sex in stopweek pil

Als dat na de MAP was, zou dat kunnen.  Ik schreef net, dat je niet meer beschermd bent door de pil omdat je de MAP gebruikte

Reactie

Hi, ik slik mijn pil pp ontegelmatige tijden en ik vergeet er nog wel eens eentje te vergeten dus slik ik die beide de dag erna. Nu was ik ergenst mijn pil vergeten waardoor ik aan een nieuwe begon. Nu weet ik niet zeker hoelang ik die al slik, denk 1,5 maand maar heb sex gehad in die tijd ook het weekend dat ik de pik vergat. Nu ben ik een beetje random gestopt alleen ik  ben niet ongesteld geworden. Nu heb ik sex gehad in die week en ben ik dezelfde avond de pil weer gaan slikken. Zou ik zwanger kunnen zijn en is mijn pil nog wel betrouwbaar?

Reactie

Als je de pil zo gebruikt, is die zeker niet betrouwbaar. Je zou zomaar zwanger kunnen raken. lees eens de bijsluiter over hoe de pil gebruikt dient te worden.
    Doe een zwangerschapstest

Reactie

Hallo,

Mijn vriendin heeft een maand de pil geslikt. Een week voor de stopweek is ze de pil vergeten en heeft ze hem die ochtend er na geslikt. Nu heeft ze donderdag voor het laatst de pil genomen (de strip was toen leeg) en hebben we vrijdag ochtend 3 uur seks gehad. Nu is het zo dat ze heeft overgegeven op vrijdag avond rond 22/23 uur (een aantal keer). Mijn vraag is of ze nu zwanger kan zijn? Voornamelijk omdat het de eerste maand is dat ze aan de pil zit.

Alvast erg bedankt

Reactie

Ik neem de combinatiepil deel 30 en heb op de laatste dag van de stopweek seks gehad met condoom, de dag erna ben ik terug begonnen aan m’n nieuwe strip maar maak me zorgen en heb stress, weet niet hoe of wat nu omdat ik buikpijn en krampen heb in m’n onderbuik. Is dit door stress of kan ik zwanger zijn?

Reactie

de bijsluiter lezen, is soms belangrijk.
    Als er een pil vergeten wordt in de derde week van de strip, moet er meteen een stopweek worden ingelast, of zonder stopweek met de nieuwe strip worden verder gegaan, als de vergeten pil NIET binnen 12 uur na het oorspronkelijke tijdstip wordt ingenomen. En als dat langer dan 12 uur erna was, dan is er een kans op zwangerschap.

Reactie

je was gewoon door de pil beschermd

Reactie

ik ben een dag te vroeg begonnen met mijn stopweek (vanwege een pil die ik eerder had ingenomen) nu was ik van plan om op de normale dag zoals altijd weer te beginnen, dus dan zou ik een stopweek van 8 dagen hebben, ik heb wel seks zonder condoom gehad de laatste dag van mijn stopweek (die avond ben ik dus weer begonnen met de pil), kan dit kwaad

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ja, dat kan kwaad. Een stopweek mag NIET langer duren dan 7 pilvrije dagen. Je zou eventueel zwanger kunnen raken.

Reactie

Hallo,

ik ben gestopt met de pil en heb mijn strip afgemaakt. toen ik ongesteld was na de strip heb ik nog wel onveilige seks gehad, werkt dit wel nog hetzelfde als de gewone stopweek of moet ik mij zorgen maken?

mvg

Reactie

Nee, dat werkt niet hetzelfde, omdat je niet weer met de pil verder gaat

Reactie

Maar moet ik me zorgen gaan maken? lees wel veel dat zwangerschap tijdens menstruatie zeer onwaarschijnlijk is

Reactie

Tijdens je menstruatie kun je niet zwanger raken

Reactie
Reageer op: sex in stopweek pil
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief