Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #46

    Hoi John, nog een even dezelfde vraag ?, hoe lang achter elkaar mag je de 600 ibuprofen tabletten slikken? In combi met 2x 500 paracetamol. Ik neem dat nu 1x per dag, voor de nacht. Had de apotheek al even gebeld, maar die zeiden het met de huisarts te overleggen, alleen heb ik meer vertrouwen in jou mening?

    #47

    Te lang brufen is natuurlijk niet zo goed. Probeer de dosis eens te verlagen nar 400 mg

    #48

    Ga ik proberen. Met of zonder paracetamol?

    #49

    Met paracetamol

    #50

    Ok, ga ik doen. Dank je wel weer voor je antwoord. Maandag weer naar de orthopeed en dan is ook de mri. Hoop dat de 2e spuit minder pijnlijk is als de eerste.....

    #51

    John, nogmaals bedankt voor je adviezen! Je weet niet half hoe blij ik ben dat ik ipv naar de huisarts te luisteren, jou raad heb opgevolgd. Dan zou ik nu mn enkel waarschijnlijk echt verkloot hebben. Had gister met vanalles rekening gehouden, maar niet dat er zoveel mis zou zijn en het zo lang gaat duren......

    #52

    Het is in het begin helaas mis gegaan.. Het zal inderdaad even gaan duren.

    #53

    Idd.....op nog een keer 3 week rust na weer een spuit had ik gerekend. En eventueel een operatie.  Nog een spuit is het idd geworden. Alleen nu 3 maanden volledig rust......dan weer een mri om te kijken hoe het er dan uit ziet. En die operatie zal waarschijnlijk ook nog komen, alleen willen ze in elk geval het eerste half jaar niet in die enkel gaan wroeten. Kan jij trouwens uitleggen wat een gecompliceerde botkneuzing inhoudt? Dat ben ik vergeten te vragen? Die zit aan de binnenkant van de enkel, dat zou ook die  felle pijn steeds veroorzaken. En verder zijn alle banden beschadigd, pees aan de voorkant van de voet/enkel is wat mee, hij noemde het 1 groot slagveld van allerlei blessures die op zich staand al  heel vervelend zijn. Fijne jackpot heb ik dus.....

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #54

    Een botkneuzing ook wel een periosteal hematoma wordt genoemd, gebeurt als de buitenste laag van het bot, de cortex, kleine breuken heeft door een ongeluk of trauma. Ernstige verstuiking of verzwikking kan dat veroorzaken. Hier zul je dan ook de meeste pijnklachten van hebben.

    #55

    Dank voor je uitleg. En het schijnt langer te duren voor het geneest dan een gewone kneuzing of een breuk begreep ik? Op de röntgenfotos was 3 week geleden geen breukje of zo te zien.

    #56

    Helaas gaat dat het langste duren. En je zult daar helaas ook lang pijn van hebben. Ik kan het helaas niet mooier maken

    #57

    Maar je bent er wel eerlijk over. Dan zal ik maar blij zijn dat ik de komende 3 maanden alleen maar met mn voet omhoog mag zitten? Mag ik vragen of of jij dit aan had zien komen?

    #58

    Wel, ik heb ruim 30 jaar ervaring met sportblessures. Ja, ik had dit wel verwacht. Gebaseerd op je klachten icm de eerdere enkelblessure. Maar zeker ben je daar pas van als er wat onderzoeken zijn gedaan.

    #59

    Haha, tot gister had ik zelf nog een heel klein beetje hoop dat het stiekem toch mee zou vallen...... Ik heb mijn fysio uiteraard het hele verhaal ook verteld, hij was op vakantie die laatste keer dat ik door die enkel ging. Hij zei ook dat ik je erg dankbaar mag zijn! En dat hij graag jou mening hoort over het verdere revalidatie traject straks.

    #60

    Geen probleem. Hou me maar op de hoogte.
    Er is overigens een homeopathisch geneesmiddel, dat heel goed het herstel zou ondersteunen. Maar dat zijn dus wel injecties. Deze worden subcutaan ( in de huid) geïnjecteerd. En in Nederland niet verkrijgbaar. Wel in Duitsland. Je moet alleen iemand vinden die het injecteren wil. Het is een opbouwmiddel voor botten, gewrichtsbanden en gewrichten

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief