Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #16

    Geen trombose spuitjes in ieder geval!
    Je moet je niet laten afschepen! Geef maar rustig eens tegengas bij de huisarts en zeg dat je er klaar mee bent en naar de orthopeed wilt.

    #17

    Ik denk dat ik misschien mn vriend toch zn gang moet laten gaan, mocht je hier morgen een huisarts tegen komen die over balie getrokken is, weet je hoe dat komt? Zelf maak ik me niet zo'n zorgen over trombose hoor, de vraag was om mijn vriend gerust te stellen, zit er echt niet op te wachten!Mag ik vragen waarom het niet goed zou zijn?

    #18

    Het zijn bloedverdunnende middelen. Die kun je niet zomaar gebruiken. En al helemaal niet als die voor iemand anders zijn voorgeschreven. Het zijn onschuldige middelen.

    #19

    We hebben het niet zelf hoor! Het zou een vraag zijn om mee naar de ha te nemen. Ik zou nooit zomaar medicijnen nemen en zeker niet van iemand anders, gebruik het liefst zo min mogelijk " rotzooi " .  Vandaar eerder ook mijn vraag over een alternatief voor ibuprofen.

     

    #20

    AHA dat had ik dan dus verkeerd begrepen...

    #21

    Haha, ja! Mn vriend heeft ze toen keurig op voorschrift zelf opgebruikt. Hij kwam gister met die vraag, omdat ik normaal altijd bezig ben en nu niet meer beweeg dan van de bank naar het toilet en terug en dat bleef hem niet lekker zitten, vandaar dat ik het jou voorlegde. Had je het wel geadviseerd, zou ik het de ha morgen vragen. Ik hoop dat het morgen bij de ha een beetje een goed gesprek wordt, wordt vervolgd.....

    #22

    Gesprek bij de ha:

    Ze begon met : je moet goed begrijpen dat ik niet elke verzwikte enkel doorstuur, 9 van de 10 keer gaat het gewoon vanzelf over! Dus laten we eerst maar eens kijken of het wel nodig zou zijn. Ze haalt het verband eraf, kijkt naar mijn enkel en zegt: dat is een hele flinke zwelling, ik stuur je nu door naar de SEH en dan kijken ze daar wel wat er verder eventueel gedaan moet worden. Ze deed er zelfs nog een nieuw drukverband om, ze zal wel een goede indruk willen maken in het ziekenhuis? Nu dus wachten op een arts daar.....

     

     

    #23

    Foto's gemaakt, door al het vocht niet helemaal goed te beoordelen, maar ze gaan er vanuit dat er geen breuk zit. Daarna een aantal zeer pijnlijke testjes om de banden te beoordelen. In overleg met een orthopeed is er een scan gemaakt. Orthopeed is pas later vanmiddag persoonlijk beschikbaar, maar volgens de seh arts zijn er geen banden volledig afgescheurt. Wel zijn alle bandjes beschadigd, zowel binnen als buiten. De pijnscheuten aan de binnenkant zijn waarschijnlijk een zware botkneuzing zegt hij. De hele enkel is geïrriteerd en alle beschadigde weefsel staat enorm op spanning doordat er heel veel vocht in zit. Als de orthopeed tijd heeft, komt hij beoordelen wat de beste behandeling zal zijn. De andere arts zegt dat in elk geval eerst de zwelling weg moet, zodat het hele gewricht tot rust kan komen voor het kan genezen. Hij had het over waarschijnlijk eerst een injectie met ontstekingsremmers erin, wat stel ik me daar bij voor???? Want ik ben niet zo'n liefhebber van spuiten.... En daarbij doet mijn enkel na al het draaien en bewegen nu weer zo vreselijk zeer dat ik er helemaal niet aan moet denken!

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #24

    Ik zei scan,maar ik bedoel echo. Een mri was op dit moment geen plek voor vrij. Daar komt later een afspraak voor

    #25

    Gewoon injecties in je enkel met ontstekingsremmers

    #26

    Ze hebben het vanmiddag gelijk nog gedaan, nu 3 week drukverband en mn voet omhoog en terugkomen

    #27

    Beterschap zou ik dan zeggen

    #28

    Dank je wel en ook dank je wel voor advies! Want als ik er mee door was proberen te lopen, had ik het nog erger gemaakt, daar waren ze wel heel duidelijk over.

    #29

    Je huisarts had je me de voorgeschiedenis van de enkel veel eerder door moeten sturen. Maar goed. Nou is er goed naar gekeken. En nou dan maar herstellen

    #30

    Dat zeiden ze in het zh idd ook. Het had gelijk in het gips of tape gemoeten omdat de banden al niet zo best zijn. Nu kunnen ze de daadwerkelijke schade pas na die 3 weken rust bekijken en zal het herstel ook langer duren.

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief