Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #7846

    Ik kan natuurlijk met de tape ook niet verder bewegen dan Dennis goed vindt dus echt veel kan ik niet verkeerd doen😉

    Dank je,jij ook alvast welterusten 😴

    #7847

    Je hebt nog niet zonder tape geprobeerd?

    #7848

    Ik heb het op het droge nog niet zonder tape geproberrd,dat ga ik straks met Dennis doen.
    Zonder Dennis is dat wat lastig,omdat die de tape moet doen. Anders moet hij straks meerdere keren per dag opnieuw tapen,als ik de bal 3x per dag ga gebruiken. Denk dat zowel mijn huid als Dennis dat niet haalbaar gaan vinden😉
    In het water deden we al wel zonder tape,dat gaat goed!

    #7849

    Dennis mag straks wel een compleet dagdeel voor mij inplannen, het programma wordt steeds langer.....

    Vandaag heeft hij eerst even bewogen/gevoeld nadat hij de tape eraf had gehaald. Toen in bad,zelf bewegen. Daarna met de bal in bad. Vervolgens Dennis echt even door bewegen, dan merkt hij echt dat hij iets meer kan doen dan de eerste keer. Dan ik zelf bewegen, dat gaat duidelijk minder dan wanneer Dennis het doet,ik haal die beweging die hij binnen de pijngrens kan maken,lang niet. En tot slot nog zonder tape met de bal op het droge. Dat ging wel goed, wel iets gevoeliger dan in bad,maar ik haal wel dezelfde beweging met mn voet.

    Jou nieuwe oefening in bad wilde hij even niet tegelijk doen met de eerste keer bal-op-droge-zonder-tape. Omdat hij eerst wil weten of de bal een reactie geeft. Dus die van jou gaan we waarschijnlijk volgende week erbij doen.

    #7850

    ahh dan vandaag maar eens kijken hoe dat op het droge gaat. Maar jezelf niet gaan pushen !

    #7851

    We zijn al klaar, zie vorige bericht😉

    #7852

    Klinkt allemaal niet verkeerd. En ja, buiten het water zal het iets gevoeliger zijn. Deze nu al combineren met de nieuwe is ook niet zo'n goed idee. Goed om dat nog even tot volgende week te bewaren

    #7853

    Volgende week of de week daarna, Dennis zn woorden😉
    Eerst even kijken of ik er ook last van krijg. En Dennis zei dat als het morgen goed voelt, ik 2x per dag de bal mag gebruiken voor mn eigen beweeg momenten. Binnen de pijngrens en alleen als het goed voelt.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #7854

    Goed plan. En alleen als je zelf van mening bent dat je er aan toe bent

    #7855

    Het blijft gewoon een ontzettend stom gevoel van mij,maar deze oefeningen voelen gewoon als een soort van alternatieve fitness oefeningen. Dit levert niet meer stress op dan met ( of zonder ) Luuk un de gym trainen. Zolang ik maar niet hoe te staan.....

    #7856

    Het staan op zich zal ook wel niet veel problemen opleveren, maar het drukken naar de kilo's...

    #7857

    Luuk heeft weer een idee.....
    Hij heeft het nu over zo'n step apparaat, niet op wieltjes,maar zo'n fitness ding. En dan eentje met heel gevoelig verstelbare weerstand. Daar op staan en dan met links naar beneden drukken. Dan breng je ook gewicht op links en je kunt het gewicht opbouwen.
    Hij kwam er mee omdat ik zei dat ik fitness oefeningen minder eng vind....

    #7858

    Niet om nu al te doen hoor,maar als volgende volgende stap😉😅

    #7859

    Heel goed als Luuk actief meedenkt. Wellicht ook geen slecht idee, maar voorlopig alleen maar bezig zijn met de oefening van nu en eventueel die van de volgende week. Als het aanbod van oefeningen en mogelijkheden te groot is, ben ik bang dat je toch weer verwachtingen gaat krijgen en prestatiedruk

    #7860

    Wijsheid komt met de jaren zeggen ze toch? Blijkbaar heeft Luuk inspiratie de laatste tijd,hij is tenslotte weer een jaarte ouder geworden 😜
    Hij gaat in elk geval in de sportschool de steps bekijken hoe licht ze kunnen. Wij hebben zelf geen step in de gym,Luuk heeft er niks mee en ik mag er van Dennis ivm mijn bekkeninstabiliteit niet op trainen,maar op deze manier is het niet zwaar,dus zou het wel kunnen.
    Ik zal hem vragen om eventueel volgende ideeën nog even stil te houden😉
    Want het fiets ding staat ook nog op het lijstje😅

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief