Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #31

    Het zal inderdaad een tijdje gaan duren

    #32

    Zolang ik er zonder operatie af kom, ben ik al blij. Dat zou ook nog een optie kunnen zijn, bandjes inkorten. Dan liever wat langer tape. Maar allereerst hoop ik dat de pijnstiller die ze erbij ingespoten hebben snel gaat werken?want daar merk ik bijzonder weinig van!

    #33

    Als je daar nu nog niets van merkt, gaat die ook niet meer werken helaas

    #34

    Voor de nacht zou ik 600 mg brufen samen met 1000 mg paracetamol nemen

    #35

    Oh dat is een beetje jammer! Ze zeiden wel dat de pijn de eerste dagen erger kon worden, dat er daarom ook een pijnstiller bij in ging. De pijn was idd al weer een heel stuk erger na alle onderzoeken en na die spuit helemaal.Ik heb vandaag 2x 600 ibuprofen met 500 paracetamol gehad, maar het voelt alsof ik niks gehad heb. Zal zo dan nog ibuprofen met 1000 paracetamol nemen, in de hoop dat dat wat doet.

    #36

    Heb net contact gehad met de poli, ik moest vanmorgen bellen of er geen rare bijwerkingen waren en of het verband niet te strak zat ofzo. Toen heb ik gelijk even gevraagd naar de werking van die pijnstiller, maar dat zou maar voor een paar uur zijn. Toen ik zei dat ik er eigenlijk helemaal niks van gemerkt heb en nu nog erg veel pijn heb, heeft ze met een arts overlegd en die zei dat ik bij de apotheek zwaardere pijnstillers mag halen voor de eerste 5 dagen, dan zou de ontstekingremmer wat moeten doen en de pijn minder moeten worden. Maar dat stel ik liever zo lang mogelijk uit omdat ik ook van Tramadol ed erg misselijk wordt. Ook zei ze dat de brief voor de mri onderweg is, dat die al over 3 week kan in combi met gelijk weer een afspraak met de orthopeed. En dat ik er waarschijnlijk van uit kan gaan dat er eerst weer een spuit en 2 of 3 week rust volgt. En dan weer verder kijken ....

    #37

    Hoi John, nog even weer een vraagje?De 23e is de mri en gelijk weer een afspraak bij de orthopeed. De vorige keer heeft hij als mogelijke optie een operatie om de enkelbanden in te korten genoemd. Hier lees ik zeer verschillende resultaten over. Wat is jou ervaring uit de praktijk hiermee? En dan vooral op lange termijn? Ik begrijp dat de revalidatie na die operatie ook lang duurt, dat zou bij mij zonder ook het geval zijn. Dus wat dat betreft zie ik geen voordeel. Dan zou het resultaat op lange termijn al een groot verschil moeten maken, en daar lees ik zeer wisselende dingen over ( wel uit hele oude topics ) . Graag hoor ik jou mening en vind je het goed als ik er een nieuw topic over open? Misschien zijn er mensen met recentere ervaringen die positief zijn.

    #38

    Soms is een operatie een betere optie. En dan met name om herhaling in de toekomst te voorkomen. Wat de revalidatie betreft heb je gelijk. Voor jou zal dat geen verschil maken en in beide gevallen nagenoeg even lang zijn. In de meeste gevallen gaan dit soort operaties goed hoor. Alleen mensen waarbij het niet goed gaat hebben de behoefte om dit te publiceren. Van al die andere gevallen waar het goed gaat, hoor je eigenlijk nooit iets.

    Je kunt zeker een nieuw topic openen

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #39

    Dank je wel voor je antwoord! Waar ik vooral bang voor ben na een eventuele operatie, is dat de banden helemaal afscheuren mocht ik er weer doorheem gaan. Dat vind ik een eng idee. En ik lees ook dat bij teveel schade of litteken weefsel op de banden een reconstructie doen, wat gebruiken ze daarvoor?             Ik zal vragen maar mensen met positieve ervaringen, horrorverhalen heb ik al genoeg gevonden!

    #40

    Eerst maar eens naar de orthopeed. Schrijf al je vragen op en laat het je uitleggen door de orthopeed.

    #41

    Ga ik doen, dank je!

    #42

    Hi John,nog even een vraagje? Wat is de handigste manier om met ibuprofen te stoppen? Ik bedoel, kan je daar gewoon mee stoppen en alleen wat nemen als het nodig is of moet je het afbouwen? Ik neem nu nog steeds 3x per dag 600, paracetamol heb ik er sinds zondagavond niet meer bij genomen.Alvast weer bedankt voor je antwoord!

    #43

    Neem eerst 2 dagen 2 dan 2 dagen 1 en dan geen meer.

    #44

    Dank je wel , ga ik doen.

    En je had gelijk dat er eigenlijk alleen negatieve ervaringen over die operatie online staan helaas.....

    #45

    Hoihoi, sorry dat ik al weer met een vraag kom..... ik heb de ibuprofen afgebouwd zoals je zei. Overdag gaat dit vrij goed, dan heb controle over hoe ik mijn voet beweeg, dan voel ik hem wel constant, maar is het wel te doen.Alleen snachts als in mijn slaap draai of beweeg dus niet. Het was mijn bedoeling om geen ibuprofen meer te gebruiken omdat het uiteindelijk slecht voor je is. Alleen heb ik afgelopen nacht, nadat ik dus niks meer genomen had, nauwelijks geslapen. De binnenkant van mn enkel is zo gevoelig, als daar iets tegen aan komt of ik er op ga liggen, gaan er nog steeds enorme steken doorheen. Mijn vraag is nu hoe lang kan ik voor in elk geval 's nachts toch een pijnstiller gebruiken?

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief