Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #421

    ??

    #422

    Hoi John,

    Even een vraag over iets anders deze keer.....beter gezegd iemand anders? Luuk ging vanavond met Dennis sporten, zoals hij meerdere keren per week doet. Alleen heeft hij dus af en toe dat hij gewoon te fanatiek is, eigenlijk zonder dat hij het merkt. Hij gaat dan gewoon lekker,  zoals hij zelf zegt. Dennis merkt dan wel dat hij meer van zichzelf vraagt dan anders en wijst hem daar ook op. Maar omdat hij lekker bezig is, zegt Luuk dat dat wel mee valt en buffelt gewoon door. Tot de adrenaline thuis is uitgewerkt en hij dus gewoon niet goed wordt. Dan begint hij te trillen op zn benen en kan niks meer binnen houden, terwijl Dennis had gezegd dat hij juist wat moest eten en goed moet drinken ( normaal doet hij dat na het trainen ook altijd  ). Hij heeft nu 3x boven de wc gehangen en ligt nu in bed, nog steeds rillerig en beroerd......

    Heb jij misschien tips dat hij de volgende keer als hij weer zo'n aanval op zichzelf pleegt,  er minder last van heeft? Waarschijnlijk luistert hij beter naar jou? Ik hoop dat ie zich morgen beter voelt en er van geleerd heeft,  maar denk van niet?

    #423

    waren ze maar niet altijd zo eigenwijs....
    Hij doet gewoon te veel of te intensief. Het kan dan wel op "het moment" lekker gaan , maar het gevolg is dat je daarna instort.
    Drinken: voor de training voldoende drinken, maar niet binnen 1 uur voor het trainen. Tijdens het trainen drinken en na het drinken een isotone dorstlesser.
    Voeding: zorgen voor voldoende voedingsstoffen en calorieen. Niet kort voor de training te veel eten. Misschien tijdens de training of direct erna een energiereep nemen.
    En gewoon naar Dennis luisteren en op tijd een tandje terug schakelen.

    #424

    Ik ga het hem laten lezen, dank je wel! Het gebeurt niet vaak hoor, meestal kent ie zn grens wel ? Maar gister dus even niet. Vanmorgen was meneer nog steeds bleek om zn neus en slapjes, maar is wel van plan vanavond na zn werk een rondje te gaan hardlopen.... anders gingen we op zijn herstel dagen na de intensieve training altijd samen lopen, dan past hij zn tempo aan mij aan? en dat is een stuk minder snel.Misschien dat Dennis wel mee wil om hem in toom te houden straks. Of hem overhaalt niet te gaan, misschien nog een beter idee....

    #425

    Ik denk dat het beter is om niet te doen vandaag

    #426

    Ik denk dat hij naar jou wel luistert? Soms heb ik het idee dat hij tijdens het sporten vergeet dat Dennis fysio is, hij ziet hem dan even alleen als sportmaatje die hij de baas wil blijven . En als Dennis zegt rustig aan, gaat Luuk laten zien dat hij nog best dieper kan gaan...... Hoe lang mag hij brak blijven voor hij weer los mag?

    #427

    Mogelijk dat hij niet wil toegeven...daar hebben wel meer mensen last van hoor. Ik denk dat het goed zou zijn om toch even 2 dagen te wachten.

    #428

    Nou hij komt net thuis van zn werk en zei zelf al dat het waarschijnlijk een heel langzaam rondje zou worden omdat ie toch echt pap in de benen heeft en zich verder ook niet echt top voelt. Heb hem even jou advies laten lezen en daar kan hij zich toch wel in vinden! En Dennis had precies hetzelfde gezegd toen Luuk hem appte dat hij niet zoveel puf heeft om vanavond te gaan rennen.Dus blijft hij lekker thuis,  ook wel zo gezellig?

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #429

    Wel zo verstandig

    #430

    Luuk belooft dat hij gaat proberen jou adviezen op te volgen en ook beter naar Dennis zal luisteren!

    Morgen weer nieuwe tape, ben benieuwd......

    #431

    Je raad om het even rustig aan te doen was zeker goed, hij ligt heel gezellig al de hele avond op de bank te slapen.....

    #432

    En jij maar denken dat je niet alleen hoefde te zitten

    #433

    Hahaha, zo iets ja? Maar ik laat hem maar even. Maak hem wel wakker als ik naar bed ga. Dan is hij morgen hoop ik weer wat gezelliger ?

    #434

    Vanmiddag heeft Dennis weer nieuwe tape gedaan. Na heel serieus meten en over meten ? zou mn enkel misschien een paar mm dunner zijn. Vorige keer in het zh was hij bijna 1 cm minder, nu zou die hele cm weg zijn. Dus of we hebben toen niet goed gemeten of de meetband er strakker om gehad ( zegt Dennis ) of het is toch wel mm werk wat het verbetert  ( hoop ik ? ) .......

    #435

    Dat antwoord zul je dan bij d volgende meting krijgen

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief