sex in stopweek pil

Nee hoor.Je bent dan ook in de stopweek gewoon door de pil beschermd

Reactie

Ik heb dinsdag mijn laatste pil geslikt, en volgende week dinsdag moet ik em weer. Maar het is nu zaterdag en ben nog steeds niet ongesteld maar heb in die 3 dagen wel gewoon seks gehad. Kan dat kwaad?
    Ook al ben ik nog niet ongesteld geworden.

Reactie

Dat kan geen kwaad. Als je de pil de laatste week van de strip goed hebt gebruikt.
    Overigens hoef je pas woensdag met de nieuwe strip te beginnen als je op dinsdag de laatste pil hebt genomen. Het is pas de 4de dag van de stopweek, dus gewoon even rustig afwachten

Reactie

Ik heb vorige week vrijdag mijn laatste pil gehad , ben maandag ongesteld geworden en moet nu deze zaterdag weer aan de pil beginnen .. kan ik dan deze vrijdag onbeschermd seks hebben zonder zwanger te raken?

Reactie

Als je de pil voor de stopweek goed hebt gebruikt en er geen bent vergeten, ben je ook in de stopweek gewoon door de pil beschermd

Reactie

Ik had diaree de dag dat ik weer begon met een nieuwe strip. (Dat was op een woensdag) Die maandag daarop heb ik sex gehad maar ik heb toen binnen 12 uur daarna een MAP geslikt. Nu zit ik in mijn stopweek en ik heb verder geen een pil vergeten in deze cyclus. (Ik heb hem zelfs 2 dagen langer gemaakt) Kan ik nu in mijn stopweek gewoon sex hebben? (Ben ik beschermd?)

Reactie

Nee, je bent pas weer NA de stopweek beschermd. Je was ook niet beschermd door de pil nadat je de MAP hebt genomen

Reactie

Maar hoe zit het dan met alle internetfora die zeggen dat je na 7 dagen weer veilig bent nadat je 1 pil bent vergeten in je 1e week?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Dat klopt in principe ook, maar dit gaat niet op als je de MAP gebruikt.

Als je tijdens de strip de MAP gebruikt ben je niet meer beschermd tot NA de daarop volgende stopweek.

Reactie

en waar ligt dat dan aan? Want dat wordt bijvoorbeeld wel aangeraden op “Sense”

Reactie

Dat komt door de hormonen van de MAP.

Het staat ook beschreven in bijsluiter. Omdat ook daar wat onduidelijkheid over was, heb ik dat nagevraagd bij de fabrikanten van de MAP

Reactie

Oké hartelijk dank. Nog 1 vraag voor de zekerheid: na de stopweek (waar ik nu in zit) ben ik dus weer beschermd?

Reactie

Als je weer op tijd met de pil start, ben je beschermd

Reactie

Hallo,

Ik slik altijd netjes mijn pil en ben er nog nooit een vergeten. Nu heb ik seks zonder condoomgebruik in mijn stopweek gehad. Ik slik altijd woensdags de laatste pil en wordt vaak van zaterdag op zondagnacht ongesteld. Het is nu zondagmiddag en ik ben nog niet ongesteld geworden. Aankomende donderdag begin ik weer met mijn nieuwe pilstrip. Normaal ben ik altijd netjes optijd ongesteld. Wel slik wel eens 2 strips achter elkaar. Is er reden tot zorgen?

Reactie

Nee hoor. gewoon rustig afwachten

Reactie
Reageer op: sex in stopweek pil
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief