Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #61

    Wat is dat dan voor middel? Ik heb wel kennissen in Duitsland wonen, dat scheelt alvast. Een vriendin is verpleegkundige, als zij daar geen problemen mee krijgt, zou ik haar kunnen vragen. Of misschien kan ik het zelf, mn paard spuit ik ook zelf, wel intramusculair bij hem. Na mijn hernia operatie moest ik tegen trombose spuiten, dat deed ik ook zelf

    #62

    Helpt dat trouwens ook bij artrose in de rug? Want dat zou 2 vliegen in 1 klap zijn.....

    #63

    Chiroplexan H ampullen van 2 ml. Van Pflüger. Eventueel te bestellen bij Doc Morris

    #64

    Het effect kunnen hebben. Maar dat moet dan wel lokaal worden geïnjecteerd.

    #65

    Dank je, ik ga het eens opzoeken!

    #66

    Ik heb het opgezocht, alleen kan ik niet echt vinden hoe en waar het gespoten moet worden.  En mag het na die spuiten die ik net weer in mn enkel gehad heb? En in combi met pijnstillers, de komende week mag ik weer de maximale dosis ibuprofen/paracetamol  gebruiken , mag zelfs nog wat zwaarders halen, maar daar begin ik maar niet aan. Ik vind het wel heel interessant, voor dieren zijn in Duitsland ook veel meer medicijnen verkrijgbaar dan hier

    #67

    Je moet dit subcutaan rondom de enkel injecteren. Er is geen bijwerking of interactie met pijnstillers.
    bekend. Wat de injectie in de enkel betreft: de eerste week na de injectie Chiroplexan niet gebruiken

    #68

    Ik ga me er nog meer in verdiepen, heb nu toch tijd genoeg?

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #69

    Hoihoi, ik zag dat naast de injecties er ook druppels zijn om in te nemen. Ik zie erg op tegen nog meer spuiten in mn enkel, hij vooral is aan de binnenkant nog steeds heel pijnlijk en erg dik vind ik. Daarom zou ik liever voor de orale versie kiezen. Als dat tenminste ook effect heeft.....

    #70

    Ik heb geen ervaring met de druppels.

    #71

    Jammer, ik zal een verder zoeken of ik ergens gebruikers ervaringen vinden kan

    #72

    Hi, alweer een vraag? Dinsdag moet ik weer naar de orthopeed voor controle na die 2e keer inspuiten. Ik had begrepen dat ze dat eerst maar 2 keer achter elkaar doen. Maar net was D. , mijn fysio bij ons ( hij is een goede vriend van mijn vriend, dus zie ik hem prive regelmatig ) en die zei dat het misschien wel nog een keer gedaan wordt, omdat hij vindt dat het nog wel erg dik is. Weet jij misschien wat gebruikelijk is? En we hadden het ook over dat ik nu nog steeds een drukverband met watten eronder erom heb. Zodra dat er af is, om het er weer opnieuw om te doen, krijg ik het gevoel dat mn enkel gelijk van binnenuit op gaat zetten en de pijn wordt ook meteen erger. Orthopeed had het over  tapen of een brace straks, maar voor mijn gevoel geeft dat minder druk, met name tape. D. zegt dat het er vooral om gaat dat het gewricht niet bewegen kan en zegt dat tapen beter is. En dat een brace 's nachts af moet, wat juist weer niet mag. Ik vind het prima zoals het nu is, heb het idee dat het drukverband ook tegen de pijn helpt. Wat ik op zich weer bijzonder vindt, want verder doet het juist meer pijn als je er op drukt of tegenaan komt..... Heb jij een mening over de keuze tape/ brace/drukverband?

    #73

    Tapen is een goede optie, maar wel wat lastiger. Er moet namelijk een goede immobilisatie van de enkel zijn. Gips is ook een optie.

    #74

    Die optie is eigenlijk niet genoemd nu je het zegt......zou dat dat voor de rest van die 3 maanden moeten?

    #75

    Die vraag kan ik zo helaas niet beantwoorden. De orthopeed zal dat beoordelen

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief