Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #376

    Die kan dat het beste inschatten

    #377

    Ik ga vragen of ze er bij de volgende MRI naar kijken willen. Valt het met de enkel voor jou mee of tegen? ( zeg maar eerlijk hoor?)  Want ik was deze keer best opgelucht..... Dennis zei wel ,ik herhaal zijn woorden, " dat ik me nog steeds moet realiseren dat die enkel behoorlijk naar de klote is " en het nog lang niet voorbij is. En dat doe ik ook zeker! En toch ben ik een beetje blij omdat het in elk geval ietsje beter is geworden

    #378

    Het valt niet tegen, maar zoals Dennis zegt: het gaat nog een hele tijd duren. Helaas

    #379

    Eerst maar weer braaf 4 maand voetje omhoog......zal er echt nog wel weer momenten depri van worden denk ik. Maar zag zo tegen deze afspraak op, ik was zo bang dat er niks verbeterd zou zijn, dat ik toch blij ben voor nu

    #380

    Toch nog een paar vraagjes n.a.v. gister.... Ik zat vanmorgen nog even wat op internet rond te zoeken. ( Niet om Dr. Google te raadplegen hoor, maar om te kijken of ik zelf antwoorden kon vinden? )

    Als ik de problemen van voet los van elkaar bekijk, kom ik uit op : een zware botkneuzing, gescheurde buitenste enkelbanden, gescheurde binnenste enkelbanden waarbij kraakbeen beschadigd is en een pees die bij de aanhechting is ingescheurd en waar ook kraakbeen mee los is gekomen. Over het herstel van al deze problemen is wel wat te vinden. Zowel positief als negatief.

    Alleen weet ik dat bij paarden pees en bandletsel wel geneest, maar dat het nieuwe weefsel stug is, littekenweefsel zeg maar. Als dat bij mijn enkelbanden ook zo is, dat ze nu aan het genezen zijn terwijl die botkneuzing dat nog niet is, dan komen ze toch nooit weer op de juiste lengte? Omdat ze én al opgerekt waren én eerdere scheurtjes hebben gehad en dus al meer uit littekenweefsel bestonden? En dat zou voor die pees dan net zo zijn. En dan nog de kraakbeen stukjes die blijkbaar toch niet door het inspuiten zijn weggegaan, kunnen die het herstel in de weg zitten? Want zowel weer inspuiten als weghalen vond de orthopeed geen optie voorlopig.

    Ik snap nu wel nog beter hoe lang dit kan gaan duren. Want als ik met die botkneuzing een jaar verder ben, komt daarna de rest nog...... en als je over de revalidatie van die dingen afzonderlijk leest, komt er nog wel een hele tijd bij.

    Ik snap dat je geen exact antwoord kan geven over of dit allemaal beter kan worden of hoe de verschillende problemen elkaar in de weg zitten. Toch zou ik blij zijn met een zo realistisch mogelijke voorstelling, of die nou wel of niet leuk is. ( ik zou Dennis deze vraag ook kunnen stellen, maar die spaart mijn gevoelens en wil graag dat ik positief blijf. En ik weet dat hij het vervelend vind om mij " slecht " nieuws te geven. Daarom vraag ik het hem maar niet ).

     

    #381

    De gewrichtsbanden zullen inderdaad niet op "juiste" lengte herstellen. En ook littekenweefsel zal er zijn. Het zal dus ook altijd een zwakke enkel blijven. Een operatie tz.t. kan dan wel een deel verbeteren, maar het zal altijd een probleem enkel blijven vrees ik. En het herstel zal inderdaad lang gaan duren. Na de botkneuzing zal bekeken moeten worden of een operatie kan/zinvol is. Na deze beslissing zal dan bekeken moeten worden hoe/wat te revalideren.. Eventueel kan dan op een later tijdstip, afhankelijk van de resultaten van het revalideren, nogmaals bekeken worden op opereren dan mogelijk/zinvol is. Maar na zo'n operatie begint revalideren dan wel weer opnieuw.
    Dat is dan een inschatting op basis van de info die ik nu van jou heb. Ik heb niet alle in en outs.. Ik geef dus een niet al te opportuun beeld, maar dan kan het alleen meevallen als het snellen en voorspoediger gaat

    #382

    Je bevestigd wat ik inderdaad ook vermoedde. Eigenlijk komt het er op neer dat elke aparte blessure ook apart bekeken en eventueel behandeld moet worden. En dus extra revalidatie tijd kost.... Mijn vriend had Dennis ook ongeveer deze vraag gesteld, en tegen Lucas had hij ongeer hetzelfde geantwoord als jij. Alleen had hij tegen Luuk gezegd dat hij dit beter niet tegen mij kon zeggen. Omdat ik gister zo opgelucht was. Alleen was ik zelf al op zoek gegaan?

    #383

    Ik kan het helaas niet mooier maken.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #384

    Het is ook niet mooier dan het is.

    En toch ben ik nog steeds blij met wat de orthopeed gister zei. Want hij had ook kunnen zeggen dat hij meer verbetering had verwacht. Dennis is toch aldoor bang dat ik de moed verlies ofzo. Maar ik voel me nu verder zoveel beter dan toen met mn rug, dat valt echt wel mee.

    Ik bedacht trouwens nog iets. Mijn oudste paard heeft toen hij jong was bij een pees in zn been losse kraakbeen stukjes gehad. Doordat zn bot harder groeide dan zijn pezen bij konden houden zijn daar bij de aanhechting fragmentjes los gesprongen.  Hij is toen met iets ingespoten waardoor het of oploste of inkapselen zou. Dit was toen hij 2 was, ik heb hem toen hij 4 was voor ik hem kocht weer laten röntgenen. Toen was het helemaal weg.

    Is bij mensen zoiets ook mogelijk of bedenk ik nu weer iets onmogelijks? Of waren dat die spuiten al die ze er toen gelijk in gezet hebben? Want dan heeft het niet of niet genoeg geholpen?

    #385

    Dat is een vraag die ik zo helaas niet kan beantwoorden. Ik weet niet wat ze gebruikt hebben

    #386

    Bij mij waren het geloof ik gewoon van die corticosteroïde injecties. Paard zou ik niet weten, dat is ook 13 jaar geleden inmiddels

    #387

    van die injecties gaan ze in ieder geval niet weg.

    #388

    Ok, dat was toen omdat die enkel zo dik was. Dat was de eerste keer trouwens ook al voor de MRI aan. De 2e spuit was erna omdat het nog steeds dik was.

    #389

    Dan zouden ze er operatief uit gehaald moeten worden? Want als ze vanzelf weg zouden moeten, zou dat na 5 maanden toch al wel te zien moeten zijn, zou je denken toch?

    #390

    Als ze echt problemen zouden veroorzaken, zouden ze verwijderd kunnen worden

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief