Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #1906

    @Luuk
    Houdt het in de gaten ! Een lekker ijsje is niet te versmaden
    Goed dat ze niet zo goed uit voeten kan ???

    #1907

    Laat ik nou dan toch net gek op Italiaans schepijs zijn!? Maar ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik het afgeslagen heb!

    Want aan allerlei complicaties heb ik echt geen behoefte......

    Zal Luuk straks zowel die jongen zijn reactie als die van jou laten lezen. En vragen of we nog even een rondje gaan wandelen, krijg ik onderweg  vast een lekker ijsje van hem?

     

    #1908

    ??

    #1909

    Gelukkig is Luuk niet zo snel jaloers! En hij weet ook dat ik hem nooit in zal ruilen,zelfs niet voor de ijsco man??

    #1910

    Luuk wil je graag even bedanken voor de waarschuwing!

    Hij gaat zorgen dat naast de chocola voorraad ook de vriezer goed gevuld blijft! Zo hoopt hij mijn favorietste vriendje te blijven?

    Dus namens mij ook bedankt!????

    #1911

    Vandaag even weer serieus ?

    Net heb ik een hele tijd aan de telefoon gezeten met een oud collega van Dennis die nu in het buitenland woont en werkt. In het begin dat ik bij Dennis kwam met mijn rug, sprak ik hem regelmatig, tot hij dus verhuisde. Daarna verwaterde het contact,alleen via Dennis nog af en toe over en weer de groetjes. Tot Dennis hem gister een keer weer wat uitgebreider had gesproken en hij over mijn enkel verteld had. Daar hebben ze dus even over gebrainstormd samen.

    En net belde hij mij dus. Hij vroeg of ik al ideeën had wat ze straks eventueel gaan doen en wat ik daar van vond. Het enige wat ik weet, is dat zowel de orthopeed als Dennis, huiverig zijn voor een eventuele operatie.  En daar was hij het ook mee eens. Ook hij kent mijn dossier van mijn rug en de na weeën daarvan.

    Nu zei hij dus dat zijn idee zou zijn om als de botkneuzing zover genezen is dat belasting mogelijk is eerst weer met een stevige tape of brace, weer te gaan belasten. En dan bedoelde hij puur er op staan en lopen. En daarna in de zaal verder oefeningen om eerst weer sterker te worden,niet alleen mn enkel,maar mn hele lichaam. Hij zou als die enkel dat aan kan en het verantwoord is, het liefst een operatie in ieder geval nog minstens een jaar uitstellen, ook al zou dat betekenen dat ik wel nog deels met krukken zou moeten lopen. Omdat ik anders straks helemaal geen spierkracht over houd als ik na een operatie nóg een jaar niks mag doen en dan van nog veel verder weg moet gaan revalideren . Als ik eerst wel weer mn been kan belasten,al is het maar voor een x percentage, zou hij dat al positief vinden. En Dennis staat hier eigenlijk ook wel zo in, omdat die een operatie in mijngeval ook wat tricky vindt. Ze hadden het er uitgebreid over gehad en ze kennen mij ook beide en weten hoe ik te sturen en te begeleiden  ben,om het zo maar te zeggen.

    Nu heb ik hem ook over jou rol van het afgelopen jaar verteld en dat ik jou mening ook op prijs stel? Dus de vraag is, hoe denk jij over dit verhaal?

    De orthopeed heeft natuurlijk ook nog wat te zeggen, maar voor mij telt jullie mening ook best zwaar. En dit zijn zeker geen overmoedige, losgeslagen fysio's, maar jongens waar ik beide blind op vertrouw......

    #1912

    Ik zie een operatie voorlopig ook niet zitten hoor. Ik kan me dus helemaal in de mening van de boys vinden. Als een operatie überhaupt al een optie is, want dat zal eerst nog moeten blijken. Op het moment is dat allemaal koffiedik kijken. Je enkel en je been zal eerst moeten herstellen en dan kun je voorzichtig met belasten beginnen. Aan de hand daarvan zal dan bekeken moeten worden hoe het met banden en pezen gesteld is en of opereren ook wel zinvol is. Dat is het namelijk niet altijd. En dat hoeft dan niet meteen te betekenen dat het hopeloos is. Maar soms is de remedie erger dan de kwaal.
    Je enkel zal nooit meer 100% worden. Maar dat begrijp je zelf ook wel. Alles zal afhangen van de restkwaliteit van bewegen en belastbaarheid. Dat is dan de basis van waaruit je verder gaat , om te kijken hoe en waarmee de kwaliteit en de belastbaarheid verbeterd kan worden tot een voor jou acceptabel niveau. Dit is hoe ik er tegenaan kijk. En jij bepaald daarbij wat voor jou een acceptabel niveau is.

    #1913

    Ik ben blij dat jij dat ook zegt! Hoef ik niet te twijfelen tussen wat jullie zeggen?

    Want eerlijk gezegd vind ik een eventuele operatie een eng idee. Omdat hoe hard ik ook ga trainen,mijn linkerbeen vanuit mijn rug nooit 100% controle heeft......En dat weet Dennis,omdat we daar al 5 jaar mee bezig zijn.

    Eén van Dennis zijn huidige collega's had het laatst over de hele enkel vastzetten, zij heeft op dit moment een patiënt die dat heeft laten doen. Maar dat lijkt me helemaal niks. En van mensen die ook paardrijden hoor ik daar helemaal geen goede dingen over.

    Ik zou idd het liefst gewoon eerst kijken hoever ik kom. Maar eerst nog maar even die 4 maand bank arrest uitzetten?

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #1914

    Als je maandag rond de 26 zou komen, hoeft het misschien niet helemaal 4 mqanden te duren, ALS het zo doorgaat

    #1915

    Zo wordt het meten toch weer spannend.......

    Ik zou al blij zijn als ik op enig moment weer gewoon wat meer rond mag lopen. Al zou het zonder mn voet te belasten zijn. Maar ik reken nergens op hoor, valt het alleen maar mee als dat eerder mag.

    Die oud collega van Dennis zei dat de aller eerste stap waarschijnlijk is dat Dennis mijn enkel mag gaan bewegen.,denk jij dat ook?

    #1916

    De eerste tijd zullen waarschijnlijk inderdaad statische bewegingen door Dennis zijn. Iedere vorm van druk op het gewricht moet dan nog even vermeden worden. Het hele zaakje moet eerst weer eens op gang gebracht worden

    #1917

    Ik wacht maar rustig af.

    Heb nog geen bericht wanneer de mri is die tussendoor zou komen. Maar denk dat ze nog even afwachten of ik niet aan de bel trek dat er bijzonderheden zijn. En anders bel ik er achteraan

    #1918

    Lijkt me een goed idee

    #1919

    Afwachten of er achteraan gaan? ?

    #1920

    Eerst even afwachten ennalsmdie niet komt, dan er achteraan gaan

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief