Dringende vraag…

  • #1

    Ik ben vorige week vrijdag mijn pil vergeten. Zaterdag 2 pillen genomen. Deze vrijdag ook mijn pil vergeten dus zaterdag weer 2 pillen genomen.

    Nu heb ik gisterenavond seks gehad en is het condoom gescheurd, niet in mij klaargekomen want kwamen er op tijd achter.

    Dit is verdomme al de 2e keer dat een condoom scheurt binnen een maand zonder dat we er iets raars mee doen. Ik durf helemaal niet meer als ik weet dat ik een pil vergeten ben om seks te hebben.

     

    wat moet ik nu doen? Ben ik nog beschermd of moet ik weer een map halen.

    #2

    Ik zit in week 3 trouwens, ik slik mijn pil altijd door. Dus heb geen stopweken.

    #3

    Als je de pil doorslikt is dat sowieso geen probleem. Je bent en blijft gewoon beschermd.

    Als een condoom scheurt, dan is de maat niet goed of hij is verkeerd gebruikt

    #4

    dankje John

    Ook dat ik dus maar 6 dagen hem volledig geslikt heb ipv 7 dagen?? Ik ben heel huiverig. Zal ik een map nemen voor de zekerheid? Iedereen zegt namelijk wat anders

    we gebruiken al extra large omdat normale condooms niet passen.. dit is heel vervelend.

    #5

    Je moet vooral geen MAP nemen. Als je de pil doorslikt is het geen probleem als je een keer een pil vergeet en die dan later inneemt.

    Even heel goed naar de gebruiksaanwijzing kijken hoe de condoom gebruikt moet worden

    #6

    Ik lees overal wat anders...

    anderen zeggen juist wel en dat je dan niet meer beschermd bent omdat het 2 pillen zijn binnen een week. Ik was echt meer dan 12 uur te laat. En dat je dan week 3 aan moet houden. Daar lees ik ook gewoon dat je met 2 pillen oid vergeten gewoon een strip nogmaals door moet slikken en dat je dan nog beschermd bent.

    Ik heb de gebruiksaanwijzing bekeken, alleen we doen niks verkeerd. Geen scherpe nagels oid en rollen hem voorzichtig af. Dan ben je een tijdje bezig en is hij opeens gescheurd. Het is ook gewoon durex merk, het zal toch niet dat die xl condooms nog te klein zijn want dat lijkt me echt heel sterk ?

    #7

    Deze reacties kreeg ik van een paar meiden in een pil app die ik gebruik.. vandaar de onzekerheid. Arts kon ik niet meer bellen omdat het na 12.00 alleen voor spoed is. Vind dit niet persee een spoedgeval

    Bijlagen:
    #8

    Als je de pil doorslikt, gelden de regels zoals die beschreven zijn in de bijsluiter van de pil bij: pil vergeten week 2. Het is verder geen probleem. Je bent gewoon beschermd.

    Jullie moeten naar de maat ( doorsnee) van de condooms kijken. Er zijn verschillende maten.

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG

Het onderwerp ‘Dringende vraag…’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief