Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #361

    Dat wordt een slapeloze nacht van de zenuwen?

    #362

    je hebt pilletjes ??

    #363

    Hahaha, dat worden dan héél véél pilletjes!!! Zit ik knetter stoned daar morgen??

    #364

    We zijn weer thuis! En ik geloof dat ik toch wel een beetje blij mag zijn deze keer! Want Dennis had gelijk gister, zelf bijna 1 cm deze keer!!! Orthopeed zei dat het er beter uit zag dan hij eigenlijk verwacht had na " pas " 5 maanden en dat hij nu toch met gematigd optimisme naar het verdere herstel kijkt. Hij zei er wel bij dat de enkel nog steeds zwaar in de kreukels ligt en dat het eind nog lang niet in zicht is. Maar dat had ik ook niet verwacht? Op de MRI kon hij zien dat de buitenste bandjes iets minder op spanning staan en dat daar  nu beginnend herstel is. Wel zijn ze te lang doordat ze zolang op spanning gestaan hebben en de vraag is in hoeverre zich dat herstellen gaat. Aan de binnenkant van de enkel zit de meeste ellende door die botkneuzing en het vocht/bloed wat daardoor ontstaan was. Die kneuzing heeft heeft heel veel tijd en vooral heel veel rust nodig en kan en wil hij ook niet aan komen op dit moment. Aan de binnenkant zit ook nog wat kraakbeen schade, bij de banden en die pees daar. Maar ook daar doet hij eerst niks aan, die botkneuzing wil hij op geen enkele manier irritatie geven door aan de enkel te komen.  Eerst kijken hoe dat verder herstelt voor hij aan de andere mankementen kan gaan sleutelen.Hij zei dat het in elk geval nog wel meer dan een jaar kan duren voor ik die voet weer normaal belasten kan en dat de pijn nog wel langer kan aanhouden. Voor nu eerst nog weer in elk geval 4 maanden absolute rust. Hij zei dat de zwelling nu het herstel is begonnen, ook per maand of  in elk geval 5 à 6 weken moet blijven afnemen. Maar dat het normaal is dat dat proces af en toe even stagneert en deze enkel altijd dikker zal blijven. Maar voor nu viel het hem niet tegen in elk geval....

    En daar ben ik blij mee! ??

    #365

    ??

    #366

    Oh ja, en over mn knie zei hij dat tegen de tijd ik weer op dat been mag staan, die het wel weer doet?

    #367

    Hopen dat hij gelijk heeft

    #368

    Dat hoop ik ook, maar daar mag ik vanuit gaan toch? Hij zei dat als dat de toen de enige blessure was geweest, de binnen menismeniscus gehecht was. Maar dat hij er nu vanuit gaat dat het verder vanzelf genezen zal ( of is ).

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #369

    Dat is voor mij moeilijk te beoordelen

    #370

    Ik vertrouw er maar op..... voor de enkel komt nog een keer weer een MRI,  ik kan vragen of de knie dan ook toch nog een keer mee bekeken kan worden. Maar dat duurt nog een hele tijd voor dat zo ver is. En last heb ik er eigenlijk al lang niet meer van

    #371

    Zou je dan denken dat het toch niet goed zou zijn?

    #372

    Ik heb geen idee...

    #373

    Weet je ook toevallig hoelang het ongeveer duurt voordat dat geneest zonder dat er wat aan gedaan wordt? Behalve rust dan?

    #374

    Dat is een vraag die ik zo helaas ook niet kan beantwoorden. Dat hangt van de aard van trauma af, de ontstane schade en het herstelvermogen van de patient.

    #375

    Ok, dan vertrouw ik maar op wat de orthopeed zegt. Toen bij de eerste MRI is er wel naar gekeken en was er een scheurtje te zien die aan het helen was.

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief