Pijn aan zijkant van de borst

hoi, ik heb al een hele tijd last van de zijkant van mijn borst.(Zeg maar net onder de oksel)als ik er op druk doet het pijn.
    ik vind dit echt heel eng en ik hoop niet dat dit kanker kan zijn of zo.ik durf niet naar de dokter dus misschien kunnen jullie mij helpen?ik heb het alleen aan de linkerkant van de borst. het is ook niet altijd maar zo af en toe....Dankjewel alvast!

Reactie

Hoi Meisje

Ik ben een vrouw van 49 jr heb exact dezelfde klachten dan jij, het trekt helemaal van mijn oksel naar mijn arm. Het kan ook een ontsteking zijn of mastopathie.
    Als je daar over leest zul je er ook veel van herkennen. Ik zelf zit er nu ook tegen aan te hikken, dat ik toch maar weer naar de dokter moet met deze klachten. Want het is toch wel je kop in het zand steken he, als je er mee blijft lopen en het straks wel te laat is.(in het ergste geval)
    Maar net als jij vind ik het doodeng, ik hoop iedere keer maar dat het een op een dag vanzelf over is. Maar als ik het zo voel ben ik toch bang van niet.
    heel veel sterkte hoor!

Reactie

hallo,

Ik heb een verzachte mededeling het is geen borstkanker wand kanker doet niet zeer.
    Ik heb zelf cup D en ook last van steken aan de zijklant en voel dan dat klieren opgezet zijn dat voel je zelf ook als je nakijkt maar het is natuurlijk nooit weg om even naar de dokter te gaan voor een memogram.

Reactie

Mijn tante had ook pijn aan de zijkant van de borst. Bij haar kon het niet aan de klieren liggen want die zijn ooit al verwijderd. Toch maar op controle in het ziekenhuis. Bleek ze toch een hele kleine tumor te hebben, dus ondanks dat het eng is, altijd laten checken. Een tumor gaat pijn doen wanneer hij doorbreekt.

Reactie

Hoi,

Ik heb sinds een tijdje ook steken in mijn oksel en mijn borst, alleen aan de rechterkant. Het doet af en toe pijn. Niet altijd. En ik ben ook benieuwd wat dit kan zijn...

Reactie

Hai, ik had dit een poosje door het dragen van een verkeerde BH, een beugel BH. Draag jij die ook?

Groetjes

Reactie

hallo dames.ik heb er ook last van en heb een mammogram laten maken en echo van de borst.het blijken cisten te zijn.dat zijn gezwelletjes met vocht en is niet gevaarlijk alleen erg pijnlijk.er kan weinig aan gedaan worden en een vrouw krijgt het als ze zwanger is of in de overgang.zo legde de arts het mij uit.

Reactie

ja ik heb dit ook aan mijn rechterbost.
    Net op de plaats waar de beugel van mijn BH stopt.
    Het is ook de periode van mijn menstruatie en heb er al een paar dagen last van.
    Blijkt ook deze borst iets groter is dan mijn linker.
    Zou het kunnen een samenloop van omstandigheden zijn: menstruatie, borsten die gegroeid zijn, verkeerde of te kleine BH?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

@Kat, ja hoor, dat kan best.

Reactie

heb er no altijd last van en al 4 dagen herbegonnen met pil nemen. dus denk niet dat het hormonen zijn. en aan de bh zal het ook niet liggen want draag al een week geen beugel bh meer. hoer meer ik er over nadenk en aan voel hoe meer ik schrik krijg vr kanker. misschien zijn het ook gezwelletjes met vocht, voel toch pijn en lichte verdikking thv een rib als ik duuw. dus best maar is langs de dokter als ik vrijdag terugkeer van vakantie.

Reactie

Ontstekinkjes of mastopathie?

Reactie

Ik heb sinds een week ook zo een pijn aan de linker kant van de linker borst er zit geen gezwel of iets geks in maar volgens de arts een ontsteking maar hoe kom je van de pijn af

Reactie

@Marjo,
    Heb je geen antibiotica en een pijnstiller gekregen dan?

Reactie

ik sukkel al een jaar of 2 met hetzelfde probleem. In het begin vond ik het ook eng, beide borsten laten controleren, maar er bleek niets aan de hand.
    Volgens mijn gynaecoloog wordt het probleem veroorzaakt door een "ophoping" van oestrogeen in mijn lichaam. Bepaalde voedingssupplementen helpen om de afbraak van oestrogeen te stimuleren. Ik neem Aomix (met Vitamine E en essentiële vetzuren). De eerste keer heeft het wel een paar maand geduurd om de pijn en verharding weg te krijgen, maar nu is het altijd snel beter als ik een paar weken de supplementen neem!

Reactie

ik ben 12 en heb ook pijn aan linker borst rechter ook
    maar niet zo heel erg. ik heb van die bhs met hele harde ruwe randen dus die ga ik even vervange 😀

Reactie
Reageer op: Pijn aan zijkant van de borst
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief