Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #151

    ?

    #152

    Nou het is al geregeld hoor! Volgende week word ik met de hondjes samen uitgelaten??

    Dinsdag moet ook de tape weer opnieuw, weet jij toevallig nog iets om het dunner te krijgen voor het opnieuw intapen? Ik bedoel, koelen of masseren ofzo? Als dat niet te pijnlijk is tenminste.....

    #153

    Kijk, nou wordt je nog rondgereden ook....

    Daar kun je op dit moment nog niets aan doen.

    #154

    Haha, ja mn vriend vindt het nu al helemaal geweldig, hij had niet verwacht dat ik er aan toe zou geven!

    Jammer....... geduld is niet mijn sterkste punt?

     

    #155

    Vanmiddag heeft Dennis de tape weer opnieuw gedaan, in het kader van meten is weten heeft hij mn beide enkels even gemeten. De goeie, rechter is net 21 cm rond de enkelknobbels gemeten, de linker is nu 29,5 cm ???  ( en hij is nog dikker geweest! ). Normaal is links altijd ietsje dikker, maar dit is wel erg veel...... over 2 week weer en hopelijk is hij dan ietsje dunner. Het was 27 augustus dat het gebeurd is......

    #156

    Ik gebruikte voor hardnekkige zwellingen een speciale zalf ( eigen samenstelling). Dat om de zwelling sneller te doen afnemen. Maar dat is bij jou een probleem. Je mag de voet/enkel absoluut niet belasten. En met die zalf zou je minimaal 24 uur een zalfverband moeten dragen. Dat geeft dan te veel ruimte voor beweging.

    #157

    Dan blijf ik hopen dat hij de volgende keer dunner is geworden...... in het zh hadden ze gezegd dat ik contact op moest nemen als het dikker werd of meer pijn ging doen ipv minder of als mijn voet ging tintelen of anders raar gaat aanvoelen. Dat is allemaal niet het geval, dus zal het er nog wel bij horen denk ik. Maar echt goed lijkt het me niet

    #158

    Zou vaker opnieuw tapen ook kunnen helpen? Bv elke week ipv na 2 week? Zodat het nog strakker blijft zitten? Niet dat er beweging in zit, (ik kan mijn voet niet bewegen, heb de behoefte ook niet het te proberen ) althans niet voor mijn gevoel, maar misschien blijft er dan meer druk op de zwelling?

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #159

    dat is niet zinvol

    #160

    Ok, helaas dan maar weer.....

    Probeer toch steeds weer wat te bedenken wat wel zou kunnen helpen

    #161

     

    Even weer klagen hoor?

    Gister bericht dat de volgende MRI 28 januari is. En dat, mocht ik vragen hebben, de orthopeed volgende week nog aanwezig is en dan ruim een maand afwezig is. Dat had hij ook al gezegd. Ik had toch maar even gebeld, dat het nog zo dik blijft en vooral snachts nog steeds zo veel pijn doet dat ik nog steeds erg slecht slaap. Vandaag belde hij terug en zei dat het wel 9 maanden kan duren voor het echt beter wordt????  Pffffffff, het is wel wat hoor...... En dat is als er geen complicaties zijn. En daar heeft Google natuurlijk weer de meest enge verhalen over die ik beter niet had kunnen lezen?

     

     

    #162

    Dr. Google is een slechte adviseur...

    #163

    Ik weet het.....maar op 1 of andere manier hoop ik toch aldoor ergens een positief verhaal te vinden. Net zo als ik hier op het forum kijk in de hoop dat er iemand reageert of post met een ervaring die ineens veel beter en sneller vooruit ging dan voorspeld was door de artsen. Niet realistisch, ik weet het, maar toch blijf ik kijken....

    #164

    Hi John,

    Ik snap uiteraard dat elk geval verschillend is, maar heb jij meegemaakt dat dit soort blessures uiteindelijk toch gewoon wel goed komen? Dan even een eventuele operatie aan de banden buiten beschouwing gelaten, ik bedoel die botkneuzing. Ik wil niet steeds er mee bezig zijn, maar zolang ik nergens iets positiefs vinden kan, krijg ik steeds meer de zenuwen. Al was het maar 1 positief verhaal, dat zou al helpen......word er nu een beetje depressief en verdrietig van eigenlijk, want het lijkt elke keer alleen maar langer te gaan duren?

    #165

    Herstellen zal dat best. Alleen het zal dus lange tijd gaan duren

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief