sex in stopweek pil

ik vraag me al een poos af of ik gewoon seks kan hebben in de stopweek van de pil, zonder een condoom te gebruiken. Als ik stop dan duurt het altijd nog 4 dagen voordat ik ongesteld word. Kan ik in die dagen nog wel seks hebben of ben ik dan niet meer beschermd tegen zwangerschap?

Reactie

Hallo,

in de stopweek ben je gewoon beschermd (als je de pil goed geslikt hebt zonder te vergeten). Maar na de stopweek moet je wel weer met de nieuwe strip beginnen, want dan ben je niet meer beschermd. maar in de stopweek kun je gerust sex hebben.

Reactie

duss als ik het goed begrijp... kan je met de pil altijd, wanneer je wil..elke dag sex hebben?? (uitgezonderd van je mestruatie periode dan..)

Reactie

Ja, zelfs in je menstruatieperiode!

Reactie

ja maar of dat nou zo lekker fris is!.....

Reactie

Zaterdag 10-02-2007 heb ik de laatste pil geslikt. Dinsdag 13-02-2007 ben ik ongesteld geworden. Maandag 19-02-2007 heb ik seks gehad. Kan ik zwanger zijn???

Groetjes Kim

Reactie

dit zou niet kunnen als je gewoon op zondag 18-2 weer met een nieuwe strip begonnen bent. Als je dit niet hebt gedaan, dus je stopweek is langer dan 7 dagen, ben je niet meer voor 100% beschermd en zou je in theorie dus zwanger kunnen zijn..
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt 😉

Reactie

Afgelopen maandag heb ik mijn laatste pil genomen en vandaag (woensdag) heb ik seks gehad en de jongen is in mij klaargekomen. Morgen of overmorgen moet ik ongesteld worden en maandag begin ik gewoon weer met de pil. Kan ik zwanger worden nu de jongen in mij is klaargekomen in de stopweek?

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Graag wil ik hier een reactie op, omdat
    Ik mij best stress 🙁 1 maand lang heb ik keurig mijn strip opgemaakt. Ena laatste dag heb ik vergeten om de pil in te nemen. Gelijk de volgende dag (maandag) heb ik er 2 genomen. Vanaf dinsdag begon mijn stopweek. In die week heb ik paar x sex gehad met mijn man en ben pas zondag ongesteld geworden. Omdat ik niet wist of je in stopweek veilig bent heb ik onregelmatig, elke x wanneer we sex hadden, de pil geslikt (dus niet elke dag). We hebben verder niks gebruikt als bescherming. Hij is niet klaargekomen in mij. Vervolgens ben ik weer dinsdag aan de pil begonnen. En nu ben ik bang dat ik zwanger ben. Vandaag (dinsdag) ben ik ook diaree en ben eg misselijk. Waar kan dit aan liggen?

Reactie

Je had beter de bijsluiter kunnen lezen. Je hebt nou alles gedaan wat je beter niet had kunnen doen. Je hebt er eerlijk gezegd een zootje van gemaakt.

Je had ofwel meteen een stopweek moeten starten nadart de vergeten pil, of meteen zonder stopweek door moeten gaan met een nieuwe strip.

Omdat ik niet wist of je in stopweek veilig bent heb ik onregelmatig, elke x wanneer we sex hadden, de pil geslikt (dus niet elke dag).

Zo werkt die pil natuurlijk helemaal niet. Houd er rekening mee dat de pil de komende 7 dagen na het starten ook niet werkt. Over 2 weken kun je een zwangerschapstest doen on te kijken of al dan n iet zwanger bent.

Reactie

19 dagen de pil geslikt 20ste dag vergeten nu ben ik gestopt kan ik gewoon sex hebben en beschermd zijn zonder condoom? Of hoe zit dat

Reactie

Als je na de vergeten pil meteen bent gestopt en geen pil meer hebt genomen is dat geen probleem.

Reactie

dus ik kan gewoon sex hebben en er vanuit gaan dat ik niet zwanger word en over 3/4dagen ongesteld word?

Bedankt voor je reactie

Reactie

Als je na de vergeten pil meteen bent gestopt en geen pil meer hebt genomen is dat geen probleem.

Reactie

Ik was deze keer te vroeg ongesteld (de derde maand dat ik de pil slik) dus ik was zaterdag al ongesteld, maar heb wel de strip afgemaakt en dinsdag was ik klaar. Maar de zaterdag erop (nog in de stopweek) heb ik seks gehad met mijn vriend. Nu weet ik niet of ik toen nog beschermd was of niet?

Reactie
Reageer op: sex in stopweek pil
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief