bij staan of gelijke pijn?

    #8008

    Ik ging de eerste keer scheef toen ik met beide voeten deed. Toen zei Dennis ook dat ik teveel met rechts deed. De keren daarna had ik evenveel druk.

    Het was minder pijnlijk dan staan. Met staan was het toch steeds een beetje worstelen om zoveel mogelijk gewicht te halen,hoe weinig dat ook was.
    Gister kon ik gewoon rustig en voorzichtig doordrukken, de pijn was te regelen door minder snel kracht te zetten,om het zo maar te omschrijven. Met staan werkt dat niet zo,dan kwam ik gewoon niet verder als de pijn omhoog ging

    #8009

    Ok. Das dan niet verkeerd.

    #8010

    Nee he, dat dacht ik ook!
    En eigenlijk zonder stress,hooguit een beetje gezonde spanning voor de eerste keer

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief