Branderig plekje borst

Online ZorgZus
  • #1

    Hallo,

    Zo'n 3 maanden geleden kreeg ik ineens een licht branderig gevoel aan een klein deel van mijn linker borst. Het gevoel is niet heftig (zou het een 2 of 3geven op schaal van 10), maar ik maakte me wel veel zorgen.
    Naar huisarts gegaan en die vond niets zorgwekkends. Wel het advies om na een aanval weken weer terug te komen ter vergelijking.

    Een paar dagen daarna ging het gevoel ineens weg en ik heb daarna vrijwel geen last meer ervan gehad.
    Tot nu. Ik heb weer last van hetzelfde. Op de plek die gek voelt, lijkt er ook een redelijk los zittend stukje te zitten. Maar ik heb er nooit eerder aan gevoeld dus het kan dat dat er altijd al zat. Aan mijn borst zelf is niets te zien. Wel is het voor mijn gevoel dat de borst "aanwezig" voelt, kan het niet goed omschrijven.
    Het lijkt 3 maanden geleden en nu wel rond mijn eisprong te liggen.
    Ik kan pas volgende week terecht bij de huisarts maar maak me enorme zorgen.

    Hebben jullie hier ervaring mee? Wat kan dit zíjn?

    Ik ben een vrouw van 27.

    Bedankt alvast.

    #2

    Het zou door eisprong veroorzaakt kunnen worden. Hormonen dus.

    #3

    Bedankt voor de reactie, dat stelt me al iets gerust.

    Kunnen de klachten dan ook dagen/een week duren? Een eisprong duurt veel korter dan dat.

    En zou het ook kunnen dat mijn borst en tepel aan diezelfde kant wat jeuken?

    #4

    Het kan zo zijn dat de klachten aanhouden tot aan de menstruatie

Het onderwerp ‘Branderig plekje borst’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief