Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #136

    Dat maakt wel verschil

    #137

    Heb net Dennis gevraagd, die zegt dat het volgens hem die middelste was wat er gezegd is

    #138

    En dan speelt er natuurlijk nog mee hoe ernstig de kneuzing is...
    Herstel van weken gaat het in ieder geval niet worden

    #139

    Ben nou ruim 2 maand verder idd, dus daar hoop ik al niet meer op.....hoop alleen wel dat het beter gaat worden. En dan komt dat verhaal met wel of niet die enkelbanden opereren nog. Ik vrees dat je nog niet van me af bent hier?

    #140

    Helaas niet..( voor jou) want als dat wel zo was, zou het een stuk beter met je gaan.

    #141

    Hahaha, ik ga morgen wel een dagje series kijken en kruiswoordpuzzels maken ipv op internet rondzoeken naar allerlei enge dingen, heb je even geen last van mij?

    #142

    Voor ik mij met Dr. House ga bezighouden, sprak ik Dennis net nog even. Hij heeft even in mijn dossier gekeken en geprobeerd in Jip en Janneke taal uit te leggen wat er stond. Zo herhaal ik het ook maar. De orthopeed had het over een gecompliceerde botkneuzing. Daarmee bedoelt hij dat er meerdere problemen zijn. Beide botten in de enkel zijn zwaar gekneusd, zoals jij volgens mij bij de tweede optie beschrijft, dat er vocht/bloed in zit. Wat het nog wat lastiger maakt, is dat er vocht zit in het vlies wat de botten verbindt ( hoop dat ik dit goed herhaal ) waardoor de enkelvork uit elkaar gedrukt wordt en er dus constant druk op de gescheurde banden staat. Die daardoor dus niet weer in op de goede lengte komen. Kraakbeen letsel klopte ook, ook aan de binnenkant waar pees zit die de voet omhoog trekt,bij de aanhechting. Deze is bij mij al verzwakt door die hernia destijds. Maar die spuiten zouden daar in eerste instantie misschien bij geholpen kunnen hebben, moet blijken uit de volgende mri. En er is dus schade aan alle enkelbanden ( ingescheurd/heel erg uitgerekt). Volgens mij is dit ongeveer het hele verhaal, ik hoop dat ik het goed naverteld heb.....

    Dennis zegt dat vooral vocht in de enkelvork een probleem is, dat zolang dat er zit, ze sowieso niet opereren, omdat de banden dan ook na de operatie nog te lang blijven omdat de beide botten te ver uitelkaar staan. En dat hij verwacht dat na deze 3 maanden huisarrest het er nog wel niet op zal zitten? Hij heeft in de praktijk nog niet zo'n probleemgeval meegemaakt,jij wel?

    En zo heb ik alweer een heel verhaal....?

     

    #143

    Als de situatie in de enkel nog niet veel is veranderd, zul er rekening mee moeten houden dat er nog wel 2 maandjes aan moet gaan plakken. Helaas.

    Ik heb een keer een vergelijkbaar geval gehad. Maar dan is dan wel al ruim 20 jaar geleden. Toen waren de behandelingsmogelijkheden nog niet zo ver gevorderd als vandaag de dag. Ik ben nog eens in mijn archief gedoken, maar kan zo niet meer achterhalen hoe ernstig precies de kneuzing was.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #144

    Daar ga ik zelf inmiddels ook al van uit, en Dennis zegt het ook. Ook omdat de orthopeed al gezegd heeft het eerste half jaar sowieso niet te willen opereren omdat hij wil dat het gewricht eerst helemaal rustig moet zijn. Alleen hoopte ik eerst nog dat ik straks na die volgende mri in elk geval weer wat mobieler zou zijn, ookal zou dat met krukken zijn. Want zo is de wereld erg klein..... maar Dennis zegt nu al dat het dan waarschijnlijk nog steeds zo veel mogelijk rust blijft. Om wat jij ook zegt, er nog zo weinig verbeterd is in deze 2 maand.

    #145

    Een rolstoel met beensteun zou wellicht een mogelijkheid kunnen zijn om iets meer buiten te kunnen

    #146

    Ja dat zei mn schoonmoeder ookal, alleen voelt dat gelijk zo gehandicapt?

    #147

    Nou ja......eigenlijk ben je nou ook gehandicapt...
    Je moet je daar niets van aantrekken. Zo kun je wel naar buiten

    #148

    Nou ja, je hebt wel gelijk eigenlijk, misschien moet ik er toch maar over denken

    #149

    Ik raad je aan om het te doen. Je zult nog een tijdje met je beentje hoog moeten zitten...

    #150

    Schoonmama mag het regelen?

    En weer bedankt voor je tijd! Het is fijn om met iemand te praten die er wat verder af staat, en toch goed weet waar hij over praat, dat zegt Dennis ook!? En vragen heb ik aldoor genoeg zoals je merkt?

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief