Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #1

    Gister heb ik hier op het forum advies gevraagd ( en gegekregen ) over mijn enkel, nadat ik die een aantal keer achter elkaar flink verzwikt heb en na de laatste keer er nu haast niet meer op kan staan. De huisarts neemt het niet heel serieus, gewoon blijven lopen, gaat vanzelf over was aan de telefoon het eerste advies. Gister heb ik toch aangedrongen op een verwijzing naar een orthopeed of sportarts. Maandag mag ik bij de ha langskomen om het daar over te hebben. Ze zei aan de telefoon al dat een doorverwijzing waarschijnlijk zeker 6 tot 8 week duurt voor ik terecht kan ( daarom heeft het in haar ogen ook geen zin, dan zou het al lang over zijn ). Nu is mijn vraag of er in het alternatieve circuit misschien dingen zijn waarmee ik het herstel kan helpen en de pijn kan verminderen tot ik in het ziekenhuis terecht kan en meer weet wat er precies aan de hand is?
    Ik heb van dezelfde enkel al een aantal keer eerder de banden zwaar verrekt en een keer gescheurd, dus veel kan hij niet meer hebben. Tevens ben ik op dit moment nog herstellende van een knieblessure, opgelopen toen ik 5 week gelden mij verstapte en door mn enkel ging.....dus eigenlijk ben ik het op de bank zitten met mn voet omhoog wel een beetje zat inmiddels?
    Alle tips zijn wekom!!!!

    #2

    Ik denk eerlijk gezegd dat je beter niks kunt doen. Je enkel is al zwaar belast door eerdere trauma's.
    Daarnaast is het zo, dat de huisarts een spoedverwijzing kan uitschrijven. Je moet gewoon aandringen en een hartig woordje met je huisarts spreken. Gezien het verleden zal die enkel niet zomaar herstellen. Je zou aan de fysio kunnen vragen de enkel te tapen, zodat de banden en het gewricht wat ontzien worden

    #3

    Dank je wel, ik zal idd aandringen zo snel mogelijk doorverwezen te worden! Mijn eigen fysio is nog 2,5 week op vakantie, maar ik denk dat het nu ook nog véél te dik is om te tapen, ik heb er een drukverband om in de hoop dat het zo wat afzakt. Zijn er eventueel inwendige middelen die het weefsel herstel zouden kunnen helpen? En eventueel een alternatief voor de paracetamol en ibuprofen, dat gebruik ik liever niet aldoor, maar op dit moment is het anders echt niet te doen.

    #4

    Ik zou geen middelen gebruiken. Tegen de pijn zul je toch een pijnstiller moeten nemen. Je zou de dokter om diclofenac kunnen vragen. Die werkt bij dit soort blessures beter dan ibuprofen

    #5

    Diclofenac wordt ik erg beroerd van, ik heb voor mijn rug wel Naproxen gehad, daar kan ik wel tegen, zou dat werken?

    #6

    Je kunt het poberen

    #7

    Op dit moment heb ik het niet in huis, voor de nacht dan toch maar een ibuprofen, dan kijk ik morgen hoe het dan voelt. Zolang mn voet hoog en stil ligt is het te doen op dit moment

    #8

    Je kunt de brufen samen met de paracetamol nemen. Dan werkt het beter en langer
    Hoeveel brufen gebruik je per keer?

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Vanmorgen heb een 600 tablet genomen, na het opstaan, klaarmaken enz voelde mijn enkel of hij van binnenuit explodeerde. De hele dag heb ik met mn voet omhoog gezeten, nu is het afgezakt naar een constante kloppende pijn, alleen als ik mijn voet beweeg gaan er scheuten doorheen.  Net heb ik weer een 600 tablet genomen voor de nacht

    #10

    En hoeveel paracetamol heb je gehad?

    #11

    Gister heb ik het met paracetamol geprobeerd, vandaag alleen ibuprofen

    #12

    Neem dan nog een paracetamol van 500 mg.
    Je mag brufen 600 combineren met max 1000 mg paracetamol als de pijn heel erg is.
    Wel opletten:
    De maximale dagdosering brufen is 1800 mg. en paracetamol 3000 mg.

    #13

    Dank je wel voor het advies, ik neem er nog een paracetamol bij en hoop dat het morgen wat beter voelt. De pijn aan de buitenkant van mn enkel ken ik, normaal zakt die na een week ofzo af. Het ergste zijn die scheuten, die komen aan de binnenkant, bij de enkelknobbel en schieten de hele enkel door. Die zijn eigenlijk nieuw voor mij en mogen wat mij betreft snel ophouden!

    #14

    Dank je wel voor je reactie, met mijn rug loop ik al jaren bij de fysio.  Na een hernia een aantal jaar geleden zit er regelmatig van alles vast of staat niet goed. Maar daar valt goed mee te leven , mede dankzij mijn fysio. De problemen met mijn enkel zijn als tiener al begonnen, gewoon doorlopen en sporten met verrekte banden enzo, daardoor is die enkel altijd zwakker gebleven. Toen ik die hernia had, heeft mijn linkerbeen een tijd niet goed gewerkt en verstapte/struikelde ik regelmatig. Heb toen een paar maand alleen met krukken kunnen lopen. Been heeft zich op wat dove plekjes na weer hersteld, maar die enkel kan nu helemaal niks meer hebben. Na dat ik er afgelopen dinsdag doorheen gegaan ben, is de pijn dusdanig dat het op dit moment niet uit te houden is zonder pijnstillers,hoe slecht die ook zijn

    #15

    Hoi John, ik heb nog even een vraagje, mijn vriend kwam daar gisteravond mee. Hij vroeg of ik niet van die trombose spuitjes zou moeten gebruiken,omdat  ik nu zo weinig beweeg. Ik had hier niet over nadacht, maar hij moest dat idd na een operatie toen hij volledig rust moest houden en ik de eerste 2 week na de hernia operatie ook, daarna mocht ik weer meer lopen en hoefde het niet meer. En heb je eventueel nog tips voor morgen bij huisarts, mocht ze toch proberen me af te schepen? Want wat mn vriend voorstelde zullen we maar niet doen?

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief